بازدید 3977

کیم و ترامپ دیدار کردند

رهبران آمریکا و کره شمالی پس از مدت‌ها رایزنی فشرده و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری این دیدار، امروز سه شنبه در سنگاپور دیدار کردند.
کد خبر: ۸۰۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 12 June 2018

رهبران آمریکا و کره شمالی پس از مدت‌ها رایزنی فشرده و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری این دیدار، امروز سه شنبه در سنگاپور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اونرهبر کره شمالی قرار است ساعت 9 صبح به وقت محلی سنگاپور آغاز شود.

-دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی پس از کش و قوسهای فراوان و پس از اینکه یک بار از سوی طرف آمریکایی لغو شده بود امروز سه شنبه در سنگاپور انجام خواهد شد.

-رسانه های آمریکایی با برجسته کردن مطالبات واشنگتن می‌گویند که دستور کار مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی است. با این حال تا کنون در باره خواسته های طرف کره شمالی خبری رسمی منتشر نشده است و مقامات این کشور اظهار نظر رسمی درباره آن نداشته‌اند.

- کیم جونگ اون و دونالد ترامپ از روز دوشنبه برای برگزاری این نشست وارد سنگاپور شده بودند و هر کدام دیدارهایی با مقامات سنگاپور برگزار کرده‌اند.

- نخست وزیر سنگاپور گفته بود که برگزاری این دیدار 20 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که عمده آن صرف مسائل امنیتی میشود. 

-خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که سنگاپور طی یک هفته گذشته تدابیر امنیتی سطح بالایی را در اطراف هتل کاپلاف محل مذاکرات، ترتیب داده است. 300 پلیس عمومی، 5000 افسر پلیس امنیتی و افسرانی از نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش سنگاپور برای تامین امنیت این مذاکرات به خدمت گرفته شده‌اند.

در زیر جزئیات مهم این دیدار امروز پوشش داده خواهد شد؛ 

10:00 یک مقام آمریکایی به سی.ان.ان گفت، ترامپ و کیم توافقی را امضا خواهند کرد که به پیشرفت گفت‌وگوها اذعان کرده و طرفین برای ادامه گفت‌وگوها متعهد می‌شوند. 

9:14 خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، سران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست دو نفره، نشست هیات‌های دو کشور و جلسه ناهار کاری، برای امضای اسنادی آماده می‌شوند. 

9:10 خبرگزاری فرانسه نوشت، دونالد ترامپ ملاقات با کیم جونگ اون را واقعا فوق‌العاده نامید و گفت پیشرفت‌های زیادی حاصل شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داد، ترامپ گفته است این ملاقات بهتر از آن‌چه که هرکسی انتظار داشت، پیش رفت. 

9:06 خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت، ترامپ و کیم بعد از صرف ناهار کاری، در حال قدم زدن با یکدیگر دیده شدند. 

کیم و ترامپ دیدار کردند

8:32 خبرنگار پولیتیکو از سنگاپور گزارش داد، بعد از آغاز جلسه ناهار کاری مقامات آمریکایی و کره شمالی، تنها دوربین‌های متعلق به دولت سنگاپور اجازه ورود داشتند و هیچ عکاس آمریکایی نتوانست وارد جلسه شود. 

8:25 «استفان والت»، نظریه‌پرداز مطرح آمریکایی: کوتاه بودن نشست ترامپ و کیم، نشان می‌دهد که این نشست بیشتر ماهیت نمادین دارد. کیم برنده بزرگ است چرا که او بدون واگذاری هرگونه امتیاز واقعی، دیداری رو در رو با رئیس‌جمهور آمریکا دارد».

8:07 خبرگزاری یونهاپ نوشت، هیات‌های آمریکایی و کره شمالی نشست دوجانبه با حضور سران را به پایان رسانده و جلسه ناهار کاری را آغاز کردند.

7:24 خبرنگار بلومبرگ از جلسه سران و مقامات آمریکا و کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جلسه دوم با رئیس جمهور آمریکا گفته است: «من فکر می‌کنم این (نشست) مقدمه‌ خوبی برای صلح خواهد بود». ترامپ هم در ادامه گفت که وی هم این‌چنین فکر می‌کند و افزود که آن‌ها مسایل را حل کرده و موفق خواهند شد. 

6:45 خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به همراه نخست وزیر و دیگر مقامات سئول، نشست سنگاپور را دنبال می‌کند و اظهار امیدواری کرد، نشست کیم و ترامپ موفقیت‌آمیز باشد و افزود این موفقیت می‌تواند به شبه جزیره عاری از تسلیحات اتمی بیانجامد. 

6:30 خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، دیگر مقامات آمریکایی و کره شمالی به سران دو کشور برای ادامه گفت‌وگوها ملحق شدند. 

کیم و ترامپ دیدار کردند

6:25 جلسه تک نفره سران آمریکا و کره شمالی به پایان رسید. ترامپ بعد از اتمام این جلسه، آن را خیلی خیلی خوب عنوان کرد و گفت آن‌ها «روابطی عالی» دارند و پیش‌بینی کرد که وی و کیم جونگ اون مشکل بزرگ و معمای غیرقابل حل را حل خواهند کرد. 

6:07 شبکه راشا تودی میگوید که دستور کار مذاکرات غیراتمی کردن شبه جزیره کره و معاهده صلح میان دو کشور است. 

5:48 دونالد ترامپ نیز در بدو مذاکرات به خبرنگاران گفت که پیش بینی می‌کنم روابط خوبی با کیم جونگاون داشته باشم، احساس خوبی دارم. وی گفت امیدوار است که مذاکرات ثمربخش باشد و به نتیجه مطلوب برسد.

5:47 کیم جونگ اون در حضور ترامپ طی سخنانی کوتاه پیش از آغاز مذاکرات محرمانه به خبرنگاران گفت رسیدن به اینجا راحت نبود موانع زیادی سر راه بود که ما بعد از فائق آمدن به این موانع توانستیم در اینجا حاضر شویم.

کیم و ترامپ دیدار کردند

5:35 دونالد ترامپ و کیم جونگ در محلی که تدارک دیده شده بود با یکدیگر دست دادند و خوش و بشکردند. رهبران آمریکا و کره شمالی پس از دست دادن در مقابل عکاسان و دوربینهای خبری عازم محل دیدار دوجانبه شدند. خبرنگاران حاضر در محل میگویند کیم جونگ اون هنگام دست دادن به ترامپ گفته است که از دیدار شما بسیار خوشبختم. 

- طبق بیانیه کاخ سفید، کیم جونگ اون و ترامپ قرار است به صورت خصوصی و فقط با حضور یک مترجم ابتدا گفتگو کنند و سپس وزرای خارجه و دیگر اعضای هیات همراه به آنها ملحق شوند. 

کیم و ترامپ دیدار کردند

کیم و ترامپ دیدار کردند

5:15 ترامپ در توئیتی پیش از نشست با کیم جونگ اون اعلام کرد لری کادلو مشاور ارشد اقتصادی وی دچار حمله قلبی شده است.

5:03 خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات میگویند که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به فاصله کمی از هم وارد محل مذاکرات شدند.

4:45 کیم جونگ اون نیز هتل محل اقامت خود برای دیدار با ترامپ ترک کرد.

کیم و ترامپ دیدار کردند 

4:27 دونالد ترامپ به همراه تیم حفاظتی و اسکورت خود هتل «شانگری لا» در جزیره توریستی «سانتوسا» را به مقصد محل مذاکرات ترک کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان