بازدید 2152

وزارت علوم هیچ شکایتی از پایان‌نامه‌فروشان نکرده است

کد خبر: ۸۱۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 15 July 2018

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس یکی از دلایل تداوم تقلب علمی و پایان‌نامه‌دزدی را عدم اجرای قانون مقابله با تقلب علمی و شکایت نکردن وزارتخانه علوم از پایان‌نامه‌فروشان اعلام کرد.

به گزارش آنا، علیرضا سلیمی با اشاره به ادامه حجم گسترده تقلب علمی با وجود تصویب و ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف علمی، گفت: متاسفانه تعداد پایان‌نامه‌های سرقتی و پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجو تهیه نشده قابل شمارش نیست؛ درحالی که اگر با دانشجوی متخلف و اساتیدی که از کنار چنین تخلفی ازسوی دانشجو گذشته‌اند، برخورد قضایی شود این مسئله به مرور کم رنگ‌تر شده و شاهد افزایش سطح علمی در کشور خواهیم بود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نحوه برخورد با متخلفین و متقلبین را یکی از دلایل اصلی عدم پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف علمی دانست و افزود: عملکرد ضعیف وزارت علوم را باید دلیل دیگر این مسئله دانست، چراکه این وزارتخانه هنوز از موسسات و دکه‌دارها و افرادی که در نزدیکی دانشگاه‌ها در ملاعام به فروش و تهیه پایان‌نامه اقدام می‌کنند، شکایت نکرده است.

سلیمی با بیان اینکه مدعی عموم نیز برای جلوگیری از زیرسوال رفتن وجهه علمی کشور بیش از این تلاش کند، افزود: همچنین دانشگاه‌هایی که با این نوع تخلف ها مقابله نمی‌کنند نیز باید از برخی حقوق محروم و جریمه شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کم کاری در ابعاد متعددی صورت می‌گیرد، افزود: نمیتوان از نقش اعضای هیات علمی به عنوان مهمترین رکن جامعه دانشگاهی در ایجاد فرهنگ مقابله با تقلب و تخلف علمی گذشت به همین دلیل وزارت علوم باید از این جامعه برای اجرایی شدن قانون کمک بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی