بازدید 4978

شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش ۲ برابری قیمت

کد خبر: ۸۱۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 28 June 2018

رئیس اتاق اصناف در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، از پُر بودن انبارهای کاغذ برای مصرف شش ماه آینده سخن گفت و بحران کاغذ را ساختگی و کار دلالان دانست و خواستار اتخاذ تدابیر لازم شد.

به گزارش مهر، «علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، با موضوع التهابات بازار کاغذ، ضمن اذعان به این که «بازار کاغذ در ماه‌های اخیر به دنبال نوسانات نرخ ارز دچار نابه سامانی شده است»، از پیگیری‌های شخص سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر سازمان‌های ذی ربط در کارگروه پایش و تنظیم بازار کاغذ، برای حل این مشکل قدردانی کرده است.

وی در این نامه ضمن بیان این که کلیه واردات کاغذ به عنوان کالای اساسی ارز ۳۸۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند، اظهار تاسف کرد : «در چند روز اخیر شاهد برخی سوءاستفاده‌ها هستیم که ناشران، چاپخانه داران و صنوف وابسته را به عنوان مصرف کنندگان کاغذ نگران کرده است.»رئیس اتاق اصناف ایران در نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به حجم واردات کاغذ، از کم نبودن کاغذ مورد نیاز در انبارهای داخلی (حداقل برای شش ماه آینده) خبر داده و بیان کرده است: متاسفانه برخی واردکنندگان و دلالان با سوءاستفاده از وضع موجود کشور، درصدد ایجاد بحران ساختگی و در نتیجه افزایش قیمت کاغذ هستند، به گونه‌ای که هر بند کاغذ چاپ و تحریر استاندارد ۷۰ گرمی ۷۰×۱۰۰ که با احتساب تمام ضرایب، قیمت تمام شده آن ۱۰۸ هزار تومان می‌شود، با بی‌انصافی حدود ۱۳۵ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. فاضلی از شریعتمداری خواسته که به منظور بازگرداندن آرامش به بازار کاغذ «همانند گذشته برای این موضوع تدابیر لازم اتخاذ شود».

پیش از این رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از افزایش دو برابری قیمت کاغذ خبر داده بود. به گزارش ایرنا، «ابوالفضل روغنی گلپایگانی» اعلام کرده بود: تا حدود دو سال پیش قیمت هر کیلو کاغذ روزنامه داخلی 18 هزار ریال و کاغذ خارجی 25 هزار ریال بود، اما امروز دیگر کاغذ روزنامه در داخل تولید نمی شود و بهای هر کیلو کاغذ خارجی به 43 هزار و 500 ریال رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل