بازدید 3989

بازاریابی دیجیتال سکوی پرش تولیدملی در صادرات

کد خبر: ۸۰۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 02 June 2018

با توجه به شرایط حال حاضر دلار و وضعیت بازار ایران، بهترین راهکار برای تولیدکنندگان و اصناف مختلف صادرات کالای داخلی است.

امروزه مهم‌ترین و پرکاربرد ترین ابزار برای معرفی کالا به خارج از کشور، بازاریابی دیجیتال است.

احمد کلاته مدیر آکادمی کسب و کار اینترنتی و از اساتید حوزه بازاریابی دیجیتال تشریح کرد: بازاریابی دیجیتال به بازاریابی گفته می‌شود که در آن از ابزارهای آنلاین برای معرفی کالا و خدمات استفاده می‌شود.

وی افزود: امروزه کسب و کارها برای بازاریابی از بستر های مختلفی نظیر محتوا، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، سئو، تبلیغات اینترنتی و ... استفاده می‌کنند که کسب و کار اینترنتی و یا آفلاین خود را در سطح وسیع معرفی نمایند.

مدیر آکادمی کسب و کار اینترنتی در ارتباط با تفاوت کسب و کار سنتی و دیجیتال اذعان داشت: بازاریابی دیجیتال و سنتی تفاوت‌های زیادی با هم دارند به عنوان مثال بازاریابی دیجیتال می‌تواند بصورت کاملاً هدفمند انجام شود در حالی که بازاریابی آفلاین از هدفمندی بسیار کمی برخوردار است، در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را به افرادی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند نشان دهید همچنین بازاریابی دیجیتال بطور دقیق قابل تحلیل است .

وی ادامه داد: بازاریابی دیجیتال به نسبت از سنتی ارزان‌تر بوده و بازدهی آن بسیار بیشتر است.

احمد کلاته در ادامه به تشریح راهکاری برای بهبود اوضاع صادرات و رونق کسب و کار صادرکنندگان ایرانی پرداخت و گفت: در حال حاضر مهمترین و موثرترین راه برای معرفی کالای ایران به دنیا، بازاریابی دیجیتال است. در حال حاضر مشتریان بالقوه کالای ایرانی از طریق اینترنت خدمات و محصولات ایران را جستجو می‌کنند، و از طریق جستجوی در گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، ویدئو و ... به دنبال کالای ایرانی هستند.

وی افزود: اگر صادرکنندگان ایرانی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند و بصورت حرفه‌ای در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت داشته باشند ، در حد باور نکردنی امکان افزایش صادرات کالای خود را دارند و کسب درآمد از اینترنت تجربه خواهند کرد.

احمد کلاته در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان با وجود بازاریابی دیجیتال، نیاز به روش‌های دیگر بازاریابی را به کمترین حد ممکن رساند تشریح کرد: در هر حال روش‌های دیگر بازاریابی نیز بر برندسازی و فروش تأثیر قابل توجهی دارد. به عنوان مثال حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باعث می‌شود کالای شما در دسترس هزاران بازدیدکننده علاقه‌مند قرار بگیرد. اما اگر بخواهیم هزینه، سرعت اطلاع رسانی، گستره و قدرت و میزان بازدهی بازاریابی را مد نظر قرار دهیم، به جرأت می‌توانم عرض کنم که بازاریابی دیجیتال قطعاً بی رقیب ترین خواهد بود.

مدیر آکادمی کسب و کار اینترنتی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر بازاریابی اینترنتی به مهمترین منبع برای جذب ترافیک و درآمدزایی برای تمام کسب و کارها تبدیل شده، از کسانی که می‌خواهند صادرات کالا داشته باشند تا کسانی که قصد کسب درآمد در منزل دارند، و اگر شرکت‌های ایرانی در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی دیجیتال خود بطور جدی سرمایه گذاری داشته باشند، نتایج فوق‌العاده‌ای برای صادرات کالای ایرانی و عزت تولید ملی رقم خواهند زد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار