بازدید 10782

معاملات ارز و سکه مشمول مالیات سنگین می‌شود

کد خبر: ۸۱۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴ 04 July 2018

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تعامل قوا برای ساماندهی بازار خبر داد و گفت: مراودات ارزی و معاملات سکه مشمول پرداخت مالیات های سنگین می شود.

شهاب نادری در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، از تشدید نظارت های مجلس بر بازار با هدف ساماندهی نرخ ها خبر داد و گفت: همزمان با اثبات تخلف در دریافت ارز دولتی و فروش کالاها با ارز خارجی برخوردهای قاطع آغاز خواهد شد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود و روانسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس خواستار انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی شده است، افزود: همه دستگاه ها باید اقدامی مشابه وزارت ارتباطات داشته و با انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی از سوء استفاده در بازار جلوگیری کنند.

نادری با تاکید بر اینکه عملکرد خلاف قانون برخی شرکت ها بازار را مختل کرده است، تصریح کرد: علاوه بر دولت و مجلس قوه قضاییه نیز باید با ورود قاطع و برخورد منسجم دست سوء استفاده کنندگان را کوتاه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرکت های واردکننده هر نوع کالایی را که با ارز دولتی خریداری کرده اند باید با همان نرخ به بازار عرضه کنند، گفت: گران فروشی این نوع واحدها التهاب فعلی را به بازار تزریق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه معرفی افرادی که بیشترین تعداد سکه را در شرایط فعلی بازار خریداری کرده اند لازم است، افزود: کسانی که اقدام به خرید این تعداد سکه کرده اند به طور حتم با سودجویی در پی ایجاد اخلال در بازار هستند از این رو دولت باید بی پرده به انتشار اسامی آن اقدام کند.

نادری با بیان اینکه اخذ مالیات های سنگین از خریداران کلان سکه و ارز لازمه ثبات قیمتی در بازار است، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس در پی تصویب قانونی با هدف اخذ مالیات از افراد متناسب با تمکن مالی آن ها در خرید سکه و ارز است.

وی ادامه داد: فردی که توانایی خرید سکه و ارز به تعداد قابل توجه را دارد باید بداند که طبق قانون از پرداخت مالیات نیز نباید سر بزند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مراودات ارزی و همچنین معاملات سکه در بازار باید با نظارت های بیشتر صورت بگیرد، افزود: دولت باید جلوی دلال بازی در خرید و فروش طلا، سکه و ارز را بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۷
ميليارد ميليارد سود كنن بواسطه رانت حالا 10 درصدم ماليات بدن مگه چي ميشه؟اگر راست ميگين رانت خواري را ريشه كن كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
طرف به خاطر بی ارزش نشدن پولش ان را فقط تبدیل کرده .ایا سود کرده؟ایا ۱۰۰ سکه شده ۱۰۱ سکه؟ در حالیکه
اگر مقدار بی ارزش شدن پول را با ارزش فعلی سکه مقایسه کنی تازه ۲۰ درصد هم ضرر کرده..عمق فاجعه اینجاست تازه نماینده مجلس به بانک پیشنهاد می کند که
بزن زیر قرارداد تا مردم داروندارشان دود شه بره هوا.
اینجا چه خبره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
یارو موز رو با یورو 4200 تومنی وارد کرده اونوقت بجای فروش به قیمت 3000 تا 4000 تومن فروخته 7000-8000 تومن که چی؟چون ارز گرون شده!!! اخه تو که ارز رو به همان قیمت قبلی دریافت کردی و چرا موز رو به دوبرابر قیمت به مردم قالب کردی؟یا کولر گازی همینطور.با ارز دولتی کولر اوردن اونوقت کولر رو امروز برید از بازار بپرسید کولرهای دو تومنی رو میگن 4 یا پنج تومن!اخه تو که ارز دولتی رو گرفتی!از خدا بی خبری تا کجا؟تو این گرما کسی جرات نمیکنه یه کولر بخره با این قیمتا
سود تا دو برابر تورم اعلامی مجاز مابقی مالیات در نظر گرفته شود
خرید سکه مالیات داره آخه؟؟؟ خرید ارز کجای دنیا مالیات داره؟؟
در ضمن بالای برگه خرید نوشته بود "فروش قطعی سکه"!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
حالا چند تا خریدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
به کوری چشم حسور یک عدد
مجازات مفسد اقتصادی = اعدام
گل بود به سبزه نیز آراسته شد! من نمی‌دونم اینا دنبال ارزونین یا گرون‌تر شدن؛ یا از هر کدوم از این نظرها چیزی به کسی میرسه ما خبر نداریم.
لابد این مالیات هم ما میدیم.ژن برتر مشمول این قانون نمیشن حتما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
دقیقاً دوست عزیز
نکته مهمتر اینه که این مالیات ها میره تو جیب همون ژنهای برتر و البته خیلی جاهای دیگه !!!
بزک نمیر بهار میاد.
در قراردادهای پیش فروش سکه و همچنین معاملات آنلاین آن , عبارت " معاف از مالیات" درج شده است. ضمناً تمامی مالیاتهای مفروض در همان ابتدا و مرحله ضرب سکه محاسبه شده و بر ارزش آن افزوده میشود. با این احتساب ایشان کدام مالیات را به سکه اختصاص خواهند داد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اگر زیاد نخریدی نگران نباش!
همچنان در حال آزمون و خطا هستیم
خوب اگه به جای سکه ماشین می خرید که ۳ برابر شده
مثلا"سانتافه اول ۲۰۰ میلیون بوده الان ۶۰۰ میلیون.
هیچ کس قصد اخلال ندارد فقط قصد حفظ سرمایه خود را
دارند.وگرنه همه می دانند که کسی سود نکرده.چون می داند
مثلا" بعد از این هزینه ها چقدر بالا می رود مثل درمان و تحصیل و....و اگر خرید نکند و به زیر خط فقر برود
دلال بازي كجا بود بنده خدا ، مردم دارن سرمايه هاشون رو تبديل به سكه و ارز ميكنن ارزشش حفظ بشه ، وقتي پسر دايي 16 ساله من ميگه 3 تومن پول دارم ميخوام برم سكه بخرم ، اين پسربچه اخلال گر هست ؟
باهیچکدام از این راهکارها دولت به نتیجه نخواهد رسید ،تنها راه خروج سرمایه ها از بازار سکه،طلا و ارز برتری سود سایر بازارها نسبت به این بازار است ، اگر تولید سود داشته باشد قطعا سرمایه ها به ان سمت خواهند رفت ،اخذ مالیات به گرانی بیشتر منتج خواهد شد
بآین تهدیدات وشایعات مثل باطل شدن دلارهای مردم ننیتوانید مانع ازرشدبیشترقیمت طلاوارزشوید
لازم است این نماینده بداند که خریداران سکه از ترس کاهش ارزش ریال این کار را انجام داده اند نه برای سود جویی .
قیمت ها را به سال 95 بازگردانید من قول می دهم تمامی خریداران ، ارز و سکه خود را به بازار پس خواهند داد
آیا از سازندگان و مالکان واحدهای مسکونی بعد از این تورم و گرانی مالیات اخذ شده است ؟
در آبان ماه اقدام به فروش آپارتمان یک خوابه خود کرده تا پولی به آن اضافه کرده و آپارتمان 2 خوابه گرفته و در آن سکونت کنم ولی نتوانستم چیزی بخرم چون یک دفعه آپارتمان گران شد در اسفند ماه برای آنکه ارزش پولم بیش از این کم نشه تصمیم گرفتم سکه بخرم در همان زمان اعلام شد که سکه پیش فروش میکنند و خرید آنها معاف از مالیات است چون قیمتی که پیشنهاد شده بود تنها 100 هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد بود یعنی قیمت در بازار آزاد 1520 بود و ما 1400 پیش خرید کردیم حالا الان هر روز برای ما یک بازی در میآورند ، این بازی ها همه غیر قانونی است اگر میخواستم مالیات بگیرید میگفتید ما هم از بازار آزاد خرید میکردیم
کم سوادی اقتصادی کم بلا بر سر این مردم نیاورده. من مخالفتی با دریافت هر گونه مالیات از رانت ندارم. اما کسی که حاضر شده برای خرید سکه برود در بانک و با حساب بانکیش خرید کند و حساب و کتابش را همه خبر داشته باشند اگر ترجیح می داد همان زمان برود چند تا ساختمان و آپارتمان معامله کند چه اتفاقی برایش می افتاد یا میرفت ارز قاچاقی می خرید و کسی هم خبر نداشت کی خریداره کی فروشنده حالا شما میخواهی مالیات ببندی روی خرید اینها مگر نهایتا پولشو مردم بدبخت نمیدن هر چی که گرون کردین ته خط روی کول مردم پیاده کردین
شما اون موقع که بانک مرکزی قبل از عید شروع کرد ارز ها رو بین یه عده توزیع کردین ساکت بودی و هشدار نمیدادی که ارز از 4500 یکی دو ماهه به 7000 رسید نکنه رانتی بوده
متاسفانه قانونگزار مملکت نمیخواد درک کنه که این برنامه ریزی باید قبل از پیش فروش قطعی و بدون مالیات سکه انجام میشد. آقای نماینده محترم به این کار شما شرعا می گویند غش در معامله که حرام است! از این به بعد اگر خواستین چیزی پیش فروش کنید بفرمایید مالیات داره اونوقت ببین چند درصد پیش فروشتون کم میشه. بهتره این حرفها رو تموم کنید تا التهاب بازار فروکش کنه. بجاش زودتر وزرای لایقتر بیارید که از این اشتباهات نکنن. رئیس بانک مرکزی حاضر نیست قبول کنه با چاپ بی رویه پول و کاهش دستوری نرخ سود سیل نقدینگی رو روانه بازار کرد. خب علت رو اصلاح کنید معلول خودش درست میه.
این منفعلانه و احساسی عمل کردن تمامی نداره , هر روز یک تصمیم عجولانه و از سر انفعال و یک شوک دیگر به بدنه نحیف اقتصاد و جامعه . اقای نماینده محترم , آقای نابغه , هیچ فکر کرده ای که رفتار اقتصادی جامعه دینامیک و متغیر است و این تصمیمات من در آوردی خلق الساعه منجر به عکس العملهایی میشود که خوابش را هم ندیده اید و باز انگشت به دهان حیران میمونید که عه ؟ چرا اینطوری شد, چرا خراب تر شد ؟ چرا یک عده باز رانت خواری کردند؟ البته بعید میدونم که شما ها غافل باشید
آقااصلاکاری کنیدکه سرمایه دارهاپولاشونایابدهندبه بانک بهرشوبگیرندیابدهندبمردم بهره بیشتری بگیرندیایه جورای که همه دانندازمملکت خارج کنند ، سرمایه گذاری درکارهای اشتغالزاکه باسدهای مختلف بسته شده هرچندسرمایه گذاری درخریدوفروش سکه وارزباعث نابودی اقتصادواشتغال میشودولی متاسفانه چنان کاروکاسبی حلال ومنطقی بااین سیاستها اقتصادی دانشمندان تئوری دان ! واصلا"عملی ندان !خراب شده که بعضی سرمایه دارها که اعتقادکمی دارند،به این بازارهای کاذب رومیآورند،بگوئیدآنانی که کسب پول بیزحمت نیستندچه کنند؟
با این اعمال و سخنان فقط باعث عمیق تر شدن شکاف بی اعتمادی ملت نسبت به دولت وبانک مر کزی میشید .وقتی اعلام میکنید هر کسی ازادانه میتواند به مقدار دلخواه سکه ثبت نام کنه فرجه زمانی بالای سه ماه در این ثبت نام بوده وهیچ زد وبند ورانتی در ثبت نام ها وجود نداشته وبارها اعلام شده مالیات خرید سکه در قیمت محاسبه شده وچطور شده که الان این حرف ها مطرح شده؟!! همون فردی هم که هزاران سکه پیش خرید کده میتوانست پول نقد خود را مسقیم به بازار بده بدون گذاشتن کوچکترین ردی خرید خود رو انجام داده وباعث تلاطم بیشتر بازار میشد قطعا اگر پیش فروش انجام نمیشد و ان مقدار نقدینگی را جمع نمی کرد امروز وضع قیمت دلار وسکه به مراتب فاجعه بار تر از امروز بود. دنیال تعدیل قیمت دلار باشید نه افکار بچگانه
تا نزول خوارى وربا خوارى از بانكها حدف نشه، بدبخت كاسب ٤٠ ساله بازار رو براى چك ١٠ م به زندان نندازن تا اين مشكلات حل نشه هيچى حل نميشه هم خودشون سر كار هستن هم مردم!!!!!
اجراى قوانين محكوميتهاى مالى همين امروز درست بشه بهتر از فردا هست
اخلالگر جاش مشخصه، تاجر وكاسب بازار هم گير نزول خور وربا خوار افتاده معلومه منشا اون پول بدبخت بيچاره معلومه مال رانت خوار هم معلومه چوا خودتون رو سركار گذاشتين وبيخودى وفت دادگاه وقوه قضاييه رو ميگيرين ؟؟؟؟؟؟
اون كساني كه ارز 4200 توماني گرفتن و اجناس وارد كردن و اون اجناس را با ارز 9000توماني به مردم فروختن بايد مالياتشو بدن بنده باطري ماشين دو برابر قيمت خريدم و از باطري معلوم بود كه ماهاست در انباره بخدا غرض كردم باطري براي ماشينم خريدم چرا ميگذاريد اينها خون مردم را در شيشه كنند و مردم را بد بين كنند !!!
کاری کردن به هیچ وجه به هیچ طرحی اعتماد نخواهم کرد.
آخه چرا نمي فهميد كه كسي با خريد ارز و سكه سود نكرده فقط جلوي ضررش را گرفته. همه متضرر شدند اما آنهايي كه ريالشان را تبديل كردند كمتر متضرر شدند. در ثاني ماليات كه وضع بشه مستقيما به قيمت ارز و سكه اضافه مي شه. اين چه راهكاريه آخه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
این راهکار نیست دوست عزیز
این یک روش جدید زدن جیب مردم است

میگن حالا که شما نذاشتین ارزش سرمایه و داراییتون رو از بین ببریم با گرفتن مالیات جیبتون رو میزنیم
به همین راحتی
سلام
مدیران این کشور ظاهرا نمی خواهند کشور شفافیت داشته باشد کسی که با اختلاف
100 هزارتومان سکه خریده با کسی که از بازار خریده و از ترس کاهش دارایی اش با مصوب بانک
مرکزی انجام داده چه فرقی دارد یکی شفاف بوده کسی دیگر معلوم نیست کجا خریده ایا دولت می تواند
از کسی که از بازار سکه خریده برود در خانه اش مالیات بگیرد و در ثانی اعتماد ملی به دولت سرمایه ای است
که با هزاران برابر این سکه ها بدست نخواهد امد با این حرکت دولت و متاسفانه صحبت های یکی دو نماینده که معلوم نیست بر اساس چه قانونی صحبت می کنند به مردم می گوییم تا می توانید مخفی کاری کنید و دولت قابل اعتماد نیست
از بین می رود که هزازان برابر این سکه ها در ماشین و ارز و ...وجود دارد و قابل رد یابی نیست .
تنها راه مالیات بسیار سنگین مثلا 80 درصد بر درامد کسب شده از دلالی مسکن ارز و سکه است که ارزش ورود به این بازارها کم شود
مالیات بر درآمد وضع میشه
کسانی که ارز و سکه خریدند درآمد کسب نکردند بخشی از بی ارزش شدن دارایی اشان را که دولتمردان با سیاست گذاری غلط باعث آن بودند را پیشگیری کردند
حالا همین دولتمردان خودشان داد میزنن آی دزد
شما آقایون با این زمامداری به تک تک آحاد مردم بدهکارید
دست رنج 80 میلیون ایرانی را در دو ماه به یک سوم کاهش دادید
حالا میگید اونی که سکه خریده و ارز مالیات بده که باز بره تو جیب خودتان
اخه سكه اي كه مالياتش محاسبه شده چطور ميخواهند ماليات اضافه بگيرند در كجاي دنيا از ارز ماليات ميگيرن با با اقتصاد از دستتون در رفته نميدنيد چه كنيد توليد را راه بندازيد همه چي درست ميشه دولت خودش دلارو گرون ميكنه ازش ميخواد ماليات بگيره شك نكيد اگر دولت در گران كردن دلار نفعي نميبرد عمرا گرونش نميكرد
به مردم عادی بدبخت که از ترس سکه خریدند رحم کنید اینقدر اذیتشون نکنید .. چه کسی این ها رو به صف کرد جلو بانک !؟
وقتی شما توانایی حفظ ارزش پول مردم نداری خودشونیست مجبورن یه کاری بکنن؟!
اعتماد به بانک ملی و دولتی که خودش برای فروش سکه به مردم زمانبندی اعلام میکند نباید از بین بره
بزک نمیر بها میاد ، خمبزه با خیار میاد ؟ چه نصیب مردم ایران میشود ؟ اینکه از هردو سر دولتیان منتفع میشوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان