بازدید 16613
سخنی با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور؛

ابرهای ما را اسرائیل سرقت نمی کند؛ این عقلانیت ماست که به تاراج رفته است!

چند سالی است که کاهش میزان بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور، به خسارت‌های شدیدی منجر شده که بعضاً مدیریت آن از توان مدیران کشورمان خارج است؛ آنقدر که گاه و بیگاه به جای سخن گفتن از نحوه برخورد، سخن‌هایی پیرامون چرایی وقوعش به میان می آورند؛ سخنانی مثل حرف‌های رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور که اساساً مبنای علمی ندارد و مشخص نیست، روی چه حسابی زده می‌شوند!
کد خبر: ۸۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 03 July 2018
تغییر اقلیم ایران مشکوک نیست،عدم اصلاح رویه‌های غلط  مشکوک استچند سالی است که کاهش میزان بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور، به خسارت‌های شدیدی منجر شده که بعضاً مدیریت آن از توان مدیران کشورمان خارج است؛ آنقدر که گاه و بیگاه به جای سخن گفتن از نحوه برخورد، سخن‌هایی پیرامون چرایی وقوعش به میان می آورند؛ سخنانی مثل حرف‌های رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور که اساساً مبنای علمی ندارد و مشخص نیست، روی چه حسابی زده می‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ بنا به گفته بسیاری از کارشناسان، تغییر اقلیم یکی از نشانه‌های جدی بروز بحران در حوزه منابع آب کشور است که در قالب آن، میزان بارندگی‌ها به شدت کاهش یافته و خشکسالی گریبان بسیاری از نقاط جغرافیایی کشور را گرفته است؛ شرایط نگران کننده‌ای که در صورت عدم پذیرش و برخورد منطقی با آن، به تشدید بحران‌ها دامن خواهد زد.

با اینکه نشانه‌های وقوع بحران آب در نقاط مختلف کشور به خوبی قابل مشاهده است و تا همین الان نیز بار‌ها به چالش‌های جدی دامن زده است، گویا هنوز از این بحران تصویر روشن و مشخصی در میان مسئولان وجود ندارد؛ حقیقت تلخی که به مدیریت نامطلوب بحران و عدم اصلاح شرایط موجود منجر شده است.

این را می‌توان از موضع گیری‌های ضد و نقیض و گاه و بیگاه مسئولان در مورد چرایی و چگونگی وقوع بحران آب در کشور برداشت کرد که گاه مبنا و پایه علمی در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ موضوع مهمی که نتیجه آن، تصمیم گیری نادرست و نرسیدن به نتیجه‌های مطلوب برای افزایش کیفیت زندگی مردم خواهد بود.

از جمله این افراد می‌توان به سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره کرد که اخیراً و در رابطه با بحران آب و تغییر اقلیم کشور سخن گفته و مواضعی را بیان کرده است که با اصول علمی دانش هواشناسی همخوانی ندارد.

سردار جلالی روز دوشنبه در یک نشست علمی پیرامون موضوع مذکور گفت: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست. مراکز علمی در کشور، مطالعه‌ای در این باره انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشور‌های همسایه، ابر‌های در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم.

جلالی افزود: در این مطالعه طی چهارسال گذشته، ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه مورد بررسی قرار گرفته است؛ نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای دو هزار و ۲۰۰ متر در این محدوده پر از برف، ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

در رابطه با این سخنان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به رسانه‌ها گفت: بر اساس اطلاعات هواشناسی، امکان اینکه کشوری ابری را بدزدد و یا آن را نابارور کند، عملاً وجود ندارد و ناممکن است.

جدا از سخنان این مقام مسئول، دکتر بهلول علیجانی پدر دانش سینوپتیک کشور نیز در رابطه با بارور کردن یا نکردن ابر‌ها به «تابناک» گفت: با توجه به اینکه وقوع بارش باران نیازمند سنگین شدن ذرات معلق آب در هواست، این موضوع در شرایط طبیعی با کاهش دما و سنگین شدن ذرات آب ممکن می‌شود، اما اگر به دلیل گرمای هوا عدم کاهش دما رخ ندهد، این اتفاق در شرایط عادی پیش نمی‌آید.

علیجانی در رابطه با راهکار‌های بارور کردن ابر‌ها گفت: در این حالت، دو راه برای بارور کردن ابر‌ها می‌ماند که اگر بخواهم به زبان ساده بگویم وقتی شرایط طبیعی برای وقوع باران وجود ندارد، می‌توان با افزایش رطوبت در میان ذرات معلق آب در آسمان و یا ایجاد هسته‌های متراکم و محل اتکا برای این ذرات، شرایط وقوع بارندگی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: افزایش رطوبت هوا عملاً بسیار سخت و پرهزینه است، اما وارد کردن ذرات جامد به میان ابر‌ها و ایجاد نقطه تراکم برای سنگین شدن قطرات به منظور ریزش، اقدامی عملیاتی است که توسط برخی کشور‌های توسعه یافته به شکل پیچیده اجرایی می‌شود و غیر ممکن نیست.

استاد دانشگاه خوارزمی در مورد تلاش برای نابارور کردن ابر‌ها و شرایط عکس آن چیزی که توضیح داده شد، نیز گفت: برای این که ابر‌ها را نابارور کنیم، باید آنقدر به ابر‌ها دمای گرم بدهیم که ذرات معلق آب در آسمان برعکس فرایند ایجاد بارش نامرئی‌تر و پراکنده‌تر شوند، این اتفاق نیازمند هزینه و شرایط بسیار سختی است که به لحاظ علمی عملیاتی نیست.

وی همچنین در مورد علت کاهش بارندگی‌ها در کشور اضافه کرد: دلیل اصلی وقوع این مشکل، افزایش دمای کره زمین و تغییر جریان حرکت باد‌های فصلی است که باعث شده ابر‌هایی که در گذشته بر بالای فلات مرکزی ایران و مناطق جنوبی ایران حرکت می‌کرد، حالا مسیرشان را به سمت شمال غرب و مناطق قفقاز و روسیه تغییر داده است.

استاد دانشگاه خوارزمی همچنین در پایان با انتقاد از نبود مدیریت منسجم و درست منابع آب در کشور اضافه کرد: به هر حال، تغییر اقلیم را به عنوان یک عامل واحد نمی‌توانیم در بروز بحران آب و مشکلات آبی کشور مؤثر بدانیم و مدیریت صحیح منابع آب مشکل بزرگتری است که در ایران چندان به آن توجه نمی‌شود. من فکر می‌کنم حتی اگر در کشور ما موضوع تغییر اقلیم نیز پیش نمی‌آمد، با وجود مدیریت نامطلوبی که در منابع آب وجود دارد، همچنان بحران آب وجود داشت.

اینکه یکی از مقامات عالی کشور در حوزه مدیریت پدافند غیر عامل، تصویر درستی از ریشه بروز یک بحران ندارد، خود بحران بزرگ دیگری است که اندک امید‌ها را نیز برای حل مشکل و برخورد واقع بینانه با آن از بین می‌برد. امید این است که تصویر واقع بینانه به مشکلات در آینده بتواند هر چند اندک نقش مؤثری در کاهش بروز بحران داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۶۷
هر جای دنیا این جملات رو یک مسئول بگه سریعا برکنار میشه نه اینکه به بی کفایتی اش ادامه بده
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
این خبر برای فراموش کردن بحث دلار 10000 تومانی است. دزدیدن ابر هم یک اصطلاح است. همانطور که ابر را می توان بارور کرد، می توان با اقداماتی مثل بارور کردن آن قبل از رسیدن به ایران، از بارش آن در ایران جلوگیری کرد.
ناشناس
| Denmark |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
اولا که ایشان مسئول نیستند منسوب هستند دوما در اینجا کفایت قاعده نیست تعهد قاعده است
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
آفرین بر نویسنده این مقاله واقعا از یک سردار که مسول ستاد مهم پدافند عیرعامل کشور است این سخنان بعیده
کاش عقلانیت و اعتدال و میانه روی و تخصص و...در صدر ملاکهای انتخاب مدیران بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
شبیه به این حرفار رو اصلاح طلبها هم زده بودند.
اونوقتا تابناک اینقدر جوش نمی آورد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
وقتي كه ميگه بر اساس مطالعات 4 ساله بهتر است امثال شماها خاموش و ساكت باشيد و فقط خبر ها را دنبال كنيد
دزدین عقلانیت رو خوب اومدی. اینا فقط آبرو ریزی میکنن. کشور های دیگه این حرف ها رو از رئیس پدافند غیرعامل بشنون نمی گن اینا کین دیگه!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
آخه یکی به این بنده خدا بگه اگه می شد ابر دزدید که عربستان الان شده بود مثل شمال ایران که! چرا باید یک همچین آدمی هنوز سر کار باشه؟ مثل چند سال پیش که می خواستند با آب پاشی آلودگی هوا رو کنترل کنند!
C.Alirrza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این شما هستید که نا آگاه و بی اطلاع هستید و
همه ی مسائل رو با هم قاطی میکنید از باقی مسائل شاکی هستید چرا از چیزی که هیچ سررشته ای ندارید حرف میزنید
عقلانیت؟ کدام عقلانیت؟ مگرچیزی هم بنام عقلانیت دراین دوره وزمونه وجودداره؟!!!»
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
یعنی خود شما هم عقل نداری؟
تیترت معرکس
آخه سرکردن لای برف تا کی
شما که می دانید اسرائیل این همه قدرت دارد که حتی ابرهای شما را هم از این آسمان پهناور خدا میدزدد پس به خود آئید آنها و اعراب را به حال خود رها کنید تا هم مردم راحت باشند، هم جوانان ایران بی خودی در سرزمین های عربی به خاطر هیچ و پوچ جانشان را از دست ندهند، هم سرمایه های ایران بیخودی به هدر نرود، هم یک کشور قدرتمندی مانند آمریکا دست از سر این مردم بیچاره بردارد و هزاران هم دیگر.
فقط شعار و وعده های توخالی از دهان مسئولین خارج میشود که اتفاقاً طرفدار هم دارد..
وقتی یک سردارنظامی مسئول یک نهاد علمی بسیار حساس واستراتژیک میشود آن هم در شرایط حساس کنونی . خود بخوان حدیث مفصل
درود بر تابناک. کلیه بودجه برای سازمان پدافند غیرعامل میگیرن و آخرش فقط آبرومون رو میبرن.
لطفا اون مراکز علمی که در کشور وجود دارد و مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند و نتیجه مطالعات این موضوع را تایید می‌کند را معرفی نمایید تا ما هم بدونیم که علم و مرکز علمی چی هستش.
عالی بود. ضعف مدیریت خود را گردن اسرائیل می اندازند. ببینید در مورد سایر پدیده ها مثل تورم چطور نظریه میدهند که روزگار کشور سیاه شده.
پس چرا حباب های مورد علاقه دولت را نمی دزدن ؟؟؟؟
اسرائیل خودش با مشکل بارشی دست و پنجه نرم میکنه و کشور های حوزه خلیج فارس هم با اب شرین کن خورشیدی و هسته ای دارن اب مورد نیاز خود را تهیه میکنن.
بعد ما هم ادعا میکنیم که ابرها ما رو میدزدن به جای این که مثل این کشور ها به فکر چاره ای باشیم.
فقط میتونم بگم که : "متاسفم که یه ایرانی هستم."
سخن طرف را گوش نداده یک عده بی عقل نظر میدهند. دزدی ابر اصطلاح است نه اینکه ابر را در گونی کرده و فرار کنند. منظور از دزدیدن ابر یعنی وقتی ابرها روی مدیترانه ، اردن ،اسراییل ، ترکیه و کردستان عراق بارور شود عملا بازدهی خیلی کمی در مناطق دوردست خواهد داشت.
از اون موقعی که بلایای طبیعی برای خارجهیا غذاب الهی و برای ما ازمون الهی نام گرفت هر حرف بی ربطی رو باید شنید ...از ماست که بر ماست
یادم میاد سالها قبل که بارشهای بهاری همراه با رعد و برق زیاد بود. در منطقه ما فردی که خدا رحمتش کند زندگی میکرد که می گفتند ایشان قادر است باخواندن دعا به چند سنگ و پرتاب آنها به هر طرف که دوست دارد مسیر حرکت ابرها و بارانهای سیل آسا را تغییر دهد.
حتما مسئول غزیز هم بر همین پایه ادعای دزدی ابرها مطرح کردند!!
برای خودم و کشورم متاسفم.
آقای جلالی کمی دیگر جلو برویم فکر کنم نفس کشیدن ماهم با اجازه خارجی ها باشد ابرها را که بردند اب وهوا را بردند نان را بردند ملت را بردند فقط مانده یک چند نفری که اگر انهم را ببرند خیالمان راحت که هیچی نداریم که غصه بخوریم جناب جلالی گفتن هرچه میخواهد دل تنگ بگو نگفتند مردم را اینقدر بی خبر وبی اطلاع بدانید انها که باران به اندازه کافی دارند دستگاه میسازند که باران بگیرند وابر میسازند اگر یک کمی در فضای خطرناک مجازی از نظر شما گشت وگذار داشته باشی میبیند دستگاهی که ساخته شده بر تولید میکند در همان محل هم بارندگی ایجاد میکنند نه اینکه ما نه خودمان داریم نه به جوانان اعتماد داریم همه چبیز را ازراه غیر معمول دنیا میخواهیم انرژی هسته ای همه دنیا دارند میروند به ان سمت ما دعواداریم بارش مصنوعی ایجاد میکنند در هر محلی خودشان خواستند شما مدعی سرقت ابر میشود شما پدافند هستی شما نگذارید گفتن این حر ظعغ شماست ما را سر کار نگذارید حرف نزنید نمی گویند شما نیستید یعنی نمی توانند که بگویند
حرفش جای تحقیق و پژوهش داره .. ایشون کم سمتی ندارند
سلام . اگر می خواهیم دوران طلایی دهه 60 در تاریخ ایران دوباره تکرار شود . دواصل را مانند دهه 60 رعایت کنیم . 1= وحدت کلمه در تعریف عدالت اسلامی 2- احترام به قوانین و مصوبات محلس . مخصوصا در قوانین مصوبات مجلس در مورد امو رایثاگران مطابق برنامه ششم توسعه اجازه دهیم مانند کشورهای اروپایی قانون اجرا شود و کم و کاستی ان را دوباره با مصوبه مجلس برطرف سازیم . نه با توافق باچند نماینده
رییس پدافند غیرعامل چرا باید سردار باشه؟
چرا مثل عربستان و امارات آب دریا را شیرین نمی کنیم ؟
ساخت چپ و راست پالایشگاه و ... در وضعیت فعلی چه دردی از مملکت دوا می کنه .
مملکت تشنه است . اول تشنۀ عقلانیت بعد تشنۀ عقلانیت بعد تشنۀ آب
با سلام .یکی می گفت که درترکیه دیده که یک فرد اسرائیلی با زنجیر از ابر اویزان شده بود و ان را می دزدید تا به اسرائیل ببرد
خدا بداد ما برسه یه همچین کسایی قراره از ما در مقابل مثلا دشمن و بلایا محافظت کنن .
میشه بگید نزدیک مرز ایران ترکیه چرا روی کوههای ما برف نیست ولی روی کوههای ترکیه برف نشسته ؟پ
جالبه وقتی مسئولین می خواهند از بی مسئولیتی و کم کاری خود فرار کنن می گن کاره دشمنه و فکر می کنند مردم هم باور می کنند. فعلا رانت بازی و ... جای عقلانیت رو گرفته که وضعیت کشور در تمام جهات به بن بست رسیده
کسی که این حرفا را بزنه مگه میتونه مدیریت هم بکنه اونم پدافند غیر عامل. این مسئول سریعا باید عوض شود چون به درد هیچگونه مدیریتی نمیخورد.
واقعاً ملاک انتخاب افراد به عنوان مدیر در نظام چیست؟ آیا منتسب بودن به جریان های سیاسی و فکری همسو برای مدیریت کفایت می کند؟ تا کی با اینگونه صحبت ها باعث قوت قلب دشمنانمان شویم؟ آیا اینگونه موضع گیری مدیران رده بالای مملکتی باعث وقیح تر شدن دشمنانمان نمی شود؟
آقا اینا کین ما گیرشون افتادیم؟! تورو خدا ببین آینده مملکت دست کیا افتاده! این همه آدم متخصص این مملکت داری ولی هیچ کس سر جاش نیست...
روی کتیبه های تخت جمشید نوشته خداوندا ما را از خشک سالی نجات بده،این سرزمین همیشه خشک بوده و مدیریت آب و عقلانیت لازمه،
تابناک جان اگه واقعا همچین اتفاقی بیفته چی؟!! واقعا اگه انسان کارهای غیر عقلانی رو قبول نکنه میتونه پیشرفت کنه؟ یه بنده خدا یه زمانی میگفت زمین میچرخه منتها چون در اون زمان عقلانی نبود میخواستن بکشنش!!!!
الانم همینه ممکنه به این علم رسیده باشن که چه جور اب و هوای یک منطقه رو تحت تاثیر قرار بدن و مانع بوجود امدن ابر در یه منطقه بشن یا مثلا سرعت باد رو بالا ببرن یا تراکم ابر ها رو کم کننن یا همونجور که ابرها بارور میشن بتونن غیر بارور کنن!!!
در کل از اسرائیل هیچ کاری بعید نیست در ضمن اگه قرار باشه علم روز دنیا رو به ما مفتی بدن که دیگه اونا اول جهان نمیشن و ما جهان سومی نمیشیم !!! احتمالا امریکا و اسرائیل به علمی رسیدن که بشه آب و هوا رو دستکاری کرد منتها به این راحتی ها به کسی نمیدنش چون امنیتی هست و خطرناک
البته توجه دارید که ایشون رییس پدافند غیر عامل کشور هستن.
اتفاقا خوب میدونه دلیل خشک سالی چیه، با این ترفند پدافندی هم مسولیت رو از خودشون سلب میکنه وهم کشورهای مورد خصومت رو مغضوب تر، به این میگن مصادره به مطلوب
نبودن عقلانیت در مسئولین که چیز جدیدی نیست، ایشون خیلی دیر متوجه این قضیه شدن.
صد هزار رحمت به دائی جان ناپلئون!! میدونم نظرم چاپ نمیشه ولی خدایی ببینید مملکت افتاده زیر دست کیا!! خدایا خودت رحم کن!
نتیجه دشمن تراشی برای کشور چیزی جز این نیست!
چه عجب تابناک هم یک مطلب منطقی گذاشت.
متاسفانه از این دست اظهارات زیاد داریم مثلا چند سال پیش نماینده مجلس در رابطه با لایه اوزن گفته بود و بطور کل میشه گفت اکثر مسئولان لیلاقت جایگاهشون رو ندارن و هر روز هم تعداد اینا زیاد میشه .مثل رییس سازمان نقشه برداری با مدرک علوم سیاسی .
۱- یه کلیپی توی تلگرام هست که فردی ادعا میکنه دکتری داره و ساکن المان هست و دستگاهی اختراع کرده که میتونه ابرها را جذب کنه و در اسفند ماه این دستگاه را در ایران ازمایش کرده
۲- این دستگاه پشت دو سد کارون ۴ و زاینده رود استفاده شده و جواب داده
۳- من شاگردانی داشتم اهل شهر های چادگان و فریدن که صحت مطالب بالا را تاکید میکردند و بیان میکردن دستگاه مذکور به اندازه ایی بود که پشت یک نیسان قرار میگرفت و گویا امواجی را از خودش به سمت اسمان ساطع میکرده
۴- سپاه با اون فرد مذکور همکاری داشته و دستگاه را پشت سد زاینده رود و سد کارون ۴ مورد ازمایش قرار دادند
۵- باید منابع علمی که رییس پدافند غیر عامل میگه را بررسی کرد ،شاید پیشرفت علم در این زمینه راهکار هایی را جهت تغییرات اب و هوایی ایجاد کرده باشه ،که اگه اینطور باشه باید ایران در این زمینه فعالیت کنه ئ از این علم به سود شرایط سرزمینی و اقلیمی خودش بهره ببره
۶- از سایت تابناک میخواییم که بررسی کنه ایا موارد بالایی امکان پذیر هست یا نه و طی مصاحبه ایی با رییس پدافند غیر عامل در صورت صحت موارد بالا جزییاتش را برامون بگه

پی نوشت :صد سال پیش خیلی اتفاقات و کارهای روزمره امروز ما غیر قابل باور و غیر عقلانی به نظر میرسیده
بجای مقاله برید ازش مدرک بخواین اگه درست بگه علیه اون کشورها اقامه دعوی کنین اگر دروغ میگه علیه خودش.
ظاهرا بقیه امور کشور هم بر اساس چنین فرضیاتی اداره میشود.
این چیزا ن صد درصد نمیشه گفت مورد تایید رخ دادنش در زمان حال..
اما توی علم همه چیز ممکنه..

و امروز جنگ هم دیگه صرفا استفاده سلاح جنگی نیست...

رسانه ها و سواستفاده از پیشرفت های دانش بشری... برای ضربه زدن ب کشور ها مورد استفاده قرار میگیره
وقتی بخواهی دشمن فرضی برای کشور بتراشی از هر راهی اینکار را می کنید!ابر دزدی و ... اینجا هم که حرف مالیات ندارد یک سری عوام هم باور می کنند.بعد با این دشمن تراشیها فضا را امنیتی می کنید برای مقاصدی دیگر!آقا ما ۴۰ ساله روز و شب شما را دید ه ایم دیگر می دانیم چه خبر است.
این آفایون در خواب غفلتند
تازه در خوابشون می خواهند بقیه را هشیار و بیدار کننند
آن قدر مسائل نامحتملی بوده که بعد از چندی محتمل شده است. مردود شمردن سخنان کسی به دلایلی قوی تر از آن محتاج است.
همیشه اول این جملات مسخره میشوند و چند سال بعد معلوم میشود درست بوده است
چطور توليد ابر مصنوعي امكان پذير است چه با دستگاههاي توليد كننده ان و چه با بارور سازي با هواپيما ولي از بين بردن ان نمي شود!!!!
لطفا به اين كارشناستون بگوييد بيشتر مطالعه كند!
چطور توليد ابر مصنوعي امكان پذير است چه با دستگاههاي توليد كننده ان و چه با بارور سازي با هواپيما ولي از بين بردن ان نمي شود!!!!
لطفا به اين كارشناستون بگوييد بيشتر مطالعه كند!
ایشون گفتن که مطالعات داشتند
قطعا شما نداشتید
به سوال آقای جلالی پاسخ بدید جرا ترکیه غرق در آب است ولی درست پس از مرزهای ایران بارانی نمی بارد
چرا در کشورهای جنوبی سیل میاد ولی استان های جنوبی از خشکی با هم میجنگند
اینکه در مدیریت آب ضعیفیم شکی نیست . ولی اینکه علم شما پاسخگوی ادعای ایشون نیست دلیل بر درستی حرفهای شما نیست
دولت خرپول منطقه بوده
خیلی جالبه امریکایی ها میگن به تکنولوژی تغییرات آب و هوایی رسیدن ولی ما تکذیب می کنیم
من دیگه از شنیدن هیچ اظهار نظری از مسئولین تعجب نمیکنم. اصلا توی دنیای خودشون سیر میکنن!!!
فصل یازدهم کتاب دموقراضه : " دشمن چیز مفیدی است اگر کم آوردید خودتان درست کنید "
اون بنده خدا استناد کرده به مطالعات دانشگاهی ، این یکی استناد کرده به وجود پلیس آب در آمریکا ، کدوم یکی منطقی تره ؟
علم و دانش و تخصص در یک کلام انتخاب مسئولین با سواد
اولا ايشون مسوول پدافند غير عامل هستن و افكار و عقايد ايشون غير از خودشون براي كسي پذيرفته شده نيست دوما ما چرا دنبال عامل خارجي ميگرديم و توصيه هاي ديني خودمون را فراموش كرديم مگه جناب سردار ما اعتقادات مون نميگه شكر نعمت نعمتت افزون كند ما كه 40 ساله مخصوصا براي منابع آبي هيچ زير ساختي قايل نبوديم و همه منابع ابي را هدر داديم خوب خداوند اين نعمت را از ما دريغ مي فرمايند چطو خداوند متعال دريا را شكافت حال نميشود كه افغانستان و تركيه پر برف باشه و ما خشك باشيم ؟ توصيه ميكنم هر چه زودتر استغفار كنيد .
انتظار ميرود در سخنان تون كمي سنجيده عمل بفرمايد نه اينجوري
یعنی مشکلی نیست که به مدیریت ما برگرده - یادمه وقتی درس نمی خوندیم دعا می کردیم یه مشکلی پیش بیاد که امتحان عقب بیفته و کم کاریمون جبران بشه......ظاهرا داشتن دشمنم مثل همون قضیه هست..
سلام.ایشون گفتن این اظهار نظرشون بر اساس مطالعه مراکز علمی بوده بنابراین قبل از انتشار و مطالعه این گزارشات علمی،رد کردن نظرشون خودش کار نادرستی هست.ضمنا معمولا کارهای علمی که توسط نظامی ها انجام میشه محرمانه بوده و سالها بعد افشا میشه مثل قضیه آزمایش کردن مواد صنعتی روانگردان که تازه کشف شده بودند توسط آمریکا در یک روستای کوچک در فرانسه که سالها بعد افشا شد و ودر نتیجه این آزمایش چندین فرانسوی به خیال پرواز در هوا خودشان را از بلندی پرت کرده و فوت شده بودند.الان هم مشخص شده که آمریکا و اتحادیه اروپا و حتی قبل از آنها شوروی تجهیزاتی را برای دستکاری لایه یونسفر در اتمسفر اطراف زمین ساخته اند و سالهاست که در حال آزمایش و بهره برداری از آنها هستند.
چطور توليد ابر مصنوعي امكان پذير است چه با دستگاههاي توليد كننده ان و چه با بارور سازي با هواپيما ولي از بين بردن ان نمي شود!!!!
لطفا به اين كارشناستون بگوييد بيشتر مطالعه كند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار