بازدید 12382

ماجرای «مائده» و اولویت‌ها

این ادعایی نادرست است که دستگاه قضایی به جای مبارزه با فاسدان بیت المال، برخورد با چند نفر شاخ اینستاگرامی را اولویت داده است. گرچه دستگاه قضایی اشکالات ساختاری و عملکردی زیادی دارد اما بی انصافی است این همه پرونده بسیار سخت و حجیم درباره مفاسد اقتصادی را نبینیم و با جوسازی مانع ادامه حرکت پاک سازی صحنه فضای مجازی از راهزنان حیا و ایمان جوانان مان شویم.
کد خبر: ۸۱۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 10 July 2018

محمد سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان در سرمقاله امروز نوشت:

دستگیری مائده دختری که در صفحه اینستاگرام اش فیلم های رقص خود را به نمایش می گذاشت و پخش اعترافات وی باعث راه افتادن جو سنگینی در فضای مجازی در انتقاد از این برخورد شده است که به نظر می رسد این اعتراض ها بخش هایی درست و بخش هایی نادرست دارد:

1- کاملا موافقم که پخش تلویزیونی اعترافات این فرد نه تنها اهمیت و فایده ای نداشت بلکه نشان دهنده بدفهمی و نداشتن درک درستی از فضای عمومی کشور و کمبود سواد رسانه ای کافی است لذا با آن دسته از معترضانی که مخالف پخش این اعترافات از صدا و سیما هستند، موافقم و معتقدم پخش این اعتراف از صدا وسیما اشتباه بزرگی بود که امیدوارم تبدیل به تجربه ای گران سنگ شود.

2- با پخش تلویزیونی این اعترافات مخالفم اما موافق برخورد با همه کسانی هستم که در فضای مجازی و در صفحات اینستاگرامی خود، هنجارهای فرهنگی و اعتقادی جامعه را می شکنند و مستقیم به راهزنی حیا و ایمان جوانان و کیان خانواده می پردازند. البته این قبیل افراد در محیط های شخصی خود می توانند هر عمل حرامی را انجام دهند و حکومت جز اقدامات ایجابی فرهنگی، نباید خود را محق به برخورد بداند اما فردی که در صفحه اینستاگرامی با چندصدهزار دنبال کننده ، در فضای علنی، سلامت اخلاقی و فرهنگی جامعه را هدف قرار داده است، مصداق امری شخصی نیست بنابراین همانند فردی که با توزیع مواد غذایی آلوده سلامت جسمی مردم را به خطر انداخته ، باید با وی نیز برخورد شود. مردم مسلمان جامعه حق دارند از حکومتی که انتخابش کرده اند، محیطی امن را برای حفظ کیان خانواده و سلامت اخلاقی فرزندان خود طلب کنند و این وظیفه حکومت است که با اجرای احکام الهی و جلوگیری از حرام های اجتماعی، اجازه ندهد کیان خانواده لطمه بخورد. همان گونه که برخورد ناکافی با فروشنده مواد مخدر به دختران و پسران ما محل سوال همگان است، تسامح با راهزنان حیا و ایمان و خانواده، نادرست و غیرقابل توجیه است.

3- برخی معتقدند این مسئله در مقایسه با مشکلات اقتصادی مردم و دیگر مسائل اولویت ندارد.

اولا در این تردیدی نیست که نه امروز که مدت هاست اولویت اول کشور مسئله اقتصادی است. اگر برخی تازه بر این طبل می کوبند رهبری انقلاب سال های سال است که با این که بر اهمیت فرهنگ تاکید داشته اند اما اولویت را به اقتصاد داده اند که از نام گذاری سال ها این امر پیداست. تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی را مروری کنید، تمام تصمیمات و اظهارات مسئولان در قوه مجریه را نیز مرور کنید آیا چند درصد آن ها درباره مسائل اقتصادی بوده است و چند درصد مسائل فرهنگی و تازه درحوزه فرهنگ نیز چند درصد این مباحث درباره برخورد و بگیر و ببند بوده است اگر ما همچنان مشکلات اقتصادی داریم ناشی از اولویت ندادن به اقتصاد نبوده است بلکه به دلیل ناکارآمدی ها، سوءمدیریت ها و گذاشتن افراد نابلد در سمت های اصلی، فسادها و.... در این حوزه بوده است پس لطفا کسی برچسب اهمیت ندادن به اقتصاد را نزند گرچه موافق انتقاد از افرادی از مسئولان هستم که هنوز دغدغه اول شان مسائل اقتصادی نیست.

ثانیا این ادعایی نادرست است که دستگاه قضایی به جای مبارزه با فاسدان بیت المال، برخورد با چند نفر شاخ اینستاگرامی را اولویت داده است. گرچه دستگاه قضایی اشکالات ساختاری و عملکردی زیادی دارد اما بی انصافی است این همه پرونده بسیار سخت و حجیم درباره مفاسد اقتصادی را نبینیم و با جوسازی مانع ادامه حرکت پاک سازی صحنه فضای مجازی از راهزنان حیا و ایمان جوانان مان شویم.

آیا اگر اولویت دستگاه قضایی برخورد با مفاسد اقتصادی نبود، پرونده های سنگین دانه درشت هایی مانند مه آفرید خسروی، بابک زنجانی، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، مهدی هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت و....را پیگیری می کرد؟ انصاف داشته باشید محاکمه این افراد سخت تر بوده است یا محاکمه افرادی مثل مائده 17 ساله؟ کدام برای دستگاه قضایی ساده تر است؟ ما چند محاکمه سنگین در حوزه مفاسد اقتصادی داشتیم و چند پرونده از جنس برخورد با راهزنان حیا و ایمان؟ مگر همین چند روز پیش خبر دستگیری سلطان سکه و چندین صرافی سوداگر توسط پلیس را ندیدید؟ چگونه است که این همه را نمی بینیم و این یک را چنان بزرگ می بینیم که بر همه آنان سایه می اندازد؟ جوسازی عده ای پرسروصدا در فضای مجازی نباید مانع دیدن درست حقایق شود. واقعیت بدون جانبداری این است که دستگاه قضایی به درستی به برخورد با مفسدان اقتصادی بیشتر از هنجارشکنان فرهنگی اولویت داده است گرچه این مسئله به این معنی نیست که مبارزه با فساد توانسته است به بازدارندگی آن کمک کند و به صراحت باید تاکید کرد که نظام در این امر تاکنون کارآمد عمل نکرده است اما این ضعف و نقص به متغیرهای زیادی مرتبط است که هیچ کدام از آن ها اولویت ندادن مبارزه با فساد در مقایسه با هنجارشکنان فرهنگی نیست لذا به جای آن که به بهانه مبارزه با مفسدان اقتصادی، برخورد با راهزنان حیا و ایمان را تخطئه کنیم ، باید اشکالات مبارزه با فساد را با صدای بلند شمرده و مطالبه کنیم.

ثالثا براساس چه منطقی اگر امری اولویت داشت، پیگیری اولویت های بعد را باید به کلی تعطیل کرد. به عنوان مثال شما پدری هستید که به دلایل مختلف در تامین نیازهای اقتصادی خانواده خود دچار مشکل هستید، آیا اگر سر راه فرزندتان مواد فروشی قرار گرفت، می گویید چون من وظیفه تامین مایحتاج اقتصادی دارم، مواد فروش را از سر راه فرزندم دور نمی کنم؟ یا اگر دیدید دخترتان در معرض فریب های پسری ناشناس و هوسباز قرار گرفته است، آیا برای دور کردن خطر از دخترتان تلاش نمی کنید؟ بدیهی است که شاید عدم تامین مایحتاج ضروری خانواده امکان تاثیرگذاری شما را بر خانواده کمتر می کند، اما آیا این توجیهی می شود که پیگیر برخورد با مواد فروش و پسرهوسباز نشوید؟

همان گونه که پدری به طور کلی به جای این که به دنبال تامین معاش فرزندانش باشد، فقط درگیر امور دیگر باشد، راه به خطا رفته است، اگر در کنار تلاش برای حل مسائل اقتصادی خانواده، مراقب دیگر امور خانواده اش نیز نباشد، بازهم راه به خطا رفته است.

این مثال به روشنی نشان می دهد که حکومت نمی تواند به بهانه اولویت داشتن مشکلات اقتصادی، دیگر وظایف خودش را تعطیل کند. جوسازان معترض باید به این سوال پاسخ دهند که چرا به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اعتراض نمی کنند، مگر اولویت مفاسد اقتصادی نیست و مگر ریشه اصلی اعتیاد مشکلات اقتصادی نیست؟ با این یک بام و دوهوایی آیا نباید به نیت برخی معترضان و جوزده شدن برخی دیگر تردید کنیم؟

حضرت امیر(ع) در خطبه 34 نهج البلاغه حق مردم را بر حکومت به چهار موضوع تقسیم می کنند که بعد از حق خیرخواهی، یکی مرتبط با اقتصاد جامعه ،بعدی مربوط به بالا بردن آگاهی ها و آخری مربوط به تربیت مردم می شود. بر این اساس حکومت تکلیف دارد حق مردم را در تربیت جامعه در کنار دیگر حقوق از جمله مسائل اقتصادی ادا کند. اولویت داشتن این تکالیف متناسب با شرایط زمانی امری بدیهی و روشن است اما تعطیل کردن هرکدام از این تکالیف حقی است که مردم فردای قیامت از مسئولان مطالبه می کنند و هر کس مانع انجام این تکالیف شود، مصداق «صدوا عن سبیل ا...» است.

 

برای خواندن خبرها و تحلیل‌های بیشتر درباره سوژه روز تابناک  اخلالگران‌ اقتصادی، از شناسایی‌ تا‌ برخورد را کلیک کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۵
دیگه اونقدر اسم یک فرد هنجار شکن و فاسد رو تکرار می کنین که کم کم داره تبدیل به اسطوره میشه.
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
جناب مخاطب تو خودت خیلی پاک هستی؟زاهدان را داغ سجده بر جبین در خفا شان داغ دیگر کارها بسیار شرم آور هست که این آبرو بری را اینگپنه برای خودتان توجیه میکنید و مخصوصا برای صدا و سیما اگر کار این دختر محدود به چند صد هزار نفر میشد اکنون میلیونها نفر این مورد را متوجه شدند و گناه این شیاع زشت به عهده ی صدا و صیما است با افکاری عصر حجری
گفتيد : "بی انصافی است این همه پرونده بسیار سخت و حجیم درباره مفاسد اقتصادی را نبینیم "
ميشه چندتاشو مثال بزنيد؟ بابك زنجانى ؟ خاورى؟
با سلام . تحلیل آبکی هست یه مشت داستان بافته .یکی به نعل و یکی به میخ
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
آشنا جان شما بلدي بيا تحليل غيرآبكي بنويس ما استفاده كنيم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
هر چی شماها خوشتون نیاد آبکیه
اتفاقا خیلی هم منطقی و درست گفته
منتها منطق شماها مدتهاست که دنباله رو هجویات فضای مجازی شده و هر چیزی که برخلاف نظرتون باشه رو آبکی می بینه
ثالثا اقازده هاتون سلامت باشن با دلارها
شتر رو گم کردید دنبال مهارش می گردید.
خيلي چرند گفته اين روزنامه با تحليل ابكيش
تابناک عزیز: در این شرائط بغرنج خواندن این مقاله دلم را آرام کرد. خدا خیرتان دهد.
وقتی هنجارهای جامعه مورد قبول اکثریت جامعه نیست، نمی شود هر چیزی رو به عنوان هنجار تعریف کرد، چه بخواهین چه نخواهین نمیشود برای مدل فرهنگی و اجتماعی یک الگوی مشخص ارایه کرد و بگیم هرکس این الگو رو قبول داشت خوبه و هر کس که قبول نکرد باید باهاش برخورد بشه، حتی اگه اکثریت جامعه هم با کار این خانم مخالف باشند، بازم به معنای برخورد نیست، اگه خانواده ای نگران دیدن این فیلم ها در فضای مجازی توسط فرزندانشون هستند باید خودشون وقت بگذارند و آموزش صحیح مورد نظر خودشون رو به فرزندشون بدهند، وگر نه با این دختر تو ایران بود برخورد کردین، با هزاران نفر دیگه که شاید تو ایران نباشند و ایرانی نباشند میخواهین چیکار کنین. نکته ی دیگر اینکه نمیشه حکومت هر روز بیاد یکسری قانون تو مسایل فرهنگی وضع کنه و همه رو مجبور به رعایت آنها کنه، چقدر بهتر بود به جای اینکه با اینکار ها مردم رو به جون هم بندازیم، با این همه امکانات رسانه ای که در اختیار دارید، به مردم یاد میدادید که به هم احترام بگذارند و تحمل عقاید مختلف را داشته باشند. به هر حال از نظر بنده این برخورد بسیار اشتباه و اعتراف گرفتن از کسی که کلی فیلم ازش وجود داره نه تنها بسیار استباه است بلکه بسیار مسخره می باشد.
وظیفه ما سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم نیست ! تمامی فالوور ها و افرادی که حضور دارند و امکان اعلام ندارند با این به اصطلاح هنجار ها مخالف اند !
آره خب، دادگاه دانه درشتها باید همیشه با تاخیر انجام بشه یا اصلا انجام نشه! به صلاح مملکته که دست قوه قضایه عزیزمون هست
فقط رقص تو فضای مجازی هست که می تونه پایه های این نظام مقدس رو بلرزونه! اختلاس که از سفره انقلابه!
80 میلیون ایرانی به این رفتار اشاره شده توسط شما انتقاد دارند ولی با این وصف که اگر بپذیریم مائده هژبری ناموس ایرانی است حتی بر فرض کار حرام نباید بی آبرو شود و حرمتش با گریاندنش جلوی چشم میلیونها ایرانی داخل و صدها میلیون خارجی شکسته شود . شما احتمالاً فرزند نداری و صد در صد فرزند دختر نداری که اگر فرزند دختر داشتید می فهمیدید که اگر دخترت اشتباهی کرده باشد نباید بیاریش جلوی مردم و بی حرمتش کنی. اگر جامعه ما واقعاً اسلامی است که واقعاً در مورد آن با این اوصاف شک وجود دارد، حرمت زن و مردش و مخصوصاً زنانش موضوعیست که بسیار اهمیت دارد. کاش جامعه ما اسلامی بود آنوقت میفهمیدید و درک می کردید بردن آبروی یک دختر 17 ساله کار بسیار ناشایستی ایست. نکته دیگر اینکه 80 میلیون ایرانی به این نکته معترض هستند که چطور اختلاس گران نجومی، غاصبان املاک و ویلاهای هزارن متری حکومتی، مربیان متعرض به ناموس جامعه و دزدان دکل و رانت خواران و دارندگان ژنهای خوب و گرین کارت داران راست راست در جامعه می گردند و کسی کارشان ندارد و بررسی پرونده هایشان ماهها و بلکه سالها طول میکشد و در صورت اثبات جرم حتی پایشان به تلویزیون نمی رسد اما یک دختر مظلوم خطاکار قابل بخشش یک شبه بدون هر گونه هماهنگی سریعاً برای اعتراف به تلویزیون آورده شده و باعث گریستن 80 میلیون ایرانی دردمند میشود. آقای دلواپس به کجا چنین شتابان؟ آیا فکر نمیکنید چنین رفتاری باعث رویگردانی میلیونها ایرانی عاشق وطن و نظام می شود؟ پس بنشینید و ببینید نتیجه چنین رفتاری را در آینده. هشدارها به کرات توسط مردم و فرزندان مخلص این مرز و بوم داده شده ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
ایشان هم گفتند که رفتار صدا و سیما اشتباه بوده
این مسایل تعارف بردار نیست در مبارزه با منکر و ترویج فساد نباید به دنبال خوش آیند کسی بود

اگر 4 نفر از این مفاسد شلاق بزنند و اتفاقا پوشش خوب رسانه ای هم داده بشود دیگر کسی جراِیت این حرکات و وهن متدیین را نمیکند مثل اول انقلاب . آن همه جماعت لاابالی کافه کاباره رو مشروب خور چی شدند بستند تمام شد .
در مرحله بعد هم کل وبسایتها و اپلکیشنهایی که آز آنها برای ترویج موارد ضد اخلاقی و ضد امنیتی استفاده میشود فیلتر سفت سخت بکنند و کسانی هم از فیلترینگ عبور میکنند 2 نفرشان با شدت برخورد کنند کل این بساط جمع میشود.
کسی از بی تلگرامی و بی اینستاگرامی تا حالا نمرده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
نیاز به این کارها نیست که متوهم های حقوق بشر دادشون در بیاد

خیلی با کلاس از روش اروپا و آمریکا استفاده کنیم بی سرو صدا در اون صورت همه خواهند دید که همه شهروندان ما قانون مدار میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
یک کلام ختم کلام واقعا حرف درست را ایشان زد. اینکه از ترس فلان رسانه فرنگی با منکر مدارا و مماشات بشود که انقلابی و اسلامی نیست. قانون قانون شرع است تعطیلی هم ندارد
سعید
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
شما نسبتی با هیتلر ندارید
ناشناس
| Denmark |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
اشتباهی مثبت دادم. جمع کن آقا این خشونت ماقبل تاریخ رو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
البته نمی شود با هر فردی به این صورت برخورد کرد متاسفانه فقط با قانون بدون نشان دادن چماغ برای این افراد کارساز نیست

دوستان فرهنگی باید یک فکری بکنند جای قانون را در ذهن این افراد به جای چماغ قرار دهند
دستگاه قضایی با دانه درشتها برخورد کرده ؟! اون مجرمی که فیلم رشوه خواریش در مجلس پخش شد پروندش در چه مرحله ایست ؟!
دکل ها به کجا رسید ؟
شرکای زنجانی کیا هستن؟
هزاران میلیارد پول مردم که در صندوق ها بالا کشیده شده پروندش در چه مرحله است ؟!
هزاران دزد هزاران میلیارد میدزدن و ازادانه یا پست میگیرن یا ماموریت کانادا
متاسفم که زورتون به این دختر 17 ساله رسیده و گردن کلفتها و وابستگان سیاسی و مذهبی دارن راست راست خون ملت رو میمکن طلبکارم هستن
نگارنده این مقاله فرموده اند پرونده های حجیم در دستگاه قضایی در خصوص مفاسد اقتصادی وجود دارد ...سوال این است آیا بررسی شده ؟ و اگر بررسی هم شده مجازات ها اعمال و اجرا هم شده است ؟؟؟؟
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
یک کمپرسور فشار قوی باد نیاز هست که گرد و خاکهای تجمیع شده ی بر روی این پرونده های حجیم را به کناری بزند
کاملا مشخصه که صداوسیما و برخی مسپولین با طرح این مسایل میخواهند حواس مردم رو از مشکلات عمیق بیکاری و فساد اداری به سمت دیگری معطوف کنند.
شما راست می گویی
حافظه ملت پر است ازهزاران اسامی ف.م ج.ا ت.ک وبگم بگم ها که عاقبت پرونده هیچکدام هیچوقت مشخص نشد
احسنت، اگرچه امثال جنابعالی برای یک تار مو و قر کمر سینه چاک می کنید، اما ای کاش برای فسادها و باندبازی ها و پارتی بازی ها و نابودی نخبگان و بیکاری در همان مشهد کمی قلم می زدید. شایسته نیست در مشهد چشم بر همه چیز ببندید و برای امور سایر مرتب قلم فرسایی و اظهار نظر بفرمایید.
نویسنده تصور کرده مطلبی بیطرف و پر از استدلال مینویسد . اما کاملا مشهود است که قصد جناحی دارد و چندان قابل ازپخش اعتراف ناراضی نیست بلکه چون در بیننده اثر مورد مطلوب را ایجاد نکرده پس پخش غلط بوده. این آقا نمی‌گوید پخش آن از لحاظ قانونی ایراد دارد. بی توجهی فرد به قانون در بند اول موجب میشود در بند دوم به عمق بی توجهی به قانون بزند. در مورد فضای اینترنت همینکه هر دقیقه دههاهزار فیلم آپلود میشود که کلی از آنها از دید این فرد مستهجن است. حال بیایی یکنفر در شهر و اطراف خودت را مجازات کنی برای یکی از این فیلمها آیا این نشانه هرج و مرج قانونی وعدم درک واقعیت ها نیست. چقدر مردم را شلاق زدیم سی سال پیش برای بهمراه داشتن کاست ویدیو که در آن فیلمهای سینمایی بوده که آن فیلمها امروز مرتب در تلویزیون پخش می‌شوند.
میگن وقتی به شاه سلطان حسین صفوی خبر میدن که لشکر محمود افغان حمله کرده و کرمان رو گرفته توجهی نکرد و گفت ببینید حکم کشمش سرخ شده تو عدس پلو چیه ...
مقايسه تخلف أسيب زاى دستگاه سيماى ملى با برخورد با جنايتكاران و خيانت پيشه ها امرى است كه از پايه خطا!
برخورد با دختر نوجوان هر چند متخلف( كه نيست) بشيوه جنايتكاران واكنشهائى را آفريد كه دستگاه كنترل افكار(سيما) مسبب اصلى ان است، زيرا ذيرط ها شامل اكثريت جامعه را تشكيل ميدهد كه شاهد ان بوديد و خواهيد بود. برخورد با چنين اتفاق اجتماعى ظرافتهائى را ميطلبد كه مسئولين ما فاقد ان هستند.
صدا و سیما خدمتی به این دختر گمراه نمود که اگر این فرد میلیونها تومان هزینه می کرد نمی توانست این مقدار معروف شود .
بارها گفته شده گناه کردن یک جرم است و انتشار گناه جرمش در نزد الهی بیش از خود گناه می باشد .زیرا ترویج گناه باعث آلودگی بیشتر می شود .
اگر قرار بود به این دختر تذکر یا دادگاهی شود نیازی به این همه دادار و دودور نبود
مطلب فوق نشان از ناآگاهی نویسنده دارد. اگر برخورد با مفاسد ، واقعی و بر اساس جرم بود ، جرم بعدی اتفاق نمی افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
واقعا استدلال خنده داریه!!
از قصاص و اعدام که بالاتر نداریم!
پس چرا باز هم قتل صورت می گیره؟؟
با این استدلال شماها کلا نباید با هیچ مجرمی برخورد کرد چون اساساً برخورد قانونی بی نتیجه است!
حضرت اقا باید با دزدها و اختلاسگران ابتدا برخورد شود باید با جرایم بزرگتر و سنگین تر برخورد شود
این کارها یعنی ملت را سرگرم کردن
این کارها یعنی شاه دزد ها را رها کنیم دنبال افتابه دزدها باشیم
مبارزه با زنان الویت دستگاه قضاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
آفرین، همینطوره!
با سلام
هنجار اجتماعی و فرهنگی ما دقیفا چیست که استناد به آن کرده اید نویسنده محترم؟ احیانا اخرین عروسی که در بستگان خود شما بود، دارای معیار های هنجار شما بود؟ بهتر است دیدگاه واقعی اجتماعی خودتان را آپدیت کنید! امروزه مثلا نمیتوان گفت مقنعه و چادر هنجار هست! چون واقعا کمیاب شده است. ضمنا در بند سوم خود میگویید با دانه درشت ها برخورد شده است؟ کدام برخورد؟ نتیجه خروجی این برخورد چه شد؟ نویسنده عزیز لطفا بدان که اجتماع برخواسته از ملت است. اجتماع را شما با تاریخ و مثال و اشخاص و... نمیتوانید دستوری اجرا کنید
بنده از کلاهبرداری شکایت کرده ام و دوسال است که ایشان در زندان اوین تشریف دارند ولی همچنان اموال خود رو جهت فرار از پرداخت دین بنما همسر و فرزندان خود کرده و آنها هم در حال حیف و میل اموال هستند
دادگاه همچنان در حال دواندن بنده است و حضرت کلاهبردار در زندان و زن و بچه ایشان در حال زندگی لاکچری هستند
بنظر شما دستگاه قضایی اولویت را بر چه اساسی گذاشته است؟
فقط با بند 1 موافقم . در مطالب مربوط به بند 2 ، فرافکنی موج میزند .
عاقل چرا کند کاری گز ارد پشیمانی ؟ مجرم نداشتیم مجرم هم پیدا شد تجاوز کرده بود دزدی کرده بود جاسوس بود ؟ یا خواستید قدرتتان را نشان بدهید مردم دارند قوه قضاییه را مسخره میکنند چون زورش را نشان داده ! ایا راه دیگری وجود نداشت . خوب از یکنفر صد نفر ساختید حالا یکی یکی برید دسگیرشون کنید !
متاسفانه بسیاری از مسئولین عزیز ما به سرعت در حال حفر شکاف عمیقی میان حاکمیت و مردم هستند. اگر نگوییم اکثریت، اما به هر حال بخش قابل توجهی از جامعه یک جور به دنیا نگاه میکنند و آقایان جور دیگری. کسی موافق ولنگاری فرهنگی نیست، اما این نوع برخوردها نیز قطعا به خشم و تنفر منجر میشود که بخصوص در شرایط فعلی اصلا خوب نیست.
رفتار صدا و سیما با جرائم بایستی عادلانه و بر حسب اهمیت نوع جرم باشد و نه اینکه یک بچه پانزده شانزده ساله را که اگر اشتباهی هم مرتکب شده باشد میتوان راهنمایی کرد شوژه کرد و صجبت هایش را که معلوم نیست تحت چه شرایطی بوده پخش کند و آنگاه در مقابل مجرمان و مفسدان حرفه ای فقط به گفتن ب ز و ......اکتفا کند صدا و سیما مسائل اصلی کشور را رها کرده و ریشه مشکلات را در رفتار کودکانه یک دختر بچه میداند!!!!!!!!!!مقام معظم رهبری در فرمایشاتش فرمودند هر کسی ممکن است ایرادی داشته باشد ولی دل در گرو این جبهه دارند این دختر بچه از اسمش هم پیداست از یک خانواده مسلمان معتقد است رفتار صدا و سیما بایستی باعث رفع اشتباه با جذب افراد شود نه با رفتارهای سطحی
خدا را شاکرم که مردم فقط دغدغه شون و ناراحتی ذهنی شان پرداختن به این مسئله است و دیگه مشکل دیگری به معنی نرخ و قیمتها و بی ارزشی پولشون ندارند .
الهی آمین .
سلام از نويسنده اين متن سپاسگزارم. خيلي كمكم كرد براي يافتن برخي از پاسخ‌هاي منطقي.
هرچی بگم درمورد این مطلب احتمالا منتشر نمیشه .پس در اینجا بسنده میکنم از روایتی از امام علی (ع):
اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی فردا به آن چشم نگاهش نکن، شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی.
هنجار را شما تعریف میکنی یا اکثریت جامعه . اگه راست میگوید یک رفراندوم بزارین تا ببینیم شما چند درصد هستین . من دوست دارم برم جهنم به شما چه ربطی داره خدایا در جهنم را برای من باز کن من عاشق جهنمم . چون لااقل قیافه شما را نمیبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
خیلی به خودتون و نتیجه رفراندوم امیدوار نباشین
واقعا فکر می کنید شما بی اعتقادها اکثریت هستید؟!
تازه اگر هم اکثریت باشید مصداق اکثرهم لایعقلون هستید!
چاپ که نمی شود، ولی می گویم چون نمی توان در قبال این افاضات ساکت بود:
هنوز بعد از گذشت سالها منتظر کسب تجربه گرانسنگ هستید؟
شما با پخش اعترافات تعریف شده، امر به منکر می کنید و اشاعه دهنده آن هستید. من این فیلم را قبل از خواندن خبر ندیده بودم، ولی الان 10 مورد را دیده ام.
دارید سعی می کنید اشتباهات اقتصادی دولت ها را با اشتباهات اجتماعی دامنگیر اجتماع تلفیق کنید.
همواره سر مردم به مسائل جزئی گرم شده و حواس آنها از مشکلات اساسی پرت گشته است.
لطفا آبروی دزدها و اختلاص گرها را ببرید. ضربه ای که این موارد به یک مملکت و حتی به دین آن ملت میزنن خیلی بیشتر از رقص یک دختر هست که اصلا ضرری به کسی نمیزنه.
با هر کسی که خلاف می کنه باید برخورد بشه
متاسفانه بخش عمده مردم در این کشور پیرو فضای مجازی هستند و به شدت جوگیر!
قبله و دین و اعتقادات مردم شده اینستاگرام و چرندیاتی که یک مشت سلبریتی با هدف خودنمایی منتشر می کنن.
مردم عادت کردن از هر چیزی و هر کسی که رنگ و بوی بی دینی داشته باشه حمایت کنن
مشکل قانون نیست مشکل شرع و اعتقادات است.
البته که با هر جرمی به فراخور آن بزه باید برخورد قضایی (یا ارشادی) شود و اولویت ها از مضرات هیچکدام نمیکاهد.جرم های اقتصادی ،سیاسی ،امنیتی و فرهنگی و اخلاقی و .... هرکدام در جایگاه خود باید رسیدگی شود ولی بروز اینگونه جرایم نشان از کم کاری بخش فرهنگی و در درجه بالاتر خانواده هاست که فرزندان در سنین پایین وارد فضای نا امن و گسترده سایبری میشوند.
به نظر من مهمتر از این فرد ،کسانیکه در فضاهای اینتر نتی و اجتماعی ، بی دینی،بی غیرتی،بی عفتی و بی حجابی،ترویج مسایل ضد اخلاقی ،پیروی از خانواده فاسد پهلوی ،جدایی و افتراق بین اقوام و سایر مسایل ضد امنیت ملی رو نشر و تبلیغ میکنند باید تعقیب قضایی و توبیخ بشن و البته با این نوع بی عفتی ها هم برخورد قاطع شود.
تقصیر شما عزیزانه که از صدا سیما انتظار بی موردی دارین، صدا و سیما ابزار تبلیغاتی و هیچ گونه استقلال هم نداره از قدیم هم همین بوده فرقی هم نکرده. شما در مورد یه نهاد مستقل که صحبت نمیکنین ... معلومه که این صدا سیما نمیاد از موردی حرف بزنه اگر هم بزنه تکذیب میکنه و دفاع میکنه
تبسم را بر لب ها جراحي مي كنند
و ترانه را بر دهان.
شوق را در پستوي خانه نهان بايد كرد...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی