بازدید 19264
۷
هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال با پیروزی میلیمتری در آمریکای لاتین؛

برد نفسگیر ایران در خانه آرژانتین/بازگشت به جاده پیروزی با شکست ولاسکو

تیم والیبال ایران در دیداری پایاپای و نزدیک، موفق شد آرژانتین تحت هدایت ولاسکو را در خانه اش شکست داده و چهارمین باخت پیاپی این تیم را رقم بزند. شاگردان کولاکوویچ به جز یک ست، تیم برتر بودند؛ اما در این بازی اشتباهات پرتعداد میزبان کمک بزرگی به ثبت دومین پیروزی ما کرد. سروقامتان ایران بامداد فردا از ساعت 1:40 بامداد باید در سن خوان آرژانتین به مصاف ایتالیا بروند که در دیداری عجیب امروز به کانادا باخت!
کد خبر: ۸۰۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸ 02 June 2018

تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌‌های والیبال 2018 به سختی مقابل میزبانش آرژانتین به پیروزی دست یافت؛ هرچند این برد فقط دو امتیاز داشت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ دومین هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال برای تیم‌های ایران و آرژانتین بامداد امروز آغاز شد. این دو تیم از ساعت 4:40 به وقت تهران در سالن آلدوکانتونی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه میلی متری و نزدیک 3-2 به سود ایران به پایان رسید. سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، علی شفیعی و مهدی مرندی ترکیب اولیه تیم ملی ایران را تشکیل می دادند.

ایران در حالی به مصاف آرژانتین رفت که در آخرین بازی هفته نخستین لیگ ملت‌های والیبال در نمایشی بحث برانگیز و ضعیف مغلوب ژاپن شده و در این دیدار به دنبال جبران شکست غیر منتظره مقابل رقیب آسیایی اش بود، ولی آرژانتین با سرمربی بزرگ و خاطره سازش برای ایرانی ها، در خانه به دنبال تلافی سه شکست هفته نخست بود. ست‌های بازی با امتیازهای ۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۶-۲۴ و ۹-۱۵ به سود ایران پایان یافت.

در دیگر بازی گروه G و پیش از این دیدار، تیم بدون شکست ایتالیا به مصاف تیم انتهای جدولی کانادا رفت و در پایان شاگردان استفان آنتیگا بودند که دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند با نتیجه سه بر یک، برابر لاجوردی‌پوشان به پیروزی برسند و دومین بردشان را در لیگ ملت‌های والیبال کسب کنند.
ست‌های این بازی با امتیازهای ۲۲- ۲۵، ۲۷-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۱۶ به سود قرمزپوشان کانادا پایان یافت و ایتالیا با ۸ امتیاز و سه برد، به رده ششم جدول رده‌بندی سقوط کرد و کانادا هم با دو برد و شش امتیاز به رتبه هشتم رسید تا مصاف روز آخر این گروه برای ایران تعیین کننده شود.

ست اول: آرژانتین 25 - ایران 21/ترفند ولاسکو در امتیازهای آخر

وقت استراحت فنی نخست این مسابقه در امتیاز 8 بر 6 به سود آرژانتین رقم خورد و از همین جا فشار ولاسکو برای بردن ست آغاز شد. وقتی امتیاز 10 بر 6 شد، میرزاجانپور جای مرتضی شریفی را در زمین گرفت که چند فرصت خوب را از دست داده بود. با این حال آرژانتین نتوانست فاصله را افزایش دهد و 16 بر 13 وقت دوم فنی را هم از تیم کولاکوویچ برد. در بازگشت به زمین بازی تیم ایران زیرورو شد و حتی نتیجه 19 بر 19 با چند دفاع عالی و بهم ریختگی میزبان رقم خورد؛ هرچند ولاسکو درخواست ویدئوچک کرد و توانست نتیجه بازی را به 20 بر 18 به سود تیمش تغییر دهد، امتیازی حیاتی که نتیجه بازی را تا 22 بر 19 به سود آرژانتین تغییر داد و کولاکوویچ را مجبور کرد، درخواست وقت استراحت کند. این وقفه هم تأثیری در جریان بازی نداشت و این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود میزبان پایان یافت.

ست دوم: آرژانتین 22 - ایران 25/ جنگ اشتباهات را کولاکوویچ برد

ست دوم با اشتباهات متعدد بازیکنان آرژانتین همراه شد و همین پوئن تیم ایران را به بازی برگرداند. تا پایان این ست تیم ایران 21 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز مستقیم سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند و در مقابل 27 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات ایران، نصیب آرژانتین شد اما این ست با حساب 22 بر 25 به سود ایران به پایان رسید.

در امتیاز 4 بر 3 تیم ایران برای نخستین بار در این مسابقه از حریف پیش افتاد و تیم‌ها در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. خوشبختانه همین اختلاف امتیاز تا امتیاز 16 بر 13 به سود ایران هم پیش رفت و تیمها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. اگر اشتباهات آرزانتینی ها نبود احتمالا این ست نیز برای تیم حریف رقم می خورد.

برد نفسگیر ایران درخانه آرژانتین/بازگشت به جاده پیروزی باشکست ولاسکو

ست سوم: آرژانتین 22 - ایران 25/ برد زیرکانه در آخرین پوئن ها 

ایران در ست سوم تیم برتر میدان بود، ولی در حمله ضعیف‌تر نشان داد. آنها مثل ست قبل 22 بر 25 برنده شوند. تا پایان این ست تیم ایران 30 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روی تور، 2 امتیاز مستقیم سرویس و 27 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و در مقابل 42 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات ایران، نصیب آرژانتین شد.

ست سوم تا قبل از امتیاز 20 هر 2 تیم پایاپای پیش می رفتند ولی در نهایت شاگردان کولاکوویچ برتری ست دوم را تکرار کرده و 25 بر 22 به برتری رسیدند تا در آستانه چهارمین شکست آرژانتین و نخستین باخت این تیم در خانه اش قرار بگیرند.

ست چهارم: آرژانتین 26 - ایران 24/ یک امتیاز پرید

ست چهارم، آرژانتین به خود آمد و برای فرار از چهارمین شکست متوالی و گرفتن حداقل یک امتیاز بهتر بازی را شروع کرد. سرویس های زیادی که به تور خورد یا بیرون از خط فرود آمد جذابیت این ست را دستخوش حساسیت آن کرد.میزبان در امتیاز 8 بر 4 وقت استراحت فنی اول را برد. این چهار پوئن در امتیاز 14 بر 12 به دو امتیاز تقلیل یافت و ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا فاصله تیم‌ها کمتر نشود، در نهایت تیم‌ها در امتیاز 16 بر 14 به سود آرژانتین به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

جریان بازی در ادامه به امتیاز 22 بر 21 به سود آرژانتین رسید و ولاسکو بار دیگر با احساس خطر،.، درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیازات پایان قائمی جایگزین میرزاجانپور در ترکیب ایران شد و این حربه جواب داد تا تیم‌ها در امتیاز 23 به تساوی برسند. جنگ تمام عیار در آخرین امتیازات این ست سرنوشت ساز، به سود آرژانتین رقم خورد و در نهایت امتیازات 26 بر 24 در ست پنجم در تابلو ثبت شد تا کار به ست نهایی بکشد. نکته عجیب این ست. ، دو اشتباه بچگانه و ابتدایی از فرهاد سال افزون بود که به عنوان پاسور دوم تیم ملی با 2 خطای پنجه نتیجه را برعکس کرد.

ست پنجم: آرژانتین 9 - ایران 15/افت روحی تیم ولاسکو هدیه به ایران

تک دفاع علی شفیعی در امتیاز 6 بر 4 آغازگر برتری روحی ایران در این ست مقابل تیم خولیو ولاسکو بود و وقت استراحت وی هم ورق را بر نگرداند و در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران زمین‌ها عوض شد. همین اختلاف با احتیاط ایران، تا امتیاز 11 بر 9 پیش رفت تا سال‌افزون و قائمی جایگزین میرزاجانپور و معروف شوند و این بار این تغییرات جواب داد تا ولاسکو بار دیگر درخواست وقت استراحت فنی کند اما دیگر وقفه فایده ای نداشت و این ست با نتیجه 15بر9 به نفع ایران تمام شد و نتیجه 3 بر 2 برنده بازی شدیم.

برد نفسگیر ایران درخانه آرژانتین/بازگشت به جاده پیروزی باشکست ولاسکو

پیش از این تیم‌های ملی ایران و آرژانتین هشت بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران پنج پیروزی بوده است. آخرین رویارویی دو تیم در لیگ جهانی 2017 بود که ایران 3 بر 2 پیروز شد. تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان برابر فرانسه و ژاپن، نتیجه را واگذار کرد و برابر استرالیا به پیروزی رسید. 

روز دوم؛
ایران – ایتالیا؛ یکشنبه 13 خردادماه ساعت 1:40 بامداد

روز سوم؛
ایران – کانادا؛ یکشنبه 13 خردادماه ساعت 23:40

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ایران در زمان مربیگری ولاسکو پیشرفتی چشمگیر داشت اما کوکا کولا هیچ ، هنوز ترکیب ثابت تیم را نمی داند!
بانوان فوتسالیست ایران باید حالا حالا تو صف باشند که صداو سیما مسابقاتشان را پخش کند وقتی برای تبلیغ شامپو کلیر clear شلوار جورابی پای جهانبخش آقای گل لیگ هلند می کنند! !
ولی کلاً تیم مشکل داره .
تیم ارزشمند ایرانی خدا قوت
دوسننون داریم
از ژاپن باختیم، آرژانتینی رو هم که زمان ولاسکو سه هیچ میبردیمش، به سختی و لا دو امتیاز پیروز میشیم، براستی که والیبال ایران با ولاسکو پنجاه سال به جلو پیشرفت کرد و بعداز اون دوباره داریم برمیگردیم به سر خونه اولمون!
دمتون گرم وخدا قوت
ولاسکو را که تیم ما را رها کرد و رفت و فکر کرد موفقیت والیبال ایران در آن زمان مرهون نبوغ اوست الان اگر کارد بزنی خونش در نمی آید ! الان فکر می کنم دیگرهیچ جای دنیا به جز وطنش او را نمی خواهد!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار