بازدید 6476

استفاده از گاز کلر در سوریه تایید شد

کد خبر: ۸۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 07 July 2018

خبرگزاری رویترز جمعه شب مدعی شد: آزمایش های اولیه سازمان منع سلاح شیمیایی نشان می دهد، در هفت آوریل گذشته (18 فروردین 97) در شهر 'دوما' واقع در غوطه شرقی دمشق سوریه از گاز کلر استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از سازمان منع سلاح شیمیایی در گزارشی افزود: در نمونه‌های به دست آمده از دو منطقه دوما، مواد شیمیایی آلی مختلف حاوی گاز کلر کشف شده است.

این سازمان گزارش کرد، هیچ سند و مدرکی دال بر استفاده از گاز اعصاب در دومای غوطه شرقی به دست نیامده است.

سازمان منع سلاح شیمیایی البته استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله گاز سارین و خردل در جنگ داخلی سوریه را بدون اشاره به این که کدام گروه از آن استفاده کرده است، مورد تایید قرار داده است.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی آوریل گذشته (فروردین 97) پس از حمله مشکوک شیمیایی در دوما، تیمی متشکل از کارشناسان خود را با هدف بررسی ادعای حمله شیمیایی به این منطقه از سوریه فرستاد، سرانجام این سازمان 15 اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرد، نخستین مرحله کار تیم حقیقت یاب در شهر دوما با نمونه برداری به پایان رسید.

دوما مهم ترین شهر استان ریف دمشق سوریه است که مرکز اداری آن نیز محسوب می شود. این شهر که تا پیش از حوادث سوریه در سال 2011 بیش 110 هزار تن جمعیت داشت، در 9 کیلومتری پایتخت سوریه واقع است.

تروریست های سوری 18 فروردین ماه 97 مدعی شدند، این شهر از سوی دولت دمشق هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

واشنگتن به همراه لندن و پاریس بامداد 25 فروردین ماه گذشته به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما از سوی دولت اسد، برخی مناطق محدود در سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد که پدافند موشکی سوریه، 70 درصد این موشک ها را رهگیری و منهدم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان