بازدید 15922
هنر سخنگویی در کامل گفتن مسائل است، نه اشاره کردن؛

آقای نوبخت! «شفیعی» مسئول شاخه جوانان حزب شما هم نیست؟/ انتخابتان حزبی بوده یا بر اساس شایستگی و تخصص؟!

توجه به جوانان و به کارگیری نیروهای جوان به شرط اینکه حتما وابستگی حزبی و نزدیکی به شما نداشته باشند، امر بسیار پسندیده ای است که به طور حتم بسیاری از جوانان متخصص و تحصیلکرده کشور منتظر به کار گرفته شدن چنین رویکردی از سوی دولت ها هستند؛ اما اینکه صرفا جوانانی به کارگیری بشوند که ارتباط حزبی و نزدیکی اینچنینی به تصمیم گیرندگان دارند؛ این نوعی نقض غرض و اشتباه رفتن راه است.
کد خبر: ۸۱۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 24 June 2018

«محمدباقر نوبخت»، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در حساب توئیتری خود به تخریب‌هایی که علیه او انجام شده است، واکنش نشان داد و نوشت: «در هفته‌ای که گذشت، سه ادعای کذب درباره اینجانب در فضای مجازی منتشر شد: 1ـ آقای مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری خواهرزاده من است 2ـ فرزندم با موساد (رژیم صهیونیستی) رابطه مخفیانه دارد 3ـ اتهام وقیحانه مالی در مورد اینجانب.»

به گزارش «تابناک»؛ سخنگوی دولت در ادامه به مورد اول از تخریب های صورت گرفته علیه خود پاسخ داده و نوشته است: «آنچه در بضاعت توئیتر می‌توان گفت، این است که نادرستی ادعای اول به آسانی با تحقیق محلی و اسناد سجلی قابل تشخیص است و در مورد دیگر اتهامات مضحک هم توصیه می‌شود مستندات و مدارک را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال و تصویر آنها را به مردم منعکس نمایید.»

در حقیقت بهتر بود که آقای نوبخت توضیحات بیشتری در مورد چگونگی انتصاب «مسعود شفیعی» به ریاست سازمان نقشه برداری و عضویت او در هیأت رئیسه سازمان برنامه و بودجه کشور می داد. اینکه شفیعی با توجه به کدام سوابق و با تکیه بر کدام تجربیات بر صندلی ریاست این سازمان تکیه زده است؟

از لنگرودی و گیلانی بودن شفیعی که بگذریم، بهتر بود دبیر کل حزب اعتدال و توسعه که از زمان روی کار آمدن دولت روحانی در کسوت سخنگویی دولت و معاونت ریاست جمهوری فعالیت دارد، اشاره به هم حزبی بودن شفیعی با خود می کرد. در حقیقت این موضوع در انتصاب شفیعی به عنوان ریاست سازمان نقشه برداری احتمالا بسیار دخیل بوده است.

آقای نوبخت، رئیس جوان و جدید سازمان مذکور که شما نافی این مسأله شده اید که او خواهر زاده شماست، آیا قبلا مدیر مسئولی سایت «آفتاب» وابسته به حزب اعتدال و توسعه و ریاست شاخه جوانان حزبی که جنابعالی دبیر کلی آن را بر عهده دارید را در کارنامه اش ندارد، صرف تکذیب این مسأله که او خواهرزاده شماست، آدرس غلط دادن نیست؟

مسأله بسیار مهم، توجه و تکیه بر متخصص بودن افراد در حوزه ای که به کار گرفته می شوند، یکی از موضوعات مهمی است که دولت روحانی در سال 92 و پس از روی کار آمدن شعار آن را داد؛ اما چطور است که یک نفر با مدرک علوم سیاسی مدتی را به عنوان معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نقشه برداری کار را آغاز می کند و پس از مدتی به ریاست این سازمان می رسد!

توجه به جوانان و به کارگیری نیروهای جوان به شرط اینکه حتما وابستگی حزبی و نزدیکی به شما نداشته باشند، امر بسیار پسندیده ای است که به طور حتم بسیاری از جوانان متخصص و تحصیلکرده کشور منتظر به کار گرفته شدن چنین رویکردی از سوی دولت ها هستند؛ اما اینکه صرفا جوانانی به کارگیری بشوند که ارتباط حزبی و نزدیکی اینچنینی به تصمیم گیرندگان دارند، این نوعی نقض غرض و اشتباه رفتن راه است.

بهتر بود، سخنگوی محترم دولت با اشاره به توضیحاتی که در این گزارش پیرامون سابقه، تحصیلات و نزدیکی «مسعود شفیعی» به حزب اعتدال و توسعه داده شد، پیرامون تخریب های صورت گرفته پاسخ می داد که جای هیچ اما و اگری نماند؛ اما آقای نوبخت یک بخش را گفت و ترجیح داد بخش دیگر را نگوید.

اینکه در مورد اتهام اول به آقای نوبخت این همه حرف ناگفته وجود داشته که سخنگوی محترم دولت صلاح ندانسته آن را بر زبان جاری سازند، با بضاعت توئیتری خود به آن پاسخ دهد، توضیح در مورد دو موضوع دیگر و روشن ساختن چند و چون و چگونگی مطرح شدن آن را ضروری می سازد که انتظار می رود؛ پاسخ های قانع کننده ای که ورای حواله کردن آن به ارائه مستندات به مراجع قانونی داده شود.

این انتظار از شخصی که پنج سال است مسئولیت سخنگویی دولت را بر عهده دارد و تقریبا هر هفته یا دو هفته یک بار در جمع خبرنگاران با این عنوان حاضر می شود و در خصوص موضوعات مختلف مطرح شده، پیرامون قوه مجریه پاسخ می گوید، انتظار بعیدی نیست. ضمن اینکه شخصی که در چنین جایگاهی قرار می گیرد، باید بهتر بداند که افکار عمومی و رسانه ها خواستار پاسخگویی شفاف، کامل و بدون کم و کاست پیرامون موضوعات هستند نه سخن گفتن به اشاره و کنایه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر