بازدید 31186
تحلیلی درباره احتمالات شراکت کشورمان در برگزاری جام 2022 با قطر؛

ادعای اینفانتینو: چراغ‌ سبز به ‌ایران یا بازی‌ جدید برای ‌ورود عربستان‌ به میزبانی‌ جام‌جهانی؟

می توان این احتمال را داد که همه بروبیاهای پرحاشیه اینفانتینو به کاخ های ریاض در چندماه اخیر، برای تکمیل پازل های یک معمای میلیارد دلاری است که فدراسیون جهانی فوتبال درگیرش شده و طرح نام ایران برای میزبانی مشترک با قطر در جام جهانی 2022 می تواند بهانه و بازیچه ای رسانه ای برای رسیدن به خواسته بن سلمان باشد.
کد خبر: ۸۰۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 05 June 2018

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، امروز در نشستی خبری در واکنش به برگزاری جام جهانی 2022 با 48تیم که وعده انتخاباتی خودش در کنگره فیفا بود، به وضوح کوچک بودن و محدودیت امکانات کشور قطر را به عنوان موانع تحقق این تغییر مطرح کرد، ولی در ادامه احتمال کمک گرفتن از ایران برای حل این مشکل با میزبانی مشترک همراه قطر را رد نکرد و گفت: «هر چیزی ممکن است.»

این موضع رئیس فیفا مانند بمبی در جامعه رسانه ای ایران منفجر شد و میزبانی جام جهانی فوتبال که در خیالات خوشبین ترین مردم و هواداران ایران هم نمی گنجد، به رویایی در دسترس بدل شد. رویایی که قبولش به این آسانی نیست و بعید است زیرساخت های ایران چنین اجازه ای بدهد؛ هر چند تا امروز در حد پذیرایی از چند تیم در جزیره کیش برای اسکان در ایام جام جهانی و یا فروش خاک مورد نیاز برای ساخت ورزشگاه با قطری ها همکاری کرده ایم؛ بنابراین، همین رویا می تواند به کابوسی برای فوتبال ایران بدل شود که در ادامه بیشتر توضیحش خواهیم داد.

رسانه های ایران واکنش رئیس فیفا را با هیجان در کنار انتشار عکس هایی از دیدار صمیمانه اخیر او با حسن روحانی به عنوان تیتر اول خود برگزیدند و از هم اکنون شروع به رویابافی کرده اند؛ اما اینفانتینو بعد از این ملاقات تا امروز سه بار و مستمر و عجیب ـ که مورد اشاره خبرگزاری های بزرگ دنیا هم قرار گرفته ـ به عربستان سعودی سفر کرده و دیدارهایی به مراتب صمیمانه تر از آنچه با رئیس جمهور ایران داشت، در کاخ پادشاه عربستان با ملک سلمان و ولیعهد سعودی برگزار کرد! ملاقات هایی که هنوز دلیل روشن و قانع کننده ای برای تکرارشان مطرح نشده و در اوج اختلافات سیاسی این کشور با ایران که به فوتبال کشیده شده است، موجب نگرانی فدراسیون فوتبال و هواداران ایرانی شد. در پی آن دیدارها، عربستان با تبلیغات وسیع رسانه ای، ناگهان درهای ورزشگاه هایش را به روی بانوان گشود.

Related image

اوایل تصور می شد سعودی ها از نزدیکی بی سابقه مناسبات به رئیس فیفا، هدف ادامه برگزاری بازی تیم هایشان با حریفان ایرانی در کشور ثالث را دنبال می کنند؛ اما حالا بدون اینکه متهم به بدگمانی شویم می خواهیم احتمالات تازه ای را پیش بکشیم که سخنان امروز رئیس فیفا می تواند آغازکننده این پروژه احتمالی باشد.

تقریبا همه فعالان منطقه ای و جهانی از طرح ولیعهد بلندپرواز عربستان ـ که گفته می شود به زودی پادشاهی این کشور نفت خیز مسلمان را هم قبضه می کند ـ برای ساخت شهری فوق مدرن به نام نیوم آگاه هستند. شهری 500میلیارد دلاری که به ادعای وی قرار است، مرکز توریسم و گردشگری در ساحل دریای سرخ باشد و با یک پل بزرگ این شبه جزیره را به مصر و آفریقا متصل کند.

چنین سرمایه گذاری عظیمی نیاز به تبلیغ دارد و عربستان خوب می داند که فوتبال بزرگترین ابزار برای جلب افکارعمومی جهانیان است؛ اما قطری ها پیش دستی کرده اند و سالها قبل میزبانی جام جهانی را به عنوان نخستین کشور مسلمان و عربی گرفته اند و حتی تحریم های سنگین سعودی ها و ائتلاف تحت رهبری اش هم نتوانسته این شیخ نشین کوچک را از میزبانی جام جهانی منصرف کند، چون ایران و ترکیه به شدت از دوحه حمایت می کنند و نگذاشته اند تحریم ها تأثیر چندانی روی میزبان جام جهانی 2022 بگذارد.

می توان گفت، اگر روابط سیاسی عربستان و قطر امروز در شرایط عادی بود، قطعا قطری ها پیشنهاد فیفا یا بن سلمان برای میزبانی مشترک را می پذیرفتند؛ اما حالا عربستان که در اقدامی من درآوردی، فدراسیون غیررسمی جنوب غرب آسیا را با دوازده عضو عربی تأسیس کرده، به دنبال وارد کردن فشار و ورود غیرمستقیم به این ماجراست.

ادعای اینفانتینو؛چراغ‌سبزبه‌ایران یا بازی‌جدیدبرای‌ورودعربستان‌به میزبانی‌جام‌جهانی؟

روشن است که تعارف های امروز اینفانتینو می تواند آغازگر پروژه ای باشد که سرانجامش ورود ناگزیر سعودی ها به میزبانی جام جهانی است؛ کشوری که از پول و ثروت چیزی کم ندارد و حالا انگیزه اش را هم دارد که جای ایران را در این معادله بگیرد. همه ما می دانیم که ایران فاقد زیرساخت های لازم و اجباری شامل فرودگاه های مدرن، هتلینگ حرفه ای، جاده های استاندارد و هواپیماها و قطارهای داخلی برای قبول چنین مسئولیتی است و حتی برای بازی هایی به مراتب پایین تر مثل جام ملت های آسیا هم کاستی هایی اساسی دارد.

همچنین هنوز موضوع ورود خانم ها به ورزشگاه های ایران حل نشده و نمی شود میهمانان جام جهانی از کشورهای دور و نزدیک را در ورزشگاه های ایران به رعایت حجاب واداشت. این دلایل در کنار ده ها استدلال کوچک و بزرگ دیگر، نشان می دهد، صحبت از میزبانی ایران در همان نگاه اول رویاپردازانه است. نقصان هایی که عربستان سال هاست که مرتفع ساخته و با پذیرش چند ده میلیونی زائران با پروازهای زیاد و هتلهای پنج ستاره توانایی اش را ثابت کرده است. آنها مشکل ورود خانم ها را هم به سرعت رفع کرده اند تا تکه های پازل را کنار هم چیده باشند.

پس در این شرایط اگر قرار به میزبانی مشترک از 48 تیم در جام 2022 باشد، قرعه به نام عربستان می افتد که نمی تواند برای بهره برداری از جام جهانی حداقل بیست سال دیگر صبر کند، چرا که اعطای میزبانی در فیفا طیق یک توالی نانوشته صورت می گیرد و تا اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا و کشورهای شرق آسیا مثل چین نوبتشان رعایت شود، حوصله ولیعهد جوان و خام سعودی ها هم به سر آمده باشد.

می توان این احتمال را داد که همه بروبیاهای پرحاشیه اینفانتینو به کاخ های ریاض در چندماه اخیر، برای تکمیل پازل های یک معمای میلیارد دلاری است که فدراسیون جهانی فوتبال درگیرش شده و طرح نام ایران برای میزبانی مشترک با قطر در جام جهانی 2022 می تواند بهانه و بازیچه ای رسانه ای برای رسیدن به خواسته بن سلمان باشد.

Related image

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۲
البته اگر هم قطر و عربستان مشترکا میزبان جام جهانی شوند آنچنان برای ایران خطرناک نیست که جناب نویسنده عنوان کرده .
و اما
اگر تمام امکانات عربستان رو هم داشتیم باز احتمال مشارکت ایران با قطر صفر بود زیرا قدرت نامرئی حاکم بر جهان ( همان قدرتی که با یک تلفن ساده کشورها را از مسابقۀ تدارکاتی با ایران منع می کند ) نمی گذاشت این اتفاق بیفتد .
و اما از ذوق زدگی جماعت زود باور هم نمی شه گذشت که نشان می دهد جماعت قلم بدست ما ( در روزنامه ها و فضای مجازی و ... ) تا چه حد کم دانش هستند و دنیا را آنگونه که خود دوست دارند می بینند .
و در آخر ... اقتصاد آشفتۀ ما و مدیران مریض ما توانایی میزبانی از مسابقات جهانی کشتی را هم ندارند چه برسد به فوتبال که خود ماجرایی است .
فکر آب باشیم که فعلا صداش داره از اصفهان بلند می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
راجع به خط اول نوشته جناب فدوی، به نظر نمیرسه نویسنده مقاله این اقدام عربستان را خطرناک برای ایران عنوان کرده باشد. بهتر است شما هم اینقدر بدبین نباشید
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
ای بابا کسی با ما بازی نمیکنه اونوقت میخواید میزبانی بگیرید حتما تیم ها رو هم با پرابد جابه جا میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
سفره مردم خالی تر از دولتهای قبل است نمایشها را تمام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
مگر ایران میتواند چنین رویدادی را میزبانی کند؟ زیرساختهای ورزشی و اقامتی آن را داریم؟ آزادی پوشش و بار و دیسکو و سایر شرایط مورد درخواست ورزشکاران و بازدید کنندگان همگی با اصول اعتقادی نظام اسلامی ما در تضاد هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
افرین واقعیت همینه کشور ما هیچ شانسی نداره و هر روز هم بدتر میشه
بسیار خوبه اگر ایران با قطر مشترکا میزبان جام جهانی شوند هم در تحکیم روابط خارجی خوب است هم نظر مردم دنیا رو ایران عوض میشود هم درآمد دارد وهم ما پس از حدود نیم قرن صاحب چند استادیوم استاندارد میشویم شعار جدید دروغ نگوئیم
پاسخ ها
ابراهیم اخوتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
آخه برادرم ۲۵ساله بزرگ ره تهران شمال مانده شما ۴ساله چند تا استادیوم می تونیم بسازیم امکان ندارد .محالات هست که میزبانی بی خاصیت ترین بازی جام جهانی ۲۰۲۲را بدهند به ما ...مااز بهر حسین در اظطرابم شما از عباس گویی جوابم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
استادیوم مدرن در اهواز در مشهد و در اصفهان و جهای دیگر ساخته شده
ولی شما ها سرتون زیر برف است نمیخواهید ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
این همه جاده سازی شده در کشور حالا گیرتون جاده شمال است
دستخوش بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
جام جهانی امسال رواز یه شبکه غیرازصداسیمای ایران امسال نگاه کن تا بدونی چرامانمی تونم حتی فکربرگزاریش هم بکنیم ودرحقیقت با این حرفشون خواستن ایران رومسخره کنن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
تنهادشرطش اینه که تمام مدیران ومسئولین مرخصی بروند وچند مدیر از چین وارد شوند شاید فرجی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
"استادیوم مدرن در اهواز در مشهد و در اصفهان " ؟؟؟؟؟ واقعاً فک کردی اونا مدرنن؟؟؟!!!!
جناب آقای کوهستانی.
سلام و خسته نباشید. ببخشید، چرا اینقدر کشورمان را خوار و ضعیف معرفی کرده اید. مگر هواداران فوتبال از توریست های اروپایی بالاتر و برتر هستند؟ ضمنا در بیشتر شهرهای ایران نظیر شیراز، بندر عباس، کیش، اصفهان اهواز استودم های خوب و نویی بنا شده اند. بزرگراه ها هم دست کمی از جاده های کشور عربستان ندارند.
مرغ همسایه غاز است؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
پسرم قند عسلم کدوم بزرگراه ؟
همونایی که هی تکون تکون میخوری توش و برامون کلیپ در اوردن؟
همون ماشین هایی که عمرشون بیشتر از 15 ساله؟
همون هواپیمایی میگی که تر و تر داره یا سقوط می کنه یا تاخیر داره یا مشکل داره وسط راه میگن با اتوبوس برین؟
میخوای درباره استادیوم بگم ؟ بگم؟ بگم؟
سیاوش شریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
دوست عزیز ایران در بخش هایی که ذکر شد صد درصد خار و ذلیل هست متاسفانه چون شما سفر خارجی نداشتید متوجه این امور نیستید وقتی بنا هست که بیمار را درمان کرد اولین مرحله درمان پذیرش بیماری هست اما متاسفانه شعار های و حرف ها خیلی وقت هست رنگ باخته تا جایی که بالاترین مسئولین ما نیز به بیمار بودن این کشور و مشکلات آن اعتراف میکنند و به قول خود سعی میکنند این مشکلات را رفع کنند کمی به اولین نام گذاری سال در ایران توجه کنید تا سال جدید که حمایت از کالای ایرانی هست متوجه می شوید که حتی مسئولین نیز متوجه آگاهی مردم از چاهی که در آن هستیم شدند و اینکه سرعت علم به حدی بالا رفته که رویای رسیدن به آن برای ایران صد ها سال طول دارد و علت نیز ساده است صرفا بحث آموزش هست سایر کشور ها بیشترین هزینه را برای آموزش و پروش نسل ها میکنند ما برای سلاح و خرافات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
دوست. عزيز وضع اين كشور خيلي خرابه كدوم ورزشگاه كدوم فرودگاه كدوم زير ساخت توريستي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
کم بینی در خودی ها یک چیز اپیدمی است
این متن عدم راه مناسب و قطار و هتل را از کجا اورده خدا داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
این ها میگن ایران ورزشگاه خوب راه خوب و قطار ندارد شما هم برای اینکه اینها بهشون برنخورد بگو شما راست میگی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
یه ذره انصاف خوب چیزیه نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
"کم بینی در خودی ها یک چیز اپیدمی است"
هوشمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
در جواب دوستمون من بچه بندر عباس هستم استادیومی که ما داریم در دنیا به عنوان استادیوم بهش نگاه نمیکنند. ودر زمینه جاده دوست دارم دوستمون بل ارتباطی بهرین با عربستان سرچ بکنند بعد قضاوت کنند
ناشناس
| France |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
اگه راست میگی فقط نظرات همین تابناک رو آنلاین کن جام جهانی پیش کش
درسته جوانه ولی از خیلی ها با عرضه تره
درسته جوانه ولی از خیلی ها با عرضه تره
واقعا ناراحت وغمگین شدم.چرا کشوری که وقتی ما ورزشگه یکصدهزارنفری داشتیم،هیچ نداشت!باید جای ما را بگیرد!!.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
خلايق هرچه لايق ، وقتي دنبال آب و برق مفتي بدوي بيشتراز اين اگر گيرمون بياد ظلمه
مهمتر از پول،عرضه داره میتونه
مگه برای کسب میزبانی جام جهانی رقیب هم بودیم ؟ کشور ما هنوز اندر خم کوچه یه تار موست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
هیچگاه جای ما را نخواهد گرفت تیم ملی شون بعد از ان همه هزینه اخرش بطور مشکوک و تیم اخری بردنش جام جهانی دقت کردید چقدر پنالتی برای عربستان تو مقدماتی جام جهانی گرفتن
مهمتر از پول،عرضه داره میتونه
مگه برای کسب میزبانی جام جهانی رقیب هم بودیم ؟ کشور ما هنوز اندر خم کوچه یه تار موست
خدا...
کی خبر مرگ این بن سلمان و میشنویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
به ارزوت نمیرسی هم سنش از تو کمتره هم سالمتره :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
خدایا دوستانش را در اخرت با این وهابی قاتل محشور کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اوه اوه منفیا رو نگاه کن ببین چقدر بن سلمان توی ایران طرفدار داره. خاک تو سرمون
خدا...
کی خبر مرگ این بن سلمان و میشنویم
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
انشالله به زودی
سهیل
| Canada |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
خدا
کی میشه که توی دنیا خبر موفقیتهای بیشمان ایرانیها مخابره بشه
با مرگ و بدبختی دیگران ما خوشبخت نمیشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
به جاي ارزوي مرگ براي اين و اون بهتره به فكر اين ويرانه كه نامش ايرانه باشيم
مطمئنا ایران از خیلی از کشورهایی که جام جهانی رو تا حالا برگزار کردن موفق تر عمل خواهد کرد پس باید با قطر شریک بشه
با توجه به اینکه ایران نمی تواند تماشا چیان کشورها رو بپذیرد . تنها در حالتی این ممکن است
اگه ایران بهترین امکانات رو هم داشته باشه همین قانون حجاب اجباری کافیه که هیچوقت جام جهانی در ایران برگزار نشه..
ولیعهد خام؟ شما خام هستید که دنیا و حرکت رو به جلو آنرا نمیبینید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
ما هم به زودی بتونیم پیشرفت کنیم و رهبرانی داشته باشیم که به جایی مثل یمن حمله کنند و هرچی بیمارستان و مدرسه و زیرساخت دیگه داره نابود کنند و چند تا گروه تروریستی درحد داعش و جبهه النصره رو تاسیس کنیم تا توی چندتا کشور مثل عراق و سوریه سر آدمهایی که اضافی هستند رو از تن جدا کنند و شهرای اونارو با خاک یکسان کنیم تا نوسازی بشن و توی کشورای اروپایی و یا هرجای دیگه که تونستن کفار بی دین رو بکشن و در کنار این کارها مفتخر به دریافت عنوان گاوشیرده از سوی پرزیدنت ترامپ‌ بشیم و حتما هروقت رفتیم کاخ سفید شپش هامون هم به امر مبارک ایشون کشته بشن، خوبه؟ انشاءالله با این پیشرفت ها و حرکتای رو به جلو رضایت شما دوست عزیز جلب بشه و شما هم قول بدید در انجام این کارها همکاری کنید و قول بدید که به انجام این حرکتها و فعالیتهای روشنفکرانه اعتراض نکنید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
ناشناس 2049 خدا خیرت بده دو کلمه حرف حساب زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
شما در اقلیت ید. کارتون تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
از اینکه عربستان دشمن درجه یک ایرانه شکی نیست. ولی نمیتونی از روی حسادت و سوزش همه پیشرفتهاشو نادیده بگیری
خوب ما هم گام های بزرگی برداشته ایم، که نمونه آن حل مشکل کنسرت ها بوده است. سایر مشکلات هم اگر دو سه قرن دیگری صبر کنیم حل می شوند. فقط لازم است هواپیماهای باستانی مان را عوض کنیم، لگن هایی به نام پراید و پژو را دور بریزیم، جاده هایمان را کمی عریض تر و مهندسی سازتر کنیم، ، سرعت قطارهایمان را که اکنون در حد قطارهای قرن نوزدهم است، افزایش دهیم، چند هتل واقعی بزنیم که در ضمن بابت اطاق هایشان پول خون پدرشان را طلب نکنند، و ... همه اینکارها شاید سه قرنی طول بکشد، ولی خوب شدنی است، کافی است چند شلنگ تخته بلند دیگز برداریم.
چه بلایی سر کشور بی نوامون اوردیم که حتی رویای برگزاری یه مسابقه سطح متوسط بین المللی هم برامون غیرقابل تعبیر شده. جام جهانی فوتبال بماند. یعنی باید کشورمون رو تو کتابهای درسی بقیه ملتها به عنوان مثالی از سومدیریت هولناک و عدم توجه به مسایل ملی بیارن،که علیرغم داشتن پتانسیل عالی جهت توسعه ، در این وضعیت اسفناک به سر می بره که دغدغه مردمانش به لقمه ای نان و کمی آب و در بهترین شرایط ،داشتن سرپناهی واسه زندگی ،محدود شده.
راستی ما با خودمون چی کردیم.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
چون ما ملتي هستيم كه دنبال پول مفت و يك شبه به همه جا رسيدن هستيم ، ما دنبال اب و برق مفتي و پول نفت سر سفره ها مون هستيم ، ما با وعده ها ي سرخرمن انتخاباتي به يك كانديدا راي مي دهيم
خوش باوری تا چه حد!!!!!! بابا ما حتی اگر زیرساخت ها رو هم داشته باشیم، این امر غیر ممکن است. کافی است نگاهی به وضعیت تورستی بندازین. چرا مردم ساده لو رو سرکار میزارین!!!!!!
اعراب از ما جلو زدند
خب مبارکشون باشه، خلایق هر چه لایق
آه
دیگه حرفم نمیاد
کوته بینی درد بزرگیه
بعد از شکست از عربستان در صحنه های بین المللی به تدریج و با کلی عقب افتادگی مسئولین کم کم چیزهایی رو که تابو می دونند اعلام می کنند و اونوقت خیلی دیر شده و عربستان تبدیل به دبی شده
میخواستن ایران را عقب نگه دارن که توانستن..خدایا کمکمون کن از دست این مدیران نجات پیدا کنیم
تحلیگر عزیز زیاد به خودتان فشار وارد نفرمائید. عده ای در داخل هستند که معتقدند حتی حاضرند ایران را به یک سرزمین سوخته تبدیل کنند ولی سرزمین اجدادیشان (تمام کشورهای عربی و در راس آن عربستان سعودی) را به یک کشور کاملا پیشرفته تبدیل کنند. اگر چنین نیست پس چرا ظرف یکی دوسال بخش بزرگی از جنوب لبنان که در نتیجه حملات اسرائیل نابود شده بودند بطور کامل بازسازی شدند و تمام خسارت های وارده به ملت لبنان که با عنوان ملت عزیز لبنان معرفی شدند جبران شدند. اما از سال 1367 تا کنون که 30 سال از خاتمه جنگ خانمانسوز تحمیل شده به ملت ایران توسط همان برادران عزیز عرب می گذرد خرمشهر و آبادان و بسیاری از شهرهای دیگر ایران هنوز ویرانه ای بیش نیستد؟ مگر اکثر مسئولین ما مرتباً در مورد آزاد سازی قدس و به نان نوا رساندن فلسطینیان صحبت نمی کنند . آیا مگر نمی بینید که بیشتر سرمایه ای انسانی و مالی ایران همین حالا در کشورهای عربی سوریه و عراق و یمن هزینه میشود، در حالی که در حدود 50 میلیون نفر ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند. این بی انصافها حتی از خاک ایران هم نمی گذرند آن را توبره کرده و به برادران عربشان در حاشیه خلیج فارس تقدیم می کنند. حالا شما به فکر این هستید که جام جهانی 2022 در قطر و عربستان و امارات برگزار می شود یا نه. واقعاً برای مملکتم که تحلیگرانی مانند شما را دارد متاسفم. چرا مواردی که من بیان کردم را به چالش نمی کشید. چرا از همین حالا تمام امکانات را برای برگزاری راهپیمایی ده روز دیگر بسیج کرده اید. آیا می دانید برای برگزاری چنین راهپمایی چه هزینه هایی به مردم بیچاره ایران در داخل و در سطح بین المللی تحمیل شده و خواهد شد. البته می دانم که سایت تابناک به مدیریت جناب آقای محسن رضایی چنین نظراتی را هرگز منتشر نخواهد کرد اما امیدوارم آن را در اختیار شما تحلیلگر محترم قرار دهد شاید دری به تخته بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
واقعاً برای مملکتم که تحلیگرانی مانند شما را دارد متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
ناشناس 11:21منظورتان اگر نگارنده متن بالاست كه بنده با شما مخالفم چون ايشان جز حقيقت چيز ديگري ننگاشته اند ، ولي دقيق مشخص نكرده ايد ، بنا براين بايد حق را به ايشان داد ، چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
این 58 نفری که مثبت زدن فازشون چیه!؟
اگه امکانات قطر برای میزبانی کمه ، فدراسیون جهانی خیلی بیجا کرد که میزبانی رو بهش داد که حالا دنبال کشور کمکی میگرده .
خوب شد ،این موضوع پیش آمد تا مسولین اعتراف کنند که خاک کشوز ایران را به کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس می فروشند ؟ ببینید به چه روزی افتاده است ایران سر فراز تاریخ که به خاک فروشی افتاده است ؟ آیا این ننگ را مسولین می پذیرند ، و قضاوت تاریخ در مورد بی عرضگی خود را چگونه میبینند ؟،،، آرمان شهدا که خون پاک خود را نثار حفظ این خاک کردند ،چه میشود ؟،،،،،
دلتون خوشه
خنده داره. فکر کنید میلیونها گردشگر فوتبال دوست پر انرژی بخوان وارد ایران بشن که حتی از کارتهای اعتباریشون هم نمیتونن برای مخارجشون استفاده کنند و از اون طرف هم بهشون بگیم باید اینجوری لباس بپوشین و روسری بپوشید و حق ندارید کنار ساحل دور آتیش جمع بشید و کنسرت برگزار کنید و چیزی بخورید ! دیوانه که نیستند بیان اینجا .
تا حجاب اجباری در این کشور هست هیچ توریست جوانی به اینجا نخواهد آمد! پس الکی به خودتون دلداری ندین و به افرادی که در جهت پیشرفت کشورشون برنامه دارن و درست حرکت می کنند بد و بیراه نگید.. ایران جایی در تعاملات بین المللی نداره به هزار و یک دلیل ... حالا هی خودتو خسته کن و بنویس!
ما شخصا از اعراب خوشم نمی آمد اما بن سلمان کاری کرد که فهمیدم بدترین نژاد ها هم اگر از عقل خود پیروری کنند و به جای خرافه راه علم و دانش را پیشه بگیرند می توانند از برترین نژاد ها پیشی بگیرند و بزرگترین حقیقت در دنیا این هست از ماست که بر ماست .نتیجه فروبردن سر ها در برف همین هست.کارهایی که بن سلمان کرد برای جامعه ای مثل اعراب واقعا خیلی زود بود ولی امیدوارم مردم عربستان اشتباه مردم ایران را نکنند و از ما باهوش تر باشند وگرنه سرنوشتی مانند ایران و بازگشت به دوران زندگی در چادر ها خود و سالها خون و دل خوردن و پشیمانی سرنوشت حتمی آنها بود.
به هر حال جدا از این شوخی که ایران بتونه میزبانی جام جهانی را روزی داشته باشد با این سیاست ها ،به نظر ما باید حتما عربستان وارد شود چون هم لیاقت آن را دارند و هم توانایی آن را و هم اینکه میتونه به دوستی آنها با قطر بیانجامد تا قطر کمی عاقل شود که قبری به اسم ترکیه و ایران که بالای آن گریه میکنه اصلا مرده ای داخلش نیست . بهتر است دوستی با دوستان نا اهل را کنار بگذارد که اگر اینها سودی داشتند اول به مردم خویش می رساندند چرا که از قدیم میگن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
حالا ما شدیم برترین نژاد!!!!!!و اعراب بدترین نژاد!!.آنهم در همسایگی خود؛ اگه اینجوریه پس چرا حال و روزمون اینقدر داغونه و اعراب رو به جلو و پیشرفته هستند؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
متاسفم که ایرانی هستی فرق بین فرقه وهابی را با شیعه نمیدانی ، احکامشان را نمی فهمی
خنده داره کشوری که زن ها اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند ادعای میزبانی می کند.
یکی می مرد از درد بی نوایی یکی می گفت،خانم زردک می خواهی
خدایا ایندگان ونسلهای بعدی درمورد ماچه قضاوتی خواهندکرد.
خدایا ایندگان ونسلهای بعدی درمورد ماچه قضاوتی خواهندکرد.
همیشه پشت وقایع دنبال یه توطئه میگردیم.اخه چرا؟بابا یكی یه سوال كرده از اینفانتینو اینم یه جواب سربالا داده.
جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، مثل همیشه نقشه کشیده که جیب عربها را خالی کند و درست مثل روسیه و فرانسه که ایران جوکر آنها است این سازمان هم همان روش را استفاده می کند که امتیاز بیشتری بگیرد. خدا بخیر کند دولت ایران را که اجازه می دهد اینچنین و به سادگی مورد سوء استفاده واقع شود و شاید ایران می خواهد بروید ببین ما مظلوم هستیم و شماها بد.... که در فکر دوم سادهلوحی بی مرزی نهفته است.
ما حتی اگر حق میزبانی تیم های باشگاهیمون هم بهمون بدهند نیازمند نزول معجزه هستیم
هدف این نوشته یک چیز بود: اینکه اذهان رو از محدودیتهایی مثل حجاب اجباری که مانع از برگزاری جام جهانی در ایران میشه منحرف کنه!
ایران اگه زرنگ باشه میشینه زیر پا قطر که ورزشگاه بساز تو کیش،بعدا قسطی پولشو میدیم،بعدشم هواپیماهاشم میتونن راحت تو ایران فرود بیان یا قرض بدن،تا دماغ عربستان بسوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
گیرم اینکار را کردید، با قانون نانوشتۀ عدم ورود زنان به ورزشگاه چه می کنید؟
خام!!!!!
شما که پخته هستین چه گلی به سر مملکتتون زدین!!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
اینا زیادی پختن، سوختن
حالا مثلا خیلی مهمه؟نون واسه خوردن بزور گیرمیاریم میزبانی جام جهانیمون دیگه کجا بود
عربستان فقط نفت داره ولی ایران هم نفت داره هم گاز داره هم معادن اونوقت اونها اینقدر ثروتمندن و ما یه کشوری که بسیلر فقیر که حتی یه فرودگاه درست حسابی نداریم
البته باید گفت تمامی این اینها و بقیه اقداماتی که عربستان در برابرقطر و ایران انجام میدهند دست نوشته آمریکا و اسراییل است
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
تكبير ، شديم مثل دايي جان ناپلئون كه همه توطئه ها را از انگليس مي ديد ، بابا مديريت داخليمون از همه بدتره آنوقت تئوري توطئه دايم در ذهن ما جا افتاده ، مرادونا رو ول كنيد غظنفر خومان را بگيريد
همه ما می دانیم که ایران فاقد زیرساخت های لازم و اجباری شامل فرودگاه های مدرن، هتلینگ حرفه ای، جاده های استاندارد و هواپیماها و قطارهای داخلی برای قبول چنین مسئولیتی است و حتی برای بازی هایی به مراتب پایین تر مثل جام ملت های آسیا هم کاستی هایی اساسی دارد.


چهار دهه عزت در ظاهر

این همه عقب موندگی در واقع ...
فقط لبنان وفلسطین
جزایر کیش و قشم بهترین مکانها برای شراکت با قطر است اگر از همین حالا بجنبیم می توانیم با کمک بخش خصوصی هتل و ورزشگاه معتبر بسازیم
جزایر کیش و قشم بهترین مکانها برای شراکت با قطر است اگر از همین حالا بجنبیم می توانیم با کمک بخش خصوصی هتل و ورزشگاه معتبر بسازیم
شما اگه به جای این همه رطب و یابس می گفتید ایران به چهل سال قبل عربستان و عربستان به چهل سال قبل ایران برگشته دیگه به این همه استدلال احتیاج نبود. ضمنا به آقایان بسیار فرزانه و نوابغ خود خوانده که کشور رو به سالها عقب و به قرون وسطی کشانیوه و چهره مملکت رو در انظار جهانیان تا این حد خفیف و ذلیل کرده اند، تبریک و تسلیت عرض می نمایم! باشد که تجربه کشور ایران فرا راه کلیه کشورهای مسلمان عزیز قرار بگیرد!
مااز ماسسسسسسسست که بر ماسسسسسسست
کشور ما خیلی پیشرفتس،ما میتونیم المپیک رو تو خواب،جام جهانی رو تو رویا،جام ملت ها رو تو خرابه های جنگی جنوب و خیلی از رقابتها رو تو گاراژ مسئولای عزیز برگزار کنیم.فقط از ملت نجیب درخواست میشه همیشه تو انتخابات حضور پرشور داشته باشن تا مسئولا با خیال راحت بتونن اقدامات لازم رو انجام بدن.چقدر بدبخت شدیم که حالا آرزو میکنیم با عربهای خرچنگ خور همکاری کنیم
البته جهت اطلاع دوستان
فکر میکنم سال پنجاه و نه یا شصت قرار بود ک المپیک تو ایران برگزار بشه ک متاسفانه ایران از میزبانی انصراف داد


میدونید چرا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار