بازدید 4243

آمریکا قطعنامه کویت درباره فلسطین را وتو کرد

کد خبر: ۸۰۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱ 02 June 2018

قطعنامه پیشنهادی کویت که خواستار رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شده بود، با رای منفی آمریکا، وتو شد.

به گزارش ایرنا، در رای گیری به عمل آمده درباره این پیش نویس که در نشست عصر جمعه به وقت محلی در شورای امنیت برگزار شد، 11 عضو این شورا رای موافق، 4 عضو رای ممتنع و تنها یک عضو رای منفی داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در مخالفت با این قطعنامه اظهار کرده بود که در این پیش نویس توجهی به نقش حماس در ناآرامی ها نشده است و به صورت یکجانبه خواستار محکوم کردن رژیم صهیونیستی شده است.

قرار است، پس از اظهار نظر اعضای شورا پس از این رای گیری، قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای گیری شود.

در پیش نویس قطعنامه کویت از تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی شامل قدس شرقی و غزه که از 30 مارس آغاز و به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی منجر شده، ابراز نگرانی عمیق شده است.

در این پیش نویس، هر نوع حمله و خشونت علیه شهروندان محکوم و بر آزادی اجتماع و راهپیمایی مسالمت آمیز در مخالفت با تصمیم های رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

همچنین بر حل بحران انسانی در غزه از طریق قوانین بین المللی تاکید و آتش گشودن بر زنان، کودکان، بی خانمان ها و آوارگان، افراد سالمند و نیازمند کمک، ناپذیرفتنی اعلام شده است که اعضای شورای امنیت باید در حمایت از این افراد اقدام کنند.

قطعنامه پیشنهادی کویت یادآور شده است درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی تنها از طریق صلح آمیز و بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و مصوبات سازمان ملل حل شدنی است.

در این پیش نویس تاکید شده است غزه جزء جدایی ناپذیر سرزمین های اشغالی سال 1967 است و داشتن زندگی آرام و امن حق طبیعی افرادی است که در این منطقه با مرزهای مشخص شده بر اساس قوانین بین المللی زندگی می کنند.

در پیش نویس قطعنامه کویت از همه طرف ها خواسته شده است تا به حق انسان دوستانه و حقوق بشری از جمله حفاظت از شهروندان غیر نظامی احترام بگذارند و از به کارگیری نیروی نظامی صهیونیست ها علیه مردم در مناطق اشغالی شدیدا ابراز تاسف شده است.

این پیش نویس از نیروهای اشغالگر می خواست تا به کنوانسیون 1949 ژنو در خصوص حفاظت از شهروندان پایبند باشند و تاکید می کرد هر اقدامی که زندگی شهروندان را تهدید کند، پذیرفتنی نیست.

قطعنامه پیشنهادی کویت از فعالان فلسطینی هم خواسته بود تا از مسالمت آمیز بودن اعتراض ها اطمینان حاصل کنند و با ابراز تاسف شدید از شلیک راکت از غزه به مناطق شهری اسرائیل، خواسته شده بود تا سریعا از اجرای آتش بس کامل و با دوام اطمینان حاصل کنند.

گشایش فوری گذرگاه های غزه و پایان محاصره و محدودیت این منطقه برای ارسال کمک های انسان دوستانه و تردد افراد بر اساس مقررات بین المللی، همکاری با پرسنل پزشکی و انسان دوستانه برای دسترسی به غیرنظامیان و توقف هر نوع خشونت و ارعاب علیه پرسنل پزشکی و بشردوستانه، دیگر بخش های این قطعنامه پیشنهادی بود.

قطعنامه پیشنهادی همچنین گام های ملموس برای صلح در داخل فلسطین از جمله حمایت از تلاش های میانجیگرانه مصر را مورد تشویق قرار داده و خواستار اقدامات مشخص برای پیوستن نوار غزه و کرانه غربی تحت حکومت قانونی فلسطین و اعمال حاکمیت موثر بر آن شده بود.

در این پیش نویس، از دبیر کل و هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاور میانه با همکاری شرکای ذیربط خواسته شده بود تا تلاش فوری برای حل فوری اختلافات، ارسال کمک های انساندوستانه و تامین نیازهای توسعه اقتصادی از طریق اجرای پروژه های تایید شده اقدام کنند.

در جنایات رژیم صهیونیستی که از 30 مارس آغاز شده است، بیش از 100فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 11 هزار نفر زخمی شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها