بازدید 3959

کارخانه تولید UF۶ راه‌اندازی شد

کارخانه تولید UF۶ یکی از کارخانجات مهم مجتمع تولید سوخت اصفهان راه‌اندازی و برای نخستین بار پس از حدود ۹ سال، اولین بشکه کیک زرد در قسمت خوراک‌دهی کارخانه تخلیه شد.
کد خبر: ۸۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 27 June 2018

کارخانه تولید UF۶ یکی از کارخانجات مهم مجتمع تولید سوخت اصفهان راه‌اندازی و برای نخستین بار پس از حدود ۹ سال، اولین بشکه کیک زرد در قسمت خوراک‌دهی کارخانه تخلیه شد.

به گزارش ایلنا، کارخانه تولید UF۶ در مجتمع UCF اصفهان عمدتاً به دلیل کمبود کیک زرد در کشور از سال ۸۸ عملاً غیرفعال بوده است. پس از توافق برجام و واردات مقدار زیادی کیک زرد و نیز افزایش تولید کیک زرد در داخل کشور، امکان راه‌‌‌‌‌‌اندازی مجدد این کارخانه بوجود آمده است.

به دنبال بدعهدی‌‌‌‌های آمریکا در برجام و دستور مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۴ خردادماه جاری مبنی بر راه‌‌‌اندازی بخش‌‌‌هایی از صنعت هسته‌‌‌‌ای در چارچوب برجام و دستور رئیس‌‌‌جمهور، راه‌‌‌اندازی این کارخانه در دستورکار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

شایان ذکر است با توجه به اینکه مسئولان مجتمع UCF از قبل تدابیر و آمادگی لازم را پیش‌‌‌بینی کرده و بخش‌‌‌های مختلف کارخانه را به صورت آماده به کار نگه داشته بودند، موفق شدند در مدت کوتاهی (حدود دو هفته) تعمیرات و اصلاحات لازم را انجام داده و کارخانه را مجدداً راه‌‌‌اندازی کنند.

این نکته حائز اهمیت است که با از سرگیری فعالیت مجتمع UCF اصفهان و شروع مجدد تولید UF۶، علاوه بر فعال شدن این بخش مهم از صنعت هسته‌‌‌‌ای، با افزایش میزان این ماده استراتژیک که خوراک اصلی غنی‌‌‌سازی کشور را تامین می‌‌‌کند، عملاً زمینه تحقق و اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی برای افزایش ظرفیت غنی‌‌سازی را فراهم می‌‌‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان