بازدید 23444

کدام برند‌های خارجی پوشاک در ایران نمایندگی دارند؟

کد خبر: ۸۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 23 June 2018

چند سالی است که فروشگاه‌های لباس‌های غیر ایرانی و اغلب اروپایی در قالب نمایندگی در تهران و سایر شهر‌ها افتتاح می‌شوند در حالی که بخش زیادی از این برند‌ها در ایران اصلا نمایندگی ندارند.

به گزارش ام بی‌ای نیوز، شاید بتوان گفت که گشایش این فروشگاه‌ها که با ورود برند بنتون به بازار ایران در روز‌های میانی سال ۱۳۸۶ و واکنش‌های متعدد و پلمپ مقطعی این فروشگاه‌ها آغاز شد، در واقع منشاء ورود سایر برند‌های لباس به ایران بوده است، چرا که با وجود اعتراضات صورت گرفته از ورود بنتون به ایران، این برند هم اکنون در ۱۱ شهر کشور دارای فروشگاه است و پس از آن درسال‌های اخیر، برند‌های متعدد لباس در ایران و بیشتر در تهران اقدام به افتتاح فروشگاه‌های خود کرده اند.
اما حضور این برند‌ها در بازار پوشاک کشور، سوالات زیادی را درذهن مخاطبان آن‌ها ایجاد کرده است. آیا این برند‌ها و این فروشگاه‌ها نمایندگی‌های رسمی برند اصلی هستند؟ آیا آنچه به مردم می‌فروشند کالای اصل است؟ قیمت واقعی این محصولات چقدر است؟

اما برخلاف این تصورکه ممکن است به دلایلی همچون تحریم و ... امکان حضور نمایندگی‌های رسمی برند‌های معتبر اروپایی در کشور فراهم نباشد، تحقیقات خبرنگار ما حاکی است که برند‌های دیزل، منگو، بنتون، سیسلی، آدیداس، دبن هَمز، پوما و آدولفو دومینگوئز با استناد به سایت‌های این برند ها، دارای نمایندگی‌های رسمی هستند و برند‌های کلارکس، لاکاست، زارا، ماسیمو دوتی، نایک و گپ به استناد اطلاعات موجود در سایت‌های اینترنتی این برندها، دارای نمایندگی رسمی در ایران نیستند در حالی که بسیاری از فروشگاه‌ها در تهران و شهرستان‌ها به فروش محصولات این برند‌ها تحت عنوان محصول اصل اقدام کرده اند.

البته این که یک فروشگاه نمایندگی رسمی برندی باشد خود دلیل اصالت محصولات ارایه شده در آن نیست، اما با این حال در اغلب موارد چاره‌ای جز اعتماد به فروشندگان برای مشتری وجود ندارد.

نکته‌ای که باید بسیار بر آن تاکید کرد این است که محصولات این برند‌ها در کشور ما با قیمتی بسیار بالا‌تر از آنچه در سایر کشور‌ها عرضه می‌شوند، به دست خریدار می‌رسد که این بالا بودن قیمت باعث ایجاد تفکرلوکس بودن این برند‌ها در صنعت پوشاک می‌شود در حالی که در واقع این برند‌ها بر اساس شاخص‌های جهانی، برند لوکس به حساب نمی‌آیند. اما به هر جهت ورود هر چه بیشتر این برند‌ها به بازاری که کشش زیادی دارد و هنوز سرمایه گذاری وسیعی در آن صورت نگرفته است در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود، چرا که با وجود جمعیت جوان کشور و آگاهی این قشر از آخرین مُد ها، رسیدگی بیشتر به این بخش در نهایت هم به نفع سرمایه گذار خواهد بود هم مخاطبان بی شمار آن که در حال حاضر به دلیل قیمت‌های بالای این کالا‌ها قادر به خریداری این محصولات نیستند و به ناچار مجبورند با پرداخت مبالغی کمتر اجناس به مراتب بی کیفیت‌تر و بی اصالتی را خریداری کنند.
این درحالی است که علی رغم حضور این برند‌ها در کشور و استقبال آن‌ها از توسعه سرمایه گذاری در ایران، هنوز امکان این فعالیت‌ها در کشور فراهم نیست.

در همین راستا، بنتون درسال ۲۰۰۹ برای ارسال آثارطراحان در ساخت دو مجموعه ۱۲ طبقه، در میدان‌های ونک و تجریش برای استفاده‌های تجاری، اداری و مسکونی فراخوان داد، ولی طبق گفته‌ی یکی از ارسال کنندگان، این پروژه تاکنون متوقف مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر