بازدید 34502

حضور قهرمانان ورزشي در تبليغات ماهواره‌اي ممنوع شد

بخشنامه ياد شده كه با استناد به استفاده قهرمانان و مدال‌آوران ورزشي از امكانات ملي تدوين شده است، پس از سوءاستفاده يك بنگاه معاملات ملكي از يك قهرمان ملي و نمايش او در برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان خارج از كشور صادر شد.
کد خبر: ۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۴ 23 March 2008
خبرهاي رسيده به خبرنگار «تابناك»، حاكي از آن است كه سازمان تربيت بدني در بخشنامه‌ جديدي، حضور قهرمانان ورزشي در تبليغات تجاري شبكه‌هاي ماهواره‌‌اي را ممنوع اعلام كرد.

بنا بر اين گزارش، بخشنامه ياد شده كه با استناد به استفاده قهرمانان و مدال‌آوران ورزشي از امكانات ملي تدوين شده است، پس از سوءاستفاده يك بنگاه معاملات ملكي از يك قهرمان ملي و نمايش او در برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان خارج از كشور صادر شد.

خبرها حاكي از آن است كه به رغم انتقادات انجام شده، آگهي پر شده با تصاوير و فيلم اين فرد، هنوز از شبكه‌‌هاي مذكور به نمايش درمي‌آيد.
وي در اين آگهي، اقدام به تبليغ براي يک بنگاه املاک مي‌كند و از ايرانيان مي‌خواهد با خروج سرمايه‌هايشان از ايران، در دبي ملک بخرند.

کارگردانان اين سناريو که از سادگي اين قهرمان ايراني استفاده کامل را برده‌اند، در تيزر تبليغاتي خود او را همانند مدير يک بنگاه معاملات مسکن نشان داده‌اند که بر صندلي مديريت تکيه زده و با اعداد و ارقام نظر مشتريان را به خريداري ملک در دبي جلب مي‌نمايد و دست آخر اعلام مي‌دارد اينجانب به همه ايرانيان توصيه مي‌کنم در دبي ملک خريداري كرده و از طريق املاک... اين کار را انجام دهند.

تبليغ براي سرمايه‌گذاري در کشوري که اکنون به واسطه ادعاي ارضي نسبت به سه جزيره ايراني جزو کشورهاي متخاصم به منافع ملي ايرانيان در سطح دنيا به شمار مي‌رود و از هر فرصتي براي بيان اين ادعاي کذب استفاده مي‌نمايد، قطعا در شأن يک قهرمان ملي ايران نيست.

در ايران قهرمانان و پهلوانان بسياري هستند که با استفاده از امکانات کشور و حمايت‌هاي نظام و البته تلاش مجدانه خود به جايي رسيده و کرسي‌هاي جهاني را از آن خود مي‌كنند، ولي معلوم نيست برخي نظير اين ورزشکار چگونه حاضر مي‌شوند براي به دست آوردن اندک درآمدي، اعتبار خود و ارزش‌هاي يک ملت را به بازي بگيرند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
1- معلوم نیست منظور از استفاده از سادگی این قهرمان چیست. بحث این است که اگر اساسا شرکت قهرمانان در تیزرهای تبلیغاتی ممنوع نیست، چه تفاوتی دارد که آنها کجا در این برنامه های تبلیغاتی بازی می کنند. باستثنای رسانه های محارب، بقیه رسانه ها همه یکسان است و دلیلی ندارد که در این بخش هم سلیقه های شخصی محدودیت ایجاد کند.
2- بحث خروج سرمایه ایرانی به دوبی ربطی به این تبلیغات ندارد و این تبلیغات صرفا معلول هستند و مبارزه با آنها هم مبارزه با معلول است که بیفایده می باشد. علت اصلی در دو چیز است. اول عدم تدارک بستر امن ومناسب برای سرمایه گذاری در داخل کشور و دوم در ثابت نگه داشتن قیمت ارز بمدت بیش از ده سال در حالی که ریال در این مدت مجموعا حدود 400 درصد تورم داشته است. در برخی بخش ها مانند مسکن این تورم در عرض ده سال گذشته بالای 1000 درصد بوده است. یعنی ملکی که ده سال پیش 100 هزار دلار هم نمی ارزید اکنون یک میلیون دلار می ارزد. ثابت نگه داشتن قیمت ارز صرفا با سوبسید دولت از دلارهای نفتی ممکن است و این سوبسید هیچ تفاوتی با سوبسید بنزین ندارد و به همان اندازه به هدر دادن سرمایه های کشور است.
لذا باید با علت معضلات مبارزه کرد و نه با مسائل سطحی مانند تبلیغات فلان قهرمان و غیره.
زورتان فقط به ورزشکارها می رسد؟
فكر مي كنم كه اين برنامه ربطي به سازمان تربيت بدني ندارد . هر فرد خودش براي برنامه هايش تصميم مي گيرد !
موقعي كه ايشان پيشنهاد كشورهاي ديگر ازجمله تركيه را براي الحاق به تيم مليش را رد كرد در نظر داشته باشيد . الآن شرايط اقتصادي او به گونه اي شده است كه علي رغم ميلش براي گذران زندگي خود مجبور به چنين كاري شده است بهتر است به جاي صدور اين بخشنامه ها، به وضع معيشتي اين قهرمانان بينديشيد .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی