بازدید 2843

علت بیماری گوارشی در کلاردشت

کد خبر: ۸۰۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 30 May 2018

گوه دهی با بیان این که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است، گفت : همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

به گزارش فارس، فرزاد گوهردهی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با وبدا، در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده های آنها قابل انتقال است .

وی با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهارکرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود و همچنین از طریق دست و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و تلفن نیز منتقل می شود.

گوهردهی بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دستها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه های تازه در پیشگیری از این بیماری را بسیار موثر دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار