بازدید 11845

بازگشت کارت سوخت به جایگاه‌ها

کد خبر: ۸۰۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 29 May 2018

با ورود سامانه های جدید، دستگاه‌های نازل جایگاه‌های سوخت به‌گونه ای ارتقا می‌یابند که با ارتقای این دستگاه‌ها، سوخت‌گیری و پرداخت هزینه همزمان در جایگاه‌های عرضه سوخت صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، ۱۱ سال است که دستگاه‌های اولیه استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرسوده شده‌اند. اما همچنان ارائه بنزین با کارت سوخت الزامی است و هنگامی که متقاضی برای سوخت گیری به جایگاه می‌رود یا باید از کارت سوخت خودش یا کارت سوخت جایگاه دار استفاده کند.

پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که طبق بررسی‌های کارشناسی که در این زمینه انجام شده، قرار شده است که در دستگاه‌ها سخت‌افزاری روزآمد که هم امکان پرداخت پول از طریق عابربانک را دارد و هم مقدار سوخت و اطلاعات تراکنش سوخت را ارسال می‌کند، نصب شود. در حال حاضر در ۴۶ جایگاه تک سکویی که شامل ۱۰۲ نازل می‌شود، این سیستم سخت‌افزاری به صورت آزمایشی نصب شده است و از پایان خردادماه این تعداد جایگاه و نازل به سیستم جدید کارت سوخت مجهز خواهند شد.

این درحالی است که درباره هزینه‌بر بودن اجرای دستگاه‌های جدید گفته می‌شود هزینه اجرای این طرح بر عهده شرکت پخش نبوده و برای آن با بخش خصوصی و بانک‌ها مراوده شده است.

بر اساس این گزارش، استفاده از کارت‌های سوخت از اواخر دولت هشتم مطرح شد که در ابتدا صرفا استفاده از کارت برای بهینه سازی مصرف و کنترل مصرف بود اما اجرای این کار در دولت هشتم انجام نشد و در نهایت در دولت نهم و دهم بحث هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه بندی اجرا و کارت سوخت رسما وارد نظام سوخت‌گیری کشور شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
بازم ازمون و خطا
ما که نفهمیدم؛ بالاخره بنزین کارتی میشه یا فقط دستگاه‌ها عوض می‌شن؟!
باز حرف بنزین و از بنزین میگوئید
داریم برمیگردیم به سال85
ساز گرانی نواخته شد
شتر بهترین جایگزین خودروهای بنزینی است دولتمردان که تمایلی به خودرو های هیبریدی وبرقی ندارندپس برگردیم به عصر حجر
تلف کردن وقت مردم
این امر نشانه گران شدن بنزین در آینده نزدیک است!!
این سیسم الان بالای ۲۰ ساله در بسیاریاز کشورها اجرا میشه..بدین شکل که هرکس با استفاده از کارت بانکیش یا کارت اعتباری خودش بنزین خودشرو پرداخت میکنه و دیگه نیازی به اونهمه کارکن در ایستگاه بنزین نیست..
استفاده از کارت سوخت بهترین راه برای جلوگیری از قاچاق سوخت و نیز داشتن آمار صحیحی از مصرف سوخت است.
تصمیم گیران و مسئولین باید افکارشان را به روز کنند ، باید روی خودرو های الکتریکی سرمایه گذاری کنند و در بازه زمانی منطقی مصرف بنزین را برای استفاده در خودرو ها را برای همیشه کنار بگذارند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار