بازدید 1475

ضرب‌الاجل سه ماهه پورسیدآقایی: اتوبوس دودزا قدغن!

کد خبر: ۸۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ 25 June 2018

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای مهم، تردد کلیه اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر در تهران ممنوع کرد و ضرب‌الاجل سه ماهه‌ای را تا اول مهرماه برای تحقق این هدف تعیین کرد.

محسن پورسیدآقایی در این بخشنامه با اشاره به نقش اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است که کلیه اتوبوس‌های عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت به صورت ضربتي مورد بازديد و معاينه فني قرار گیرند و از ابتدای مهرماه ۱۳۹۷ از تردد همه اتوبوس‌های فاقد معاينه فني معتبر جلوگيري شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این ابلاغیه شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است: در صورت مشاهده هر نوع اتوبوس دودزا، شركت خصوصي مربوطه شديداً جريمه و در صورت تكرار، مجوز آن شركت لغو گردد. در خطوط بي‌آرتي نيز در صورت مشاهده، در وهله اول مدير خط مزبور و در صورت تكرار، معاون فني شركت مسئول خواهند بود.

پورسیدآقایی همچنین به سنندجی ماموریت داده است که «حداقل 10% از ناوگان شركت هاي خصوصي و 50% از اتوبوس هاي بي آرتي، قبل از مهرماه به فيلتر دوده مجهز شده باشند.»

براساس بخشنامه معاون شهردار تهران، اتوبوس‌هاي مورد استفاده در سرويس ادارات وكارخانجات نیز باید در همین برهه زمانی ساماندهي شوند و با همكاري پليس راهور از تردد خودروهاي دودزا جلوگيري شود.

وی با پیگیری ابلاغ بخشنامه از طریق استانداری و شورای تأمین استان؛ از كليه شركت‌ها، كارخانجات و ادارات خواسته است از عقد قرارداد يا استفاده اماني از اتوبوس‌هاي فاقد معاينه فني از اول مهرماه اكيداً خودداري کنند و هشدار داده است که در صورت مشاهده تخلف، ضمن اعمال قانون، مراتب به وزارتخانه‌هاي مسئول اعلام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار