بازدید 7103

مقصران حادثه مرگبار سنندج معرفی شدند

کد خبر: ۸۱۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 15 July 2018

راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوطه، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به‌عنوان مقصران اصلی مرگ 11 نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.

به گزارش روزنامه ایران، سرهنگ داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا در این باره گفت: «این حادثه در آغازین ساعات بامداد 20 تیر رخ داد. این در حالی است که در این ساعت تانکر مجوز تردد نداشته است. این تریلی در ساعت 16 و 30 دقیقه از مبدأ ثبت ساعت کرده و طبق قوانین باید در فاصله 2 تا 4 ساعت پس از این زمان از محدوده شهری عبور می‌کرده که این اتفاق به هر دلیلی رخ نداده و تانکر در اوایل بامداد به این محدوده رسیده است. به این ترتیب راننده کشنده که در مسیر مریوان- سنندج در حرکت بوده است به‌دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و به‌دلیل داغ شدن ترمزها در شیب بلوار حسینی - محل حادثه- و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به‌دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان 50 درصد مقصر شناخته شده‌اند.»

قاسمیان افزود: «همچنین راننده اتوبوس به‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافران کرده بود به میزان 25 درصد مقصر اعلام شد و شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت گیر و علائم هشدار دهنده در شیب بیش از 10 درصد بلوار حسینی کوتاهی کرده و محل را ایمن‌سازی نکرده و برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده بود بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به میزان 25 درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است.»

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا ادامه داد: «مسیرهای جاده‌ای این منطقه کوهستانی هستند و در این شرایط کامیونی که با محموله مواد سوختی وارد این مسیر می‌شود باید این شرایط را در نظر بگیرد. این تانکر پس از طی این مسیر و شیب بلوار حسینی علاوه بر ترمزها، لاستیکش نیز در حد اشتعال داغ شده و آثار آن در مسیر مشخص بود. همین امر نیز سبب تصادف شده بود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان