بازدید 6120

واکنش مک‌کین به نشست خبری پوتین و ترامپ

کد خبر: ۸۱۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 17 July 2018

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نشست مطبوعاتی دونالد ترامپ در هلسینکی را غم انگیزترین نمایشنامه رئیس جمهوری آمریکا تا کنون دانست و گفت: خسارات وارده ناشی از خودخواهی، معامله نادرست و همراهی با یک خودکامه دشوار است.

به گزارش ایرنا، جان مک کین روز دوشنبه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در نشست مشترک خبری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در پایتخت فنلاند برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری ترامپ ثابت کرد که نه تنها قادر نیست، بلکه تمایلی به ایستادن در برابر پوتین ندارد. به نظر می رسید که او و پوتین از یک متن سخن می گویند زیرا رئیس جمهوری آگاهانه ای فرصتی برای دفاع از ستمگر در برابر سوالات منصفانه مطبوعات آزاد ایجاد کرد و بدون تردید به پوتین چارچوبی ارائه کرد تا بر تبلیغ و دروغ به جهان پافشاری کند.

سناتور آریزوانا نشست مطبوعاتی ترامپ را به دلیل بی تجربگی، حرکتی رقت بار توصیف کرد و ادامه داد: این ها توییت های ماجراجویانه یک سیاستمدار تازه کار نبود. این ها انتخاب های عمدی رییس جمهوری بود.

مک کین اضافه کرد: به نظر می رسید ترامپ مصمم است روابط گرم با رژیم پوتین را تحقق بخشد بدون اینکه ماهیت واقعی این حکومت، بی توجهی به رفتار خشونت آمیزش به حاکمیت همسایگان، همکاری در قتل عام مردم سوریه و نقض معاهدات بین المللی و تجاوز به نهادهای دمکراتیک در سراسر جهان را در نظر بگیرد.

وی اظهار کرد: نزدیک شدن به روسیه با رفتارهای دمدمی مزاج و نامتقارن ترامپ علیه نزدیک ترین دوستان و متحدانمان در بروکسل و بریتانیا، نشست خبری امروز را نقطه ضعف تاریخ ریاست جمهوری آمریکا ساخت.

سناتور آمریکایی اشتباهات و سرکوفت های ترامپ را با توجه به همراهی تیمی از مشاوران معتبر و باتجربه کاخ سفید در هلسینکی دردناک و غیرقابل توضیح خواند و گفت: پیش از این، هیچ رئیس جمهوری تا به این حد خود را در برابر یک ستمگر سرافکنده نکرده بود.

مک کین تاکید کرد: نه تنها رئیس جمهوری ترامپ در گفتن حقیقت درباره یک دشمن شکست خورد، بلکه در دفاع از آنچه به عنوان یک مردم جمهوریخواه آزاد در داخل و خارج از کشور هم نتوانست صحبت کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا باید قهرمان باشد اگر می خواهد موفق شود. آمریکایی ها منتظر هستند و امیدوارند که رئیس جمهور ترامپ بتواند این مسئولیت مقدس را برعهده بگیرد. تنها می توان امیدوار بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند بیش از 2 ساعت به صورت خصوصی مذاکره کردند و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ گفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان