بازدید 9300

اعضای تیم فوتبال جوانان تایلند زنده پیدا شدند

کد خبر: ۸۱۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ 03 July 2018

گروه های نجات اعضای تیم فوتبال جوانان تایلند را که 9 روز پیش با بارش باران سیل‌آسا در غاری در شمال این کشور گرفتار شده بودند، زنده یافتند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 12 پسر نوجوان 11 تا 16 ساله به همراه مربی 25 ساله تیم فوتبال جوانان تایلند از روز شنبه دوم تیرماه وارد غار the Tham Luang Nang Non در شمال این کشور شدند که ورودی های این غار به دلیل بالا آمدن سطح آب ناشی از سیلاب های جاری و بارش های تند موسمی بسته شد.

پس از 9 روز تلاش هزاران نفر از نیروهای امداد و نجات و ارتش تایلند به همراه نیروهایی که از کشورهای مختلف جهان برای همکاری با آنان اعزام شده بودند، دوشنبه شب نشانه هایی از زنده بودن آنان یافت شد.

فرماندار استان «چیانگ رای» در شمال تایلند که این غار در آنجا واقع شده، گفت که غواصان نیروی دریایی این کشور همه 13 نفر را زنده یافتند.

با این وجود، وضعیت سلامت این افراد و اینکه چند نفر و به چه میزان به کمک های پزشکی نیاز داشته باشند، هنوز مشخص نیست.

نیروهای نجات تمام روز دوشنبه را برای بازگشایی یک مسیر مسدود شده در این غار 10 کیلومتری که به هزارتو معروف است، تلاش کردند و در نهایت اعضای تیم فوتبال جوانان تایلند را در محلی امن یافتند.

روز یکشنبه دولت تایلند اعلام کرد که تاکنون 10 هزار سرباز واحدهای مختلف ارتش را برای نجات جان این افراد اعزام کرده است.

عملیات نجات جان اعضای تیم فوتبال جوانان تایلند نه تنها به یک عملیات گسترده ملی تبدیل شده بلکه گروه هایی از متخصصان کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، چین و استرالیا نیز برای کمک به امدادگران به آنها پیوسته بودند.

مهندسان حاضر در گروه امداد و نجات با تجهیزات پیشرفته و دستگاه های پمپ قوی، میلیون ها تن آب را از ورودی ها و تونل های تنگ و مارپیچ این غار خارج ساختند، اما این عملیات به دلیل بارش های شدید این منطقه کوهستانی به کندی پیش می رفت.

در یک هفته گذشته علاوه بر خانواده های نگران این افراد، گروه های زیادی از مردم این کشور در اطراف غار حضور یافته و با برگزاری مراسم دعا آرزوی رهایی این جوانان را داشتند.

بالاترین ترند شبکه های اجتماعی نیز در جنوب شرق آسیا متعلق به تایلند و حادثه تیم فوتبال این کشور بوده که حاکی از تاثیر پذیری افکار عمومی منطقه از این موضوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان