بازدید 17556
۴
گزارش نخستین مصاف والیبال کشورمان در لیگ ملت های جهان 2018

فرانسه 3- ایران 1/شکست با نمایش پرنوسان درخانه قهرمان دنیا-جوان‌هادیرآمدند+ عکسها

تیم ملی ایران در نخستین بازی فصل جدید لیگ ملت های والیبال، از ساعت22:30 امشب در سالن کیندرآرنای شهر روئن فرانسه به مصاف شاگردان لوران تیلیه قهرمان سال گذشته لیگ جهانی رفت و با نمایشی نسبتا راضی کننده مقابل حریف قدرتمندش یک ست گرفت اما شکست خورد. کولاکوویچ که نیمی از تیم را جوان کرده، فقط در امتیازات بی فایده آخر از تازه واردها بهره گرفت. ایران عصر امروز دردومین مسابقه به مصاف استرالیا خواهد رفت.
کد خبر: ۸۰۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 25 May 2018

ایران در نخستین گام لیگ ملت های والیبال 2018 با باخت سه بر یک مقابل فرانسه، اولین مسابقه خود در چارچوب این رقابت ها را امیدوارکننده پشت سر گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی ایران در نخستین بازی فصل جدید لیگ ملت های والیبال، از ساعت22:30 جمعه شب در سالن کیندرآرنای شهر روئن فرانسه به مصاف شاگردان لوران تیلیه قهرمان سال گذشته لیگ جهانی رفت و با نمایشی نسبتا راضی کننده مقابل حریف قدرتمندش یک ست گرفت و شکست خورد. ایران عصر امروز در دومین مسابقه به مصاف استرالیا خواهد رفت. قضاوت این بازی برعهده سیمونوویچ از صربستان و زنوویچ از روسیه بود.

فرانسه 3- ایران 1/شکست با نمایش پرنوسان درخانه قهرمان دنیا-جوان‌هادیرآمدند+آماروعکسها

ایران این مسابقه را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور ومهدی مرندی آغاز کرد که نشان می دهد کولا هنوز به نفرات جدید اعتماد کامل ندارد و همچنان با قدیمی ها کار می کند. در امتیازات پایانی ست چهارم در حالی که شکست ایران قطعی شده بود این مربی صرب از مهره های جوان روی نیمکت بهره برد که دیگر دیر شده بود. به نظر می رسد تیم ایران بازی های تدارکاتی کمی برای شروع این رقابت های داشته است و از بازی فرانسه برای اماده سازی تیم استفاده کرده بود! بازیکنانی نظیر امیر غفور نشان دادند برای یک بازی کامل و سنگین در سطح لیگ ملت های جهان مهیا و آماده نشده اند و از اواسط بازی به وضوح دچار ضعف در تمام کنندگی شدند.

فرانسه 3- ایران 1/شکست با نمایش پرنوسان درخانه قهرمان دنیا-جوان‌هادیرآمدند+آماروعکسها

گزارش ست های این بازی را در زیر می خوانید:

ست نخست/ ایران 20 – فرانسه 25/برتری روحی میزبان و شروع کوبنده انگایت

فرانسوی ها بازی را برتر از ایران آغاز کردند و با دفاعی که روی اسپک فرهاد قائمی انجام دادند، 3 بر یک پیش افتادند. وقت استراحت فنی اول با حساب 8 بر 4 به سود فرانسه اعلام شد.

در یک رالی دیدنی روی امتیاز 13 بر 10 دو تیم بارها توپ را بین زمین های خود رد و بدل کردند که در نهایت دریافت های خوب در زمین ایران باعث شد امیر غفور با زیرکی این امتیاز به نام ایران بزند. در ادامه ایران با توپ گیری خوب عقب زمین، خود را در امتیاز 13 بر 11 به دو امتیازی فرانسوی ها رساند اما خروس های آبی پوش زودتر به امتیاز دوم فنی رسیدند و در امتیاز 16 با سه پوئن پیاپی از ایران فاصله گرفتند.

در حالی که داور امتیاز را به فرانسه به خاطر برخورد توپ با زمین داده بود، بازیکنان ایران اعتراض کردند تا از قابلیت جدید ویدیوچک در والیبال استفاده شود. این اتفاق باعث شد تا داور پس از بازبینی امتیاز را بازگردانده و این ویدیوچک به سود ایران شود. این امتیاز می توانست باعث احیای تیم ایران شود اما فرانسه با دفاع عالی و کنترل پاس های بلند ایران، در پایان ست اول با امتیاز 25-20 با شایستگی بازی را به سود خود تمام کرد تا یک بر صفر پیش بیفتد.

ست دوم/ ایران 26 - فرانسه 24/ غافلگیری ستاره های فرانسه با بازگشت رویایی تیم ایران

ایران با همان ترکیب ست نخست وارد زمین شد و این بار بازی را برابر با میزبان شروع کرد تا اجازه فاصله گرفتن ندهد اما بعد از امتیازات ابتدایی شاگردان کولاکوویچ بار دیگر اسیر قدرت روی تور میزبان شدند و توپ گیری های انتهای زمین فرانسه و زیرکی انگاپت نتیجه 4 بر 2 به سود فرانسه را رقم زد. وقت استراحت فنی اول با حساب 8 بر 5 به سود میزبان ثبت شد.

فرانسوی ها بار دیگر اختلاف امتیاز را به آسانی به پنج امتیاز رساندند تا با خیال راحت اختلاف سطح والیبال خود با نماینده اول آسیا را به رخ بکشند. انگاپت، شماره 9 فرانسه ستاره زمین بود و دلیل اصلی برتری امتیازات میزبان به شمار می رود.  سعید معروف نتوانست با تغییر تاکتیک دفاع قهرمان لیگ جهانی را جا بگذارد و قائمی و عبادی پور هم سرویس های زیادی را خراب کردند تا ایران باز هم در وقت دوم فنی پنج امتیاز از تیم فرانسه عثب بیفتد.

در ادامه تاکتیک دوبله وسط و دو جاخالی فرهاد قائمی و عبادی پور ایران را به امتیاز 16 رساند اما واقعا کنترل تیم قدرتمند تیلیه در تاکتیک های سرعتی ناممکن بود و فرانسوی ها با تداوم درخشش انگایت به امتیاز 23 - 18 رسیدند. دو دریافت ناقص فرانسوی ها و دفاع روی تور موفق ایران، ایران را برای نخستین بار در این بازی به دو امتیازی میزبان رساند و بازی 23-21 شد ت امید به اردوی والیبال ایران برگردد.

در ادامه یک تقاضای موفق ویدئو چک ، امتیاز ایران را به 22 رساند اما در بدترین زمان ممکن عبادی پور باز هم سرویس خراب کرد تا فرانسه با آسانی به امتیاز 24 برسد. آبشار امیر غفور ایران را به 23 رساند و دو تعویض کولاکوویچ و ورود میرزاجانپور برای تقویت دفاع روی تور باعث شد دو تیم در امتیاز 24 برابر شوند و تیلیه با احساس خطر مجبور شد وقت استراحت بگیرد .

پس از آن ایران با دفاع سه نفره مقابل اسپک فرانسوی ها، به امتیاز 25 رسید تا برتری روحی قابل توجه آسمانخراش های ایران با دفاع میرزاجانپور تکمیل شود و امتیاز 26 در خانه فرانسه بدست بیاید. ایران ست دوم را در حالی که تا امتیازات پایانی ، پنج پوئن از حریف نامدار عقب بود با آرامش و زیرکی تاکتیکی بازی را به سود خود تمام کرد.

فرانسه 3- ایران 1/شکست با نمایش پرنوسان درخانه قهرمان دنیا-جوان‌هادیرآمدند+آماروعکسها

ست سوم/ایران 20 - فرانسه 25/ خروس ها با ویدئو چک و پاسور باهوش بازی را گرفتند

تاثیر روحی ست دوم در آغاز ست سوم روی تیم ایران مشهود بود و دیگر بچه ها اجازه ایجاد فاصله به میزبان را ندادند. ایران در حالیکه 4 بر 2 غقب افتاده بود؛ موفق شد با اسپک فرهاد قائمی به منطقه پنج بالای دستان سه مدافع خروس ها، به پوئن پنج هم برسد. پس از آن فرانسوی ها با دفاع عالی بازی را 7 بر 5 به سود خود عوض کردند تا رقابت دو تیم بسیار جذاب پیگیری شود. فرانسوی ها در ادامه روی یک توپ برگشتی با زیرکی و تجربه امتیاز هشتم را گرفته و وقت اول فنی ست سوم را به سود خود تمام کردند.

فرانسه در ادامه تمام توان خود را برای فاصله گرفتن از ایران گذاشت و دو بار این فاصله را به چهار امتیاز رساند اما هر بار عملکرد عالی عبادی پور و غفور فاصله را به دو پوئن تقلیل داد. در حالیکه تیم ایران بازی را به 12 بر 10 رسانده بود دو خطای بی مورد تور و شانس فرانسوی ها در برخورد اسپک دوبله وسط شان به انگشت فائزی باعث شد به 14 برگردند و دوباره اختلاف به چهار امتیاز برسد.

تیم ایران با بازبینی به جا به امتیاز 12 رسید و فرانسه هم دقیقا با همین حربه امتیاز روی اسپک کوبنده انگایت به امتیاز 16 رسید تا باز هم وقت استراحت فنی را با برتری پشت سر بگذارد. تیم ایران با مقاومت مثال زدنی و تلاش کم نظیر در این مسابقه واقعا فرانسه را به دردسر انداخته و اجازه نمی دهد شاگردان تیلیه به آسانی ست نخست به برتری برسند. فرانسوی ها هم از ترس تکرار سرنوشت ست دوم روی سرویس ها محتاط تر شدند.

دو بار استفاده از دفاع روی تور و دستان بلند سال افزون باعث شد ایران به پوئن 18 هم برسد. با این دو دفاع کوبنده ایران، تیلیه مجبور شد پسرش را از خط حمله خارج کند. یک سرویس بد و سپس دفاع عالی فرانسوی ها روی اسپک محکم غفور باعث شد ورق برگردد و بازی 21 - 18 شده و از دست ایران خارج شود. سپس جا خالی محمد موسوی روحیه ایران را تا حدودی تقویت کرد.

تعویض عالی سرمربی فرانسه با ورود لینل سه امتیاز برای خروس ها در پی داشت و آنها را در آستانه برد در ست سوم قرار داد. توپ گیری بسیار ممتاز فرانسوی ها اجازه خوابیدن توپ در زمین میزبان را نداد و فرانسه به آسانی توپ هایش را در منطقه چهار و سه ایران خواباند تا بازی 24 - 20 شود.

در نهایت فرانسوی ها با یک دفاع دیگر کار ست سوم را تمام کردند هر چند بهیچ عنوان برتری ست اول را نداشتند و پنج پوئن اختلاف نشانگر شرایط و کیفیت بازی ایران نبود. با این نمایش شاگردان کولاکوویچ نشان دادند توانایی شکست حریف بزرگ را دارند.

ست چهارم / ایران 16 - فرانسه 25 / افت تیم ایران با افول غفور و معروف- جوان ها دیر آمدند

افت تیم ایران در ست چهارم مشهود بود و فرانسه بار دیگر و مثل هر سه ست قبلی در همان ابتدا فاصله اش را زیاد کرد. امتیاز 4 بر 2 با سرویس های عالی فرانسوی ها به برتری 6 بر 2 رسید و در نهایت سرویسی با سرعت 103 کیلومتر در سرعت در زمین ایران خوابید تا کار 8 بر 4 شود و وقت استراحت نخست این ست هم به نفع میزبان باشد.

با تذکرات کولاکوویچ تیم ایران در بازگشت به زمین احیا شد و فاصله چهار پوئن را در امتیاز 10 بر 8 ، نصف کرد. بازی سپس با اسپک امیر غفور و دفاع ناقص فرانسوی ها به پوئن 10 برای ایران تبدیل شد تا 12 بر 10 به سود فرانسه رقم بخورد.  خطاهای سرویس باعث شد امتیازهایی که به زحمت کسب می شود به آسانی تقدیم میزبان سرشناس شود وگرنه نتیجه 14 بر 12 باید حداقل مساوی می بود. در این امتیازات زیرکی و تجربه پاسور فرانسه به وضوح مشخص بود و خطای روی تور موسوی باعث شد تا فرانسه باز دیگر امتیاز 16 را زودتر از ایران لمس کند.

امیر غفور تک دفاع شد تا فرانسه امتیاز 18 را هم بگیرد و سپس برخورد توپ به تور میزبان را 19 بر 12 جلو انداخت تا تقریبا شکست شاگردان کولاکوویچ قابل پیش بینی به نظر برسد. در این حال ضعف امیر غفور در تمام کردن پاس های بلند معروف و اصرار پاسور ایران به استفاده از نقشه های بلندزن ایران، باعث شد تا چنین فاصله ای رقم بخورد. 

از اینجا به بعد کولاکوویچ دست به تعویض جوانان زد تا بازی باخته را حداقل محلی برای تجربه اندوزی شاگردان جوان ترش کند. به محض ورود شفیعی اسپک وی در زمین فرانسه خوابید و همین بازیکن در دفاع عالی عمل کرد تا دو امتیاز نصیب ایران شود. تلاش ایران برای کاهش فاصله با اسپک کوبنده بویر سرکوب شد تا فرانسوی ها به امتیاز 23 برسد و خطای دریافت دو ضرب میرزاجانپور ، فرانسه را به پوئن 24 رساند. تیم ایران که بازی را رها کرده بود در ست سوم با اختلاف 9 امتیازی و با نتیجه 25 بر 16 نتیجه را واگذار کرد تا نخستین قدم را با گرفتن یک ست مقابل قهرمان لیگ جهانی پشت سر بگذارد.

فرانسه 3- ایران 1/شکست با نمایش پرنوسان درخانه قهرمان دنیا-جوان‌هادیرآمدند+آماروعکسها

خروس ها قهرمان لیگ جهانی 2017 والیبال که از حمایت هواداران خودی نیز در این مسابقه برخوردار هستند، میزبان دور نهایی لیگ ملت های 2018 هم معرفی شده اند و حتی اگر در جمع 5 تیم برتر هم نباشد، در فینال رقابت ها حضور خواهد داشت! تیم ملی والیبال ایران نیز با ترکیب نسبتا جدید و متحول شده ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، تجربه می کند.

ایگور کولاکوویچ امسال علاوه بر بازیکنان باتجربه ای که در ترکیب تیم خود دارد، از چند بازیکن جوان که تا به حال در لیگ جهانی به میدان نرفته اند، استفاده می کند. سعید معروف، فرهاد سال افزون، امیر غفور، صابر کاظمی، سید محمد موسوی، سامان فائزی، علی شفیعی، میثم صالحی، میلاد عبادی پور، مجتبی میزراجانپور، فرهاد قائمی، مرتضی شریفی، مهدی مرندی و محمدرضا حضرت پور 14 بازیکنی هستند که با نظر کولاکوویچ برای برگزاری 3 دیدار مقابل فرانسه، ژاپن و استرالیا راهی فرانسه شده اند. 

فرانسه 3- ایران 1/شکست با نمایش پرنوسان درخانه قهرمان دنیا-جوان‌هادیرآمدند+آماروعکسها

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امشب خبری از معروف افسانه ای نیست و بازی موسوی هم چنگی به دل نمیزنه ، چرا به میرزا جانپور اجازه فیکس شدن را نمی دهند؟ سرویسهای کودکانه ایران هم باعث تفریح تماشاگران شده!
یعنی یه ذره پیشرفت نمیبینم تو اینا
قوقولی ، قو غول!
باز لیگ جهانی و صدا وسیما و بازی با اعصاب ما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان