بازدید 3577
۱

عربستان در اداره حرمین شریفین شکست خورده

کد خبر: ۸۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 03 June 2018

هیات بین المللی 'نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین شریفین' با انتقاد از افزایش هزینه های مناسک حج، اعلام کرد که عربستان در اداره حرمین شریفین شکست خورده است.

هیات بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس اوایل سال جاری میلادی در کشور مالزی اعلام موجودیت کرد و در اولین بیانیه خود تصریح کرد که تلاش می کند تا از استفاده اراضی مقدس برای اهداف سیاسی جلوگیری کند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا در اطلاعیه این نهاد آمده است: دولت سعودی فریضه حج را یک فرصت اقتصادی و منبعی برای کسب درآمد قلمداد کرده و نتوانسته است در تحقق عدالت بین مسلمانان موفق عمل کند.

این هیات با انتقاد از افزایش قیمت روادید، هزینه حمل و نقل و اعمال مالیات های سنگین بر حج از سوی دولت سعودی، نوشت: قیمت های جدید، انجام مناسک حج را نه تنها برای طبقات کم درآمد بلکه برای همه مسلمانان دشوار کرده است.

این نهاد با تکرار درخواست قبلی خود مبنی بر مشارکت موسسه ها و نهادهای اسلامی در اداره امور حج، افزود: در حالیکه یکی از اهداف فریضه حج مساوات بین همه ابناء بشر است، دولت سعودی با اقدامات خود به صورت عمدی مسلمانان را به غنی و فقیر، مسلمان عادی، شاهزاده و اتباع سایر کشورها تقسیم کرده است.

این هیات اعلام کرد: نامه های زیادی از مسلمانان اقصی نقاط جهان دریافت کرده است که در آن نسبت به عدم امکان تامین هزینه های حج شکایت شده است.

یک فلسطینی در شکایتی به این هیات گفته است بعد از سالها انتظار امسال بعد از قرعه کشی با همسرم برای حضور درمناسک انتخاب شده ام، اما افزیش قیمت ها و مالیات هایی که دولت سعودی وضع کرده است، ناامیدمان کرد، چون امکان تامین این مبالع سنگین را نداریم.

وزارت حج عربستان اخیرا اعلام کرد: قیمت قطار مشاعر را از 250 به 400 ریال سعودی و بلیط هواپیما را از 2200 به 2500 ریال ( حدود 660 دلار ) افزایش داده است.

هیات نظارت بر اداره حرمین این اقدام ریاض را ظالمانه خواند و افزود: دولت سعودی هزینه های مربوط به روادید حج امسال را نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش داده است در حالیکه سایر خدمات مانند قیمت هتل ها و حمل و نقل هم افزایش یافته است.

این نهاد بین المللی می افزاید: گویا دولت عربستان در دنیای دیگری به سر می برد و هیچ حسی نسبت به حجاج، شرایط آنها و توجه کافی به رسالت حج ندارد.

هیات نظارت بر اداره حرمین، در بیانیه خود تاکید کرد: دولت سعودی باید در اخذ عوارض و مالیات هایی که برای حج در نظر گرفته است، تجدیدنظر کند تا امکان حضور همه طیف ها و مسلمانان همه کشورها در این فریضه فراهم شود.

هیات بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان درحرمین شریفین اواسط فروردین ماه امسال با برگزاری کنفرانسی در تایلند، ضمن تاکید بر ناکامی عربستان در نحوه اداره اماکن مقدس مسلمانان، با بهره برداری سیاسی حج از سوی ریاض و سوء استفاده از درآمدهای حاصل آن در جنگ یمن، مخالفت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
درسته حج امری واجب است اما در این شرایط نیاز به بررسی بیشتر می باشد امیدوارم علما و مراجع در این خصوص اعلام موضوع بفرمایند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر