بازدید 8049
۹

واکنش بحرین به مواضع اخیر ایران درباره فروش نفت

وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تنگه هرمز، مدعی شد که «هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر خودزنی می‌کند».
کد خبر: ۸۱۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 07 July 2018

وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تنگه هرمز، مدعی شد که «هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر خودزنی می‌کند».

به گزارش ایسنا، خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر ایران در رابطه با خروج نفت از تنگه هرمز، در صفحه خود در توئیتر طی اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر به سمت خودش شلیک می‌کند. ایران به وسیله حوثی‌ها (انصارالله یمن) موشک‌هایش را به سوی مکه، ریاض و شهرهای دیگر شلیک می‌کند و امروز تهدید به بستن تنگه هرمز در برابر کشتیرانی بین‌المللی می‌کند. این در حالی است که ملت ایران خشمگین و گرسنه است و ارز آنها هر روز بیشتر رکود می‌کند.

به گزارش ایسنا، ادعای حمایت موشکی ایران از یمن در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه‌جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

همچنین علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفته بود: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور در سفر اخیرش به سوئیس در پاسخ قاطع به تهدیدات نفتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود: اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. نفت ایران صادر نشود، نفت کل منطقه صادر نمی‌شود. اگر شما می‌توانید، این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
این عربهای خودمختار شده باید گوشمالی شوند تا بزرگتر از دهنشان صحبت نکنند
درست میگه
خب راست ميگه
ایران خودزنی میکنه شماچرا دردتون میگیره؟!
حالا ما باید چکار کنیم ؟ ارزش پول بحرین بیشتر است یا ارزش پول ما ؟
درست که دشمنه اما راجع به ارز و گرسنه گی درست گفته
تو یکی ساکت ، ببین اربابت چی میگه
خودزنى
اجازه بدهید این جزیره فسقلی را از جغرافیای جهان حذف کنیم خیلی پررو شده است .مزدور عربستان و آمریکا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار