بازدید 4345

کاهش نسبی قیمت نفت با افزایش موجودی نفت خام آمریکا

روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه کاهش یافت و به ۶۸.۰۱ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به انتظار بازار نفت نسبت به افزایش تولید این محصول توسط آمریکا اشاره کرد. همچنین، همانند روز گذشته، یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت نفت احتمال افزایش تولید این محصول توسط اوپک و همپیمانان آن در ماه ژوئن بوده است. 
کد خبر: ۸۰۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 31 May 2018

کاهش نسبی قیمت نفت با افزایش موجودی نفت خام آمریکاروز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه کاهش یافت و به ۶۸.۰۱ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به انتظار بازار نفت نسبت به افزایش تولید این محصول توسط آمریکا اشاره کرد. همچنین، همانند روز گذشته، یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت نفت احتمال افزایش تولید این محصول توسط اوپک و همپیمانان آن در ماه ژوئن بوده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ۳۸ سنت (۰.۵ درصد) کاهش یافت و بشکه ای ۷۷.۱۲ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۲۰ سنتی (۰.۳ درصد) بشکه ای ۶۸.۰۱ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در اواخر روز گذشته قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به طور چشمگیر به ترتیب ۲.۸ و ۲.۲ درصد افزایش یافته بود. 

بنابر گزارش های منتشر شده، افزایش موجودی نفت خام در آمریکا یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری بوده زیرا این مسئله می تواند نشانگر افزایش بیش از پبش تولید نفت خام این کشور باشد. به گفته ی موسسه نفت آمریکا در هفته ی منتهی به ۲۵ می موجودی نفت خام آمریکا با افزایش ۱ میلیون بشکه ای به ۴۳۴.۹ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران قبل از این پیش بینی کاهش ۵۲۵،۰۰۰ بشکه ای موجودی نفت خام آمریکا را کرده بودند. قرار است که آمار های رسمی در این خصوص امشب توسط موسسه اطلاعات انرژی آمریکا اتخاذ گردد.

افزون بر این، با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران و ونزوئلا و احتمال کاهش تولید نفت توسط این دو کشور اوپک و کشورهای همپیمان آن به رهبری روسیه و عربستان در خصوص افزایش ۱ میلیون بشکه ای تولید روزانه ی این محصول به بحث و تبادل نظر پرداخته اند. قرار است اوپک و همپیمانان آن در روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش نشستی داشته باشند و در خصوص افزایش احتمالی تولید تصمیم بگیرند. این در حالی است که به گفته ی یکی از افراد مطلع در عربستان سعودی، اوپک و همپیمانان آن ممکن است قرارداد کاهش تولید نفت را تا آخر سال ۲۰۱۸ ادامه داده و در عین حال در خصوص کاهش احتمالی تولید نفت از جانب ایران و ونزئلا اقدامات مقتضی را اتخاذ نمایند. 

در پایان ذکر این نکته لازم است که علیرغم کاهش اخیر در قیمت نفت، به گفته ی برخی تحلیلگران اقتصادی میزان تقاضای جهانی این محصول بالا است و کاهش ادامه دار موجودی نفت در بازارهای جهانی ممکن است مجددا به افزایش قیمت ها منجر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار