بازدید 7258

شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی

کد خبر: ۸۱۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 28 June 2018

ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های متنوعی را در تعطیلات تابستان به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد

به گزارش تسنیم، علی رمضانی با اشاره به برنامه‌های تابستانه پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش اظهار کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت از 6 تیرماه می‌توانند به آدرس http://tabestan96.medu.ir مراجعه کنند. همچنین مدارس نیز می‌توانند برای ثبت نام دانش‌آموزان متقاضی به سامانه www.hamgam.medu.ir مراجعه و اسامی متقاضیان را ثبت کنند.

وی افزود: سال گذشته 32 هزار پایگاه و امسال 33 هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت فعال هستند که در مجموع پیش بینی می‌کنیم که 5 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار بگیرند همچنین با هدف هم افزایی فعالیت‌ها و امکانات در اختیار آموزش و پرورش، قرار شده تا معاونت تربیت بدنی و سلامت، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تشکل‌های دانش‌آموزی در این رابطه همکاری کنند.

رمضانی بیان کرد: از نگاه صاحب نظران تعلیم‌وتربیت، طلایی‌ترین اوقاتی که می توانیم در اختیار داشته باشیم، فصل تابستان است و با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از تولید کالای ایرانی»، تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر این محور است که هر دانش‌آموز یک مهارت را فرا بگیرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تأکید براین است دانش‌آموزان در پایگاه های تابستانی یک مهارت را کسب کنندو مهارت‌های مختلفی را در نظر گرفتیم از جمله مهارت روابط انسانی و معرفتی با هدف افزایش مهارت هویتی و بصیریتی و مهارت‌های فرهنگی و هنری با هدف فعالیت‌های شاط آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغالزایی همچنین ایجاد یک محیط شاداب و بانشاط در پایگاه‌های تابستانی مدنظر است و بهتر است مدیران مدارس در سه ماه تابستان برنامه آموزشی نداشته باشند.

وی افزود: 13 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در کشور داریم که می‌توانیم حدود 5 میلیون نفر را تحت پوشش پایگاه‌های تابستانی قرار دهیم و آموزش‌وپرورش برای گسترش فعالیت‌های خود نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها و وزارت ورزش و جوانان است تا بتوان جمعیت بیشتری از دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم را تحت پوشش قرار داد و با توجه به آسیب‌های دانش‌آموزان در شرایطی که به اوقات فراغت آنها توجهی نشود باید به این مقوله توجه داشت.

به گزارش تسنیم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دارد.

طبق اعلام این کانون، اگر خانواده‌ها در انتخاب کارگاه تابستانی دچار تردید هستند و مطمئن نیستند فرزندشان به کدام رشته‌ هنری علاقه‌ بیش‌تری دارد مسئولان ثبت‌نام کانون پرورش فکری به نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها مشاوره ارائه می‌دهند تا با دقت بیش‌تری بتوانند بهترین و مناسب‌ترین رشته را برای یادگیری انتخاب کنند.

کارگاه‌های تخصصی تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 14 تیر برای نوجوانان 12 تا 18 ساله آغاز می‌شود. این روزها ثبت‌نام از داوطلبان و علاقه‌مندان به این کارگاه‌ها از ساعت 8:30 تا 18 در حال انجام است. نوجوانان می‌توانند با کمک مشاوران بخش‌های مختلف کارگاه‌های تابستانی و کارشناسان کانون، کارگاه یا کارگاه‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب و برای آن ثبت‌نام کنند.

کارگاه‌های هنری، رشته‌ها و شاخه‌های بازیگری و کارگردانی تئاتر، کارگردانی نمایش عروسکی، کارگردانی فیلم کوتاه، طراحی و ساخت عروسک، فیلم‌نامه‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی عروسکی، عکاسی، سرود، مجسمه‌سازی و بازی‌دهی عروسکی را شامل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل