بازدید 4056
نظرسنجی رویترز نشان می دهد:

قیمت نفت در سال جاری همچنان رشد خواهد داشت

نظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان می دهد که قیمت نفت در طول سال جاری و همچنین در سال ٢٠١٩ همچنان بالا خواهد ماند. دلیل اصلی این امر مشکلاتی که در عرضه نفت وجود دارد و عدم کفایت افزایش تولید اوپک برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، عنوان شده است.
کد خبر: ۸۱۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 29 June 2018

قیمت نفت در سال جاری همچنان رشد خواهد داشتنظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان می دهد که قیمت نفت در طول سال جاری و همچنین در سال ٢٠١٩ همچنان بالا خواهد ماند. دلیل اصلی این امر مشکلاتی که در عرضه نفت وجود دارد و عدم کفایت افزایش تولید اوپک برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، طی نظرسنجی ای که از ۳۵ اقتصاددان و تحلیلگر به عمل آمده، قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین ۷۲.۵۸ دلار در ازای هر بشکه پیشبینی شده است، که این قیمت ۹۰ سنت بیشتر از قیمت ۷۱.۶۸ دلاری ست که در نظرسنجی ماه گذشته پیشبینی شده بود و در مقایسه با میانگین قیمت نفت در سال جاری که ۷۱.۱۵ دلار بوده، رقم بزرگتری است.

در نظرسنجی مذکور، میانگین قیمت آتی نفت خام آمریکا بشکه ای ۶۶.۷۹ دلار برای سال ۲۰۱۸ پیشبینی شده است. این در حالی است که در نظرسنجی ماه گذشته این رقم ۶۶.۴۷ دلار برای هر بشکه بوده.

فرانک شالنبرگر، رئیس تحقیقات کالای LBBW، در این رابطه گفت: "کمبود عرضه در بازار نفت کماکان ادامه خواهد داشت."

وی گفت: “اتظار من این است که اوپک تا پایان سال جاری تولید روزانه خود را 600 تا 800 هزار بشکه افزایش دهد. این میزان برای جبران افزایش تقاضا و کاهش تولید کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا کافی نخواهد بود. "

بر اساس گزارش های منتشر شده، نهاد اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند.

هفته گذشته اوپک و هم پیمانان آن در مورد افزایش حدود ۱ میلیون بشکه ای نفت در روز (۱ درصد از مجموع عرضه ی نفت در بازار جهانی) به اجماع رسیدند و قرار شد که قرارداد کاهش تولید به طور صد در صدی انجام شود و کاهشی بیش از ۱.۸ میلیون بشکه نداشته باشند.

ولی همچنان بازار جهانی نفت با اختلالات ناخواسته ای که در عرضه نفت لیبی، ونزوئلا صورت گرفته و همچنین توقف تولید اخیر شرکت سینکرود کانادا که به طور خاص بازارهای آمریکای شمالی را تحت تأثیر قرار می دهد، با کمبود عرضه رو به رو شده است.

همچنین مناقشات تجاری میان آمریکا و سایر کشور ها من جمله چین و اتحادیه اروپا، و وضع تحریم های آمریکا علیه ایران، بر میزان عرضه جهانی نفت تاثیرگذار خواهد بود.

در حال حاضر ونزوئلا به دلیل اعمال تحریم های آمریکا روزانه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه کمتر از سهمیه تعیین شده است تولید دارد.

همچنین نیروهای نظامی شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه هفتر، کنترل بنادر نفتی را به یک شرکت ملی نفتی دیگر که در شرق کشور قرار دارد واگذار کرده است. او گفته است که شرکت نفتی متعلق به دولت که در طرابلس مستقر است دیگر حق کنترل آن نفت را ندارد. این امر موجب شده است که صادرات نفت لیبی با مشکلاتی مواجه شود.

در آمریکای شمالی نیز، مشکلات فنی موجب کاهش عرضه روزانه بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت از سوی شرکت سینکرود کانادا شده و انتظار می رود این توقف عرضه حداقل تا پایان ماه جولای ادامه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار