بازدید 39899
محصولات سایپا آب رفت؛

این خبر واقعی است: سایپا به «زه» پراید هم رحم نکرد!

در دو ماه اخیر، خودروسازان و محصولات تولیدی آن ها همواره خبرساز بوده است. خودروسازانی که دیگر برای افزایش قیمت محصولات خود، نیازی به اجازه نهادهایی چون شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ندارند و سرخود قیمت ها را افزایش می دهند و به بهانه های مختلف هر روز یک قطعه از محصولات آن ها کاسته شده و به آپشن ها افزوده می شود.
کد خبر: ۸۰۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 03 June 2018

سایپا به زه پراید هم رحم نکرددر دو ماه اخیر، خودروسازان و محصولات تولیدی آن ها همواره خبرساز بوده است. خودروسازانی که دیگر برای افزایش قیمت محصولات خود، نیازی به اجازه نهادهایی چون شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ندارند و سرخود قیمت ها را افزایش می دهند و به بهانه های مختلف هر روز یک قطعه از محصولات آن ها کاسته شده و به آپشن ها افزوده می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، سال هاست که فرمان خودروسازان نازپرورده داخلی از اختیار نهادهای کنترل کننده ذی ربط خارج شده و آن ها بدون اجازه هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند و در این میان مشتری مداری حلقه مفقوده ای بوده که نه خودروسازان و نه نهادهای ذی ربط بدان توجهی ندارند.

در اواخر فروردین ماه سال جاری بود که سایپا به بهانه افزایش نرخ ارز، طی بخشنامه ای و بدون اجازه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرد. این بخشنامه با اعتراضات شدید خریداران همراه شد و بخشنامه چند ساعتی بیشتر دوام نیاورد و از سوی سایپا لغو شد. حدود یک هفته قیمت ها به همان روال فروردین ماه بودند تا اینکه سایپا دوباره در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه بخشنامه ای صادر نمود و قیمت انواع محصولات خود را افزایش داد. ایران خودرو نیز برای اینکه از همتای خود عقب نماند پا را بر پدال افزایش قیمت محصولات خود فشرد و قیمت ها را افزایش داد.

این افزایش قیمت که غیرقانونی و بدون اجازه نهادهای ذی ربط بود با چراغ سبز وزیر صنعت مواجه شد. محمد شریعتمداری در همین زمینه اعلام کرد که افزایش بیش از 9.6 درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست و خودروسازان داخلی، حق افزایش بیش از این میزان را ندارند.

به هر حال همان گونه که در بالا ذکر شد موضوع افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو بدون واکنش درخوری از سوی نهادهای عریض و طویلی چون شورای رقابت و سازمان حمایت به ضرر خریداران تمام شد.

حالا در اقدامی جالب سایپا شروع به برداشتن برخی قطعات از روی محصولات تولیدی خود نموده و به خریداران محصولات خود پیام داده که در صورت تمایل می توانند با پرداخت پولی اضافی این قطعات را بر روی محصول خریداری شده خود داشته باشند! از جمله این قطعات می توان به زه کنار درب ها و همچنین سیستم صوتی پراید اشاره نمود که به آپشن های پراید افزوده شده اند و سایپا از نصب آن ها بر روی محصول تولیدی خود اجتناب کرده است.

سایپا به زه پراید هم رحم نکرد

شایان ذکر است که قیمت زه محافظ در بازار، حدود 30 تا 40 هزار تومان است و سایپا از نصب آن بر روی درب ها مضایقه کرده و توپ این موضوع را در زمین قطعه سازان انداخته و عنوان نموده به دلیل نپرداختن مطالبات قطعه سازان آن ها این قطعه را به سایپا جهت نصب تحویل نمی دهند و به همین منظور خریدارانی که تمایل به نصب آن بر روی محصول خریداری شده دارند، باید مبلغ جداگانه ای برای آن واریز کنند!

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که ما روزانه شاهد پیشرفت های چشمگیری در صنعت خودروسازی دنیا هستیم، ولی خودروسازان داخلی از شعار حمایت از تولید داخلی سوءاستفاده کرده و همواره بدون توجه به موضوع مشتری مداری و با حمایت مسئولین دولتی هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند. در این بین، پرسش هایی که مطرح است این که واقعاً سازمان های عریض و طویلی چون شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده چه نقشی را در این بازی ها ایفا می کنند؟ کارمندان و رؤسای این سازمان ها به چه دلیلی حقوق دریافت می کنند؟ چرا حمایتی از سوی آن ها در جانبداری از خریداران محصولات این دو خودروساز داخلی صورت نمی گیرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۷۸
ای ررررررررررررریپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
شبیه یه سوسک کچل شده
خدائیش اینا دیگه شورشو دراوردن. یه کمپین و تحریم نخریدن دیگه ای شدیدا نیازه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بعضیها گول وام و... رو میخورن و میخرن...
من هنوز رو کمپین قبلی هستم و نخریدم... پولشو دارم و میتونم نقد بگیرم اما نمیخرم هرچند نیاز دارم...
رفت و آمد هم وسیله عمومی چاره نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
هیچ کاری راحت تر از ظلم به مردمی که به خودشون رحم نمیکنن نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
. پراید سوارها هم اکثرا بی ملاحظه ترین و خطرناک ترین راننده ها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Spain |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من از کمپین قبلی تصیم داشتم ماشین بخرم ولی تخریدم الانم نمیخرم قول شرف میدم نخواهم خرید بیاید مرد باشیمو نخریم این لگن ها رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تا زمانی که منافع شخصی و کوتاه مدت بر منافع ملی ترجیح داده بشه هیچ کمپینی موفق نخواهد شد در کمپین قبلی عده ای بخاطر یک وام کم بهره به راحتی منافع ملی را فروختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
احسنت علی اقا کاش بقیه هم مثل شما فکر میکردند ولی اینم باید در نظر داشت بسیاری با ماشین مسافرکشی میکنند و شغلشون همینه بندگان خدا چاره ای ندارند جز همین انتخاب گران و بی کیفیت
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من هم با شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
دلم به حال خودمون میسوزه
بنظر شما برای صاحبان خودروسازی این نظرات مردم مهمه؟
اصلا اینا رو میخونند؟
خیلی بده که بی تفاوت داریم میشیم دیگه خیلی بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تابناک جان بیا بازم بانی کمپین نه به خرید خودرو باش
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
پرایدو صادر کنید به کشورهایی که میخوان از شر جمعیتشون خلاص بشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
وقتی همه نظرات و خوندم خشم خیلی زیاد و شدیدی دیدم واقعا چگونه نمیترسند مسول های این خودروسازها مردم تا حدودی صبور هستن درست است ولی لبریز میشود چه میکنید برادران خودروساز؟
واقعا البته میدانم خودروسازها مشکل د ارند با قطعه سازها و پول ندارند به انها بدهند تورم سالیانه و خطوط تولید مندرس کهنه غیر اقتصادی هزینه بسیار بالایی ایجاد میکند و سود شان را ناچیز میکند و مرد م هم عصبانی تر میشوند مداوم راه چاره چیست تعطیل بشوند هم بیکاری حد ود 600 هزار نفری خود ش مصیبتی است با جمعیت ملیونی بیکاران
این خودروسازها کیانند !؟ چگونه است که یک کمپانی اقتصادی اینقدر قدرتمند میشود که گوشش بدهکار هیچ کسی و هیچ نهادی نیست !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اينا خودشون زير مجموع همين نهادهان
زرشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من 100 بار گفتم 100 بارم هم تابناک یا سانسور کرد یا منتشر نکرد، دولت و وزیر صنعت هیچ کنترلی به این صنعت فرغون سازی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
مافيا
یاحق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بسمه تعالی
خودرویی ها با دولتی ها با هم هستن بخاطر اینکه کمپین قبلی هم شکست خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
همین قدر میدونم که حتی با اومدن روسای جمهور مختلف با گرایش های سیاسی متفاوت در طول 40 سال گذشته، هیچ تغییری در اونها به وجود نیومده. این یعنی اینکه حداقل میدونیم که به رییس جمهور مربوط نمیشه.
سعید
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
همین رو بدونین که قدرت خودروساز ها (سایپا و ایران خودرو) از قدرت رییس جمهور بیشتره ... در طی 15 سال گذشته هم احمدی نژاد و هم روحانی نتونستند در مقابل مافیای خودرو مقاومت کنند... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بردادر برای اینکه پورسانت میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
زمانی ایران خودرو تعداد کمی پبکان تولید میکرد . کارگران آن زمان هم حقوق خوبی میگرفتند و هم اکورد بیشتر میدادند و هم مسکن و سالیانه حواله خودرو میدادند وبازنشستگان آن زمان 3میلیون هشتصد هزارتومان حقوق میگیرند و تعداد قابل توجهی سهام دریافت کردند . ولی حالا همه چیز برای کارگرانش برعکس شده است . اولا ساعت کارهایشان بالا رفته حقوق کمتری نسبت به کارگران قبلی میگیرند . نه از مسکن ونه از آکورد وحواله خودرو خبری هست .وامنیت شغلیشان هم بعلت پیمانی در خطر است . ولی ده ها برابر نسبت به گذشته خودرو تولید میکنند . وبا قیمت غیر واقعی وسرسام آور می فروشند پولشان به جیب چه کسانی میرود خدا میداند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
دوست عزیز 13:55 خیلی جالب بود. واقعا صنعت فرغون سازی برازنده سایپا و ایران خودرو هستش. حالا بعضی وقتا فرغون اسپرت تولید می کنند و بعضی وقتا اپشن های فرغون ها رو بر می دارن.
آی مردم بیایید این بار را دیگر نخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
حقمونه
وقتی نظارت نباشد همین است ،خودرو ساز ایرانی محصول را به چند برابر قیمت در بازار انحصاری می فروشد و آخرش هم هر روز یک قطعه اش را کم می کتد
پاسخ ها
حمید
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
نظارت مهم نیست. رقابت سالم مهمه که وجود نداره. رقابت باشه نظارت هم نیاز نیست.
در یک کلام مشکل از مدیریت کلان کشور است و خودرو سازان به مانند تب فقط نشان دهنده بیماری هستند.کشور توان مدیریتی خود را از دست داده است.
بزرگترین ظلم را شما مسئولین به مردم می کنید وقتی به بهانه حمایت از تولید داخلی بازار خودرو را به انحصار دو شرکت در آوردید ه اید و این شرکت ماشین های ( گاری های )بی کیفیت خود را با قیمتی چند برابر قیمت واقعی به مردم مظلوم می فروشند مردم هم هیچ انتخابی ندارند ‌. ماشین هایی که هر سال ده ها هزار نفر از مردم این سرزمین را به کام مرگ میفرستند . اگر به قیامت اعتقاد دارید بدانید باید در برابر این همه ظلم و خون های بی گناه و بی سرپرست شدن کودکان این سرزمین و مشکلات ناشی از بی سرپرستی داغ خانواده های بی گناه باید پاسخگو باشید.
اخرش که مرگه چه با زه چه بدون زه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
احسنت به این آینده نگری شما. خخخ
:)) خیلـــــی بدبختیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من از لحظه تولد فهمیدم الان سی و نه سالمه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بيشتر از خيلي فكر نكنم كلامي براي توصيفش وجود داشته باشه
ایران خود روو انبارهای مملو از قطعات با دلار ۳۲۰۰ تومان را به نرخ دلار ۷۰۰۰ تومان به مردم ایران میفروشد شرکتی که توان ساخت برخی قطعات ماشین دهه هفتادی مثل پراید را ندارد و با یک تحریم قیمت پراید فورا افزایش میبابد چجور میتواند در بازار جهانی رقابت کند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اخوی پراید مال سایپاست :)
تاوقتی که این کارخانجات دولتی هستند دست دولت در جیب ملت همین اش وهمین کاسه هست اینهمه شرکت را واگذار کردید وپول کارگران را ندادند این کارخانجات هم واگذار کنید فوق فوق میخواهند چه کار کنند چند هزار کارگر بیکار میشوند خوب بشوند مگر فرقی هم میکند بالاخره انکه ماشین میخرد از خانواده همین کارگران هستند واز خیامی خواهش کنید بیاید همه کارخانجات خودرو سازی را بردارد مطمئنا بهتر از دولت اداره میکند واینهمه بخور بخور هم از کنار این کارخانجات نمی شود
وای بر مسئولین!
حق الناس سنگینی بر گردنشون است.
چند وقت ديگه لاستيك و فرمان و ترمز هم جزء آپشن ميشه.
مرگ حقه پراید وسیله است
احمق هستیم که می خریم. واقعا احمقیم. ببخشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
فکر میکنی اگه مجبور نبودیم میخریدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
حق با شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
کسی که میخره انتخاب دیگه ای نداره احمق نیست بدبخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
احمق نیستیم مجبوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
مجبور و بدبخت و بیچاره ایم، میفهمی؟
سازمان حمايت از خودروسازان. تنها راه حل كمپين نخريدن خودرو هستش و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
فکر میکنی اگه مجبور نبودیم میخریدیم؟
مرگ بر انحصار و خودروساز داخلی بی کیفیت ساز
واقعا کمپانی های بزرگ خودرو سازی در چه فکری هستن، سایپا و ایرانخودرو در چه فکری!!!! تو این شرکتها چیزی بنام تحقیق و توسعه وجود نداره واقعا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
ماشین سه هزار دلاریه دیگه
بدبخت تر از مردم ایران و مظلوم تر از مردم ایران در دنیا وجود نداره هرکسی میرسه دست میکنه تو جیب ملت و جیب خودش رو پر میکنه و در بهترین حالت پا به فرار میزاره ، خداییش کی مسئوله ؟؟؟؟مملکتی با قدمتی هزاران ساله سرشار از منابع طبیعی فراوان، سرشار از هوشهاو استعدادهای فراوان که اکثرا اقدام به مهاجرت کردن یا میکنن بهترین موقعیت استراتژیک چه زمینی و چه هوایی که همش میتونه واسه ملت درامد داشته باشه و رفاه مردم رو در حد اعلا در جهان ایجاد کنه تبدیل شده به یه مملکت فلک زده با ملت بدبخت و ...... کی مسئوله کی کی کی؟؟؟؟؟؟؟
به خدا این مملکت دشمن خارجی نمیخواد همین مسئولان حال حاضر واسه از بین بردنش کافی هستن فقط کافی با همین فرمون ادامه بدن . ولی بترسن از روزی که .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بنده خدا خبر نداری که تمام مسولین از خارج فرمان میگیرن !؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
چه وقت اون روز میرسه؟!
دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست و قتل الزاما با اسلحه و چاقو انجام نمی گیرد بلکه کسانی که بازار را به انحصار این دو شرکت در آوردند نسبت به ضررهای جانی و مالی مردم مسئولیت دارند.
سازمان حمایت از مصرف کننده کجاست ؟ با این رویه به کجا می رسند؟
بازم شعار حمایت از تولید ملی ؟ صدای هر مسولی که در بیاد با یه حواله خودرو در نطفه خفه می کنند!!!
مردم بیچاره چه گناهی دارند ......
بهتره یک تحقیقی هم در باره شیشه لچکی عقب پراید بکنید که چرا برداشته شد.مگر نه اینکه قطعه ساز بیچاره ای که به دلیل پرداخت نشدن طلب و عدم تعدیل قیمت قطعه نتونست خطش رو سرپا نگه داره و شیشه لچکی به همین دلیل از روی پراید حذف شد مثل زه درب و ضبط ماشین و این نشانی باشد برای عاقلان
پاسخ ها
حسبن رحیم نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اونو ظاهرا برای افزایش مقاومت ستون عقب برداشتن! من اینطوری شنیدم!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
نه اقای رحیم نژاد اون لچکی ها دونه ای ۴۵ تومنه اینو ضرب در ۲ کن و در این تیراژ زیاد پراید ببین چه پولی به جیب میزنن
یکی از کارشناسان خودرو فرموده اند که بدرک که خودرو خارجی دو برابر شده ، زیرا فقط 5 درصد مردم سوار خودروی خارجی میشوند. این حرف بدین معناست که پنج درصدی نیز که سوار خودروهای ایمن میشوند نیز باید سوار ارابه های مرگ بی کیفیت شوند. تا زمانی که محصولات بی کیفیت سایپاو ایران خودرو خریدار دارد، باید منتظر این خبرهای عجیب باشیم. بعید نیست تا چند ماه دیگر، لاستیک نیز جز آپشن محاسبه و پول آن جداگانه دریافت گردد. از ماست که بر ماست. خلایق را هر چه لایق.
بهتر است سپر جلو و عقب پراید رو هم جزو آپشن کنن ، صندلی داخل رو میشه حذف کرد جزو آپشن گذاشت،فوقش اینه میریم از پلاستیک فروشی ها یدونه صندلی مخصوص حمام میخریم از 10 سانتی میندازیم روش سوار میشیم،چراغ داخل و چراغ جلو باید حذف شه و جزو آپشن شه ! چون میشه بجاش شمع استفاده کرد! و در آخر شرکت بزرگوار سایپا می تونه موتور ماشین رو هم جزو آپشن کنه !بدونه موتور با بدون موتور ! که بدون موتور مقولش جداست با ی طناب + یک حیوان زبون بسته میشه حل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اتفاقا بدون موتور چند مزیت داره
اول اینکه میزان الودگی و مصرف انرژی پایین میاد
دوم اینکه باعث میشه مردم به حیوانات بیشتر توجه کنن و نسل اون ها منقرض نشه البته اگر بعضی ها از یوزپلنگ استفاده نکنن
سوم اینکه شاهد کاهش چشمگیری در تصادفات جاده ای کشور خواهیم
پس سایپا مغز متفکر هست
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
خیلی هم خوبه، واقعا پیشرف کشور ما عالیه... یک پیشنهاد دارم به خودرو سازان پرتلاش کشورمان، بنظرم همون پیکان و ژیان خیلی بهتر بود از این پری پیشرفتتون، بیاید تولید این فرقون رو قطع کنید همون پیکان و ژیان خودمون رو خط تولیدش رو برگردونید، زیاد هم به خودتون فشار نیارید واقعا، خسته میشید!!!!
ملت! جو گیر نشین!!!111 خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
با سلام منم فکر میکنم تنها راه یه کمپین تحریم خرید خوردرو داخلی چرا که با این وضعی که دولت از خودروساز حمایت میکند راه حل دیگری نیست .
خودروساز خیانت میکند دولت حمایت میکند
شرکتهای که با مجوز رسمی دولت ،خودروهایی تولید مبکنند که سالانه بین ۱۶ هزار الا ۲۰ هزار کشته ،وده ها هزا. معلول ،ومجروح در ایران ،بوجود می آورد ؟ و هزینه های وسیلهٔ ترور خود را در قالب خودرو تعریف کرده ،وهزینه های آنرا ،و مخارج شکته ،وها ،ومعلولین ،ومجروحین را از جیب مردم ،میگیرد ؟ گروهای تروریستی در کل دنیا سالانه ده هزار قتل ،و معلول ،انحام نمی دهند ،اما این دو شرکت ،به اصطلاح خودرو ساز ، سالانه ،حدود بیست هزار شکته ،وصد هزار معلول ،ومجروح در جاده ها ،وخیابانهای ایران ،بوجود می آورد ؟ ‌،،چه کسی ،ویا نهادیهایی پاسخگو هستند ؟،،،
خیانتی که ایران خودرو و سایپا به مردم دست از همه جا کوتاه مملکت کردن
نه انگلیس کرد نه شوروی ونه امریکا
بنام خدا- هیس! سیستم نظارتی خواب است. آسوده بخواب...
ملتی که کمپین نه به خودرو صفر رو شکستن و رفتن با وام دولت ماشین ها رو خریدن حق هیچ گونه اعتراضی ندارن . سکوت . همینه که هست . حقتونه
واقعا وزير صنعت معلوم نيست داره چيكار ميكنه همه از زماني شروع شد و خودرو سازها پرو شدن كه اون تعرفه ها رو براي رانت يك عده زياد كرد و جالبه هيچكس هم نه رييس جمهور هيچي نميگن!!!
آقا تورو خدا و دوازده امام از امروز دیگه ماشین نخرید
چرا یک شماره حساب نمیدن ما هر ماه پول بریزیم براشون... غقط دست از سرما بردارن
تابناک جون خیلی عقبی از قافله
این خبر رو دو سه هفته پیش تو کانالهای اون اپلیکیشن ممنوعه میتونستین ببینین
206 دست دوم مدل 84 تمیز شرافت داره به پراید صفر از هر لحاظ که فکرشو بکنی سر تره.
1- ایمنی و راحتی در رانندگی خیلی بهتر از پراید
2-تهویه بسیار بهتر از پراید
3- سرعت و شتاب بهتر
4- قدرت بالاتر
5-مصرف بنزین کمتر
6-کلاس بالاتر
7-قیمت ارزانتر از پراید صفر
8- دیزاین داخلی و خارجی بسیار لوکس تر از پراید
9-جزئیات ریز ماننده شیشه برقی با سرعت بالاتر و کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان و سیستم ترمز و هزار چیز جزئی بهتر از پراید.
ماشین سازی ما دقیقا مثل موبایل سازی ما هست.موبایل صا ایران رو یادتونه اول اومده بود ولی بعدش توی تکنولوژی جدید دنیا نسبت به سایر رقبا نابود شد. اتومبیل سازی ما هم همینه نابود خواهد شد. ولی به لطفا واردات قطعات از کشور های دیگه و مونتاژ فعلا سرپا هست. وگرنه این قیمت های گران خیانت به ملت هست و دزدی از جیب ملت. هزینه عدم کفایت در مدیریت کشور رو ملت باید هزینه بدن. بیچاره ملت!
تا کی باید از این خودرو سازان متمول حمایت کرد.تا زمانی که بازار انحصارا دست اینا باشه همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.از آنجا که هیچ بازار رقابتی در خودرو وجود ندارد آینها همینطور بدون افزایش کیفیت قیمت ها رو سرخود افزایش می دهند.تنها راه چاره این است که ورود خودروهای خارجی با نرخ گمرکی کمتر و راحتر صورت بگیرد تا علاوه بر کاهش قیمت خودرو کیفیت خودرو هم افزایش پیدا کند.چرا مردم باید چوب حمایت بیخود از این خودروسازان را بخورند.امنیت مالی که هیچ امنیت جانی هم حتی ندارند.مردم ما باید خودشون انتخاب کنند کدام خودرو را سوار شوند
بی کفایتی از ماست وگرنه مگه میشد دوتا خودرو ساز این همه سال لگنهاشون بندازن بهمون اون با قیمت نجومی وماهم انگار نه انگار هر جای دنیا بود تاحالا درشون تخته شده بود
عوضش پراید مقاومتی است
در نبود نظارت و بازرسی، و وجود مدیریت رانتی و فامیلی که بر کشور چنبره زده ، وضعیت در این کشور هر روز و هر سال بدتر از روز و سال قبل میشه.
کشور ورشکسته هست و انگار مسئولین هیچ اهمیتی نمیدن.
در این شرایط بهترین کار مهاجرت برای افرادی که توان مالی دارن هست و برای بقیه مردم تحریم همه گیر و مسالمت آمیز.
چقدر ماها بدبختیم به خدا...
خوردسازان ایران دقیقا به یک کودک نازپرورده لوس و ننر و لج باز و سرتق تبدیل شده اند متاسفانه هیچکس هم به فکر مردم نیست حتی آنهایی که هی می گویند ملت غیور ایران مقاومت می کنند.ملت فقط برای انتخابات و راهپیمایی غیور نامیده می شوند در سایر موارد به ما چه مربوط است که مصرف کننده له می شود
خودتون بگید کی مظلومتره مردم ایران یا فلسطین ؟کجای دنیا یه ماشین اشغال مثل پراید قیمتش حقوق یک سال ونیم کارگر یا یه سال کارمند هست ها کجای دنیا ؟
دوست عزيزي كه گفتي خداييش اينا شورش رو در آوردن. بايد به عرض برسونم شورش رو اونا در نياوردن مجلس محترم بايد يك جراحي درست بكنه و دستور بده كه ورود خودرو آزاد است و هركه مي خواهد وارد كند تا اونوقت يك شركتي مثل سايپا جمع كنه و شهردار محترم اونجا رو پارك كنه تا هم هواي كلان شهري مثل تهران بهبود پيدا كنه و هم مردم جائي براي تفريح داشته باشند. اينها كه براي مردم فايده اي ندارن حداقل جمع شدن بساط توليدشان شايد براي مردم فايده داشته باشد
تازه شنیدم قراره کولر وبرف پاکن را هم از رو پراید بر دارن
نتیجه قتصاد مقاومتی است کجاشو دیدین
ببين اين خيلي مهمه الان لاستيك و ترمز هم بايد به صورت آپشن ارايه بشه وقتي ميگم تعرفه وادرات خودرو و كالا بايد 5% باشه به همين خاطره هست اين توليد داخلي نيست اين افتضاحه در غياب خودرو و كالاهاي با كيفيت خارجي با قيمت مناسب بايد لگن هاي سايپا و ايرانخودرو رو بخريم . مملكت ما نشون داده تو انحصار نه تنها به فكر بهتر شدن نيست بلكه به فكر سود بيشتر هست

امروز رو توي تاريخ بنويسيد .مشکلات ما درست نميشه مگه با باز شدن درهاي مملكت و ايجاد رقابت نه با انحصار انحصار هميشه فساد بوده چون رقيبي نيست و مردم مجبورن
اگه قطعه سازها زه رو به سایپا ندادن سایپا باید هزینه اش رو از قیمت خودرو کم کنه نه اینکه پول اضافه بگیره
خدايي خودتون گرون ميكنيد خودتونم تيتر ميزنين خودتونم به مردم ميخندين خيلي باحالين....بيچاره مردم..بيچاره خيليا....
لطف و حمایت بیش از حد همیشه ایجاد حق می کند. نتیجه حمایت بیش از حد و چون و چرای دولت از خودروسازها نتیجه اش همین خودروهای بی کیفیبت می شود.
فرمونشم بردارید آمار کشته های جاده ای میاد پایین
آقا نخرید برادر نخرید
نه به خرید خودروهای داخلی صفر بهترین راهکار شکستن انحصار این طایفه نامرد است فقط نخرید مگر نه اینکه ؛؛ جرای گرانفروش نخریدن است ؛؛
دست آخر آنچه به جایی نرسد فریاد است و این خبر هم مانند باقی مطالبات قانونی مردم راه به جایی نمی برد و در لابلای اخبار گم می شود.
علی برکت الله
همین پراید رو که عکسش رو گذاشتن ۲۲ میلیونه . اگه قیمت دلار رو فرض کنیم ۴۲۰۰ میشه ۵۲۰۰ دلار . خوب عزیزم توقع داری با ۵۲۰۰ دلار بهت چی بدن آخه . همینه دیگه . این کارخونه ها چند سال دیگه ورشکست میشن و چه مشکلات عظیمی رو به بار خواهند آورد .
علت برداشتنش در اصل بد قواره بودن و بیریخت بودنش بوده که هیچ خاصیتی نداشته
و فورا چسبش باز میشدو خودش خشک میشد و می افتاد توماشینای خارجی اصلا ندیدم
که نوا رو زه و پلاستیکی بیخودی بهشون چسبانده باشند
از آذر ۹۶ ایران خودرو فروش نقدی نداره همینطور پیش فروش هنوز هم آنهایی که فروخته و تحویل بایستی اردیبهشت و خرداد میداده نداده که قیمتها رو ببره بالا!!!!
وقتی نمایندگان مجلس که مثلا باید نظارت داشته باشند در هر دوره توسط ایرانخودرو وسایپا خریداری می شوند،خدا را شکر که حد اقل 4 تا لاستیک بتجل بعنوان آپشن داره
خودروسازان نمونه ای از رانت خواری و انحصار طلبی در این مملکت هستند تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
عزیزان من!
جوانان عزیز!
اینها همه کار دشمنانه
آگاه باشید
به امید روزی که مافیای موجود رو از بین ببریم و تمام مردم حق انتخاب خودرو را داشته باشند
اون وقت ببینیم کی حاضره این تابوت های مرگ آشغال سازها رو بخره
خب دومدل پراید131 بسازید پراید131 کار بدون زوار و بدون پنجره روی ستون عقب و پراید131دولوکس با زوار رادیو پخش وپنجره روی ستون عقب با دوقیمت متفاوت .
از ماست که برماست، همه فقط بلدن از کار دیگران گلایه کنن و وقتی به خودشون میرسه بهترین آدم رو زمینن، تا وقتی از خودمون شروع نکنیم وضع همینه.
این خوبه باز . باور کنین بنده خودزوی ساینا مدل 96 داشتم که 1ماه بعد لاستیک روی سرعت گیر پاره شد و وقتی خواستیم زاپاس بذاریم اچار چرخ نداشتیم اونم وسط جاده بین شهری. فکر کردم گم شده ولی یادم اومد موقع تحویل هم اصلا چیزی نگفتن . مجددا به نمایندگی مراجعه کردم و گفتن این جز آپشن بوده و برای این سری نذاشتن .... خدایا شکرت فقط .......
ببخشید....قبلا هم با گذاشتن قطعات بیکیفیت این کار انجام میشد. تابناک یه نظر سنجی خودرو بذار ببین وضعیت تیبا در ۳ سال گذشته چطور بوده
تا چند وقت دیگه فقط موتور را تحویل میدن میگن همین را سوار بشید اگه اتاق و صندلی میخواید باید پول بیشتر بدید
آقا جان مامحکوم به استفاده از این محصولات هستیم چه کارمیتونیم بکنیم.
مردمی که هر بدبختی را با خنده و شوخی میگذرونن بدتر از اینا حقشونه
خودمم اگر روزی دیدم حقم را دارن میخورن و به مسخرگی طی کردم حقمه
سری قبل تلویزیون با گزارش هایی که از بازار میداد کمک کرد تا کمپین نخریدن خودروی نو شکل بگیره ولی وقتی دولت گفت وام میدم مردم هجوم بردن سمت خرید و تلویزیون هم پخش کرد و اینجوری کمپین زمین خورد امیدوارم این بار ملت نخرن تا ایرانخودرو و سایپا زمین بخورن
مردم میخرند
تحریمش کنید خب
من پول دوچرخه ندارم
از بابت من خیالتون راحت
صنایع خودروسازی ایران خیانت به ملت ایران است. کاش همه این خودرو سازان تعطبل و فقط خودرو وارد شود.، به خدا سودش به مراتب برای مملکت بیشتر است.
به شخصه بابت این موضوع شکایت کردم(برای یکی از همسایه ها که بنده خدا پیرمرد بود وتازه تونسته یه پراید بخره) اون هم از طریق سازمان بازرسی
و نهایتا پاسخ کارشناس فروش سایپا:
1-طبق بررسی ما در اکثر کشورهای اروپایی ماشین زه نداره!!!!
2-زه تاثیری در امنیت ماشین نداره
3-زه تاثیری در زیبایی ماشین نداره
من هم پیشنهاد کردم که اول کف ماشین برداشته بشه تاثیری تو امنیت و زیبایی نداره،دوما به ماشین رنگ نزیند تاثیری تو امنیت نداره سوما صندولی هم نذارید تاثیری تو امنیت نداره
یک کلام ختم کلام...........
مردم شما را به خدا قسم یه کمپین نخریدن دیگه راه بندازیم
من موندم چرا قالپاق هاش رو حذف نمی کنن؟!!!؟

اونجوری به ارابه (مرگ) شبیه تر میشه
بسیار عجیب است که مسئولین سایپا و ایران خودرو تا این حد شعور مردم فهیم ایران را به سخره گرفته اند و عجیب تر اینکه سال هاست هیچ نظارتی بر این همه دزدی و خیانت آشکارتر از روز آنها نیست! غیر از این است که کاسه ای زیر نیم کاسه است؟!؟!
لوس ترین و بی مصرف ترین بچه ها از سن پانزده شانزده سالگی و بعدش که میرن سربازی لوس بازیاشونو میزارند کنار و رو پای خودشون می ایستند اما این فرزند (صنعت خودروسازی) لوس ایران سنش رفته تو پنجاه سالگی هنوز عین روز اولش لوس و پر خرج و خرابکار و پر مصرفه و درحالیکه هم سن و سالاش لیسانس و فوق لیسانس و دکتراشونو گرفتند این حتی کلاس دوم ابتدایی رو هم پاس نکرده و هنوز هم لی لی به لالاش میذارند تا یه موقع آب تو دلش تکون نخوره
کلید هم از خودرو حذف کند بهتر است
بلاخصوص کلید معروف
خودروسازی ملی = پیام رسان ملی ایجاد انحصار ، ایجاد موانع برای رقبای خارجی ، نتیجه اش میشه این روزی میرسه که سروش هم واسه فرستادن فایل از اعضاش پول میگیره
منافع مالی خودرو سازان باجگیر به جیب دولت می رود برای همین ماهیانه قیمتها را بی سرو صدا بالا می بزند و هیچ کس پاسخگو نیست فقط حمایت از تولید داخل ؟؟؟؟؟
خودروساز ، ناظر بازار و تولید ، قانونگذار همه و همه یکی هستند .... این ها هم همه هیا هویی بیش نیست ، کار خیلی وقته خراب شده و کسی هم پاسخ گو نیست...
سلام. بخاطر خودمونم شده باید یه فکری یه کاری بکنیم. این دوتا فرغون ساز هرررررررررررکاری دلشون میخواد میکنن ماهم مث عنصر بی خاصیت نگاه میکنیم. ینی به من فحش بدن بهتر ازینه که مسخره بازیای این دوتا شرکتو ببینم. دیگه توهین و کم فروشی و گران فروشی تاکجاااا؟؟؟؟؟؟؟
خودرو ملی کجاست .نکنه پناهنده شده . تابناک چندیست که کامنت منو نمی گذاری تحریمت می کنم ها
سازمان حمایت از مصرف کننده نقش هویج رو بازی میکنن.
اون پرايد اولى ها كه صندوق هم نداشت تازه اومده بود سگش شرف داشت به اين پرايد جديدا . معنيش اينه كه با ازمون و خطا و تلاش شبانه روزى ظرف بيست سال گند زديم تو پرايد. من مى گم از اين كه چيزى در نيومد، اجازه بدين موتورش رو بندازيم رو هواپيما شايد كار كرد . افتادم كه افتاد . مهم اينه كه توليد داخله . به هيچ كس هم نمى گيم مونتاژه . هر كى هم گفت مونتاژه مىفرستيمش تو اون هواپيما كه روش ازمون و خطا انجام شه .
پراید SZ هم به بازار امد، پراید زه دار!
اون وزیری که میگفت هرکی نخره خائنه کجاس حالا؟
اون وزیری که میگفت هرکی نخره خائنه کجاس حالا؟
خلایق هر چه لایق می‌خواین کمپین را بندازین خودتونو خسته نکنید اگه به فرض کمپینم راه انداختید هستند افرادی که اگه این دو خودرو ساز 50 هزار تومان فقط 50 هزار تومان خودرو را ارزان کنند یا یه وام 10 درصدی بدند شب جلو نمایندگیها میخوابن تا 10 تا 10 تا ثبت نام کنند اینا ملتو شناختن عیارشونم دستشونه پس خودتونو سکه یه پول نکنید
هر بلایی سرتون بیاد حقتونه و باعث خوشحالی من میشود.
اقا کی به کیه . همه جا هر کی به هرکیه .

خونه میخری قیمتش 800 میلیون هست سند 800 میلیونی به خاطر 100 میلیون وام گرو بانک میشه که هیچ ، یک ضامن کارمند هم میخواد . میری ضامن کارمند پیدا کنی اداره کارمند هم میگه برای وام صد میلیونی نمیتونیم ضمانت بدیم .

از ماست که بر ماست .
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خدای بخشاینده مهربان
-------
وَيْلٌ لِّلْمُطَفِّفِينَ
وای بر کم فروشان:
--------
الَّذِينَ إِذَا اكْتَالُواْ عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ
آنان که چون از، مردم کیل می ستانند آن را پر می کنند،
-----
وَإِذَا كَالُوهُمْ أَو وَّزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ
و چون برای مردم می پیمایند یا می کشند از آن می کاهند
-----
أَلَا يَظُنُّ أُولَئِكَ أَنَّهُم مَّبْعُوثُونَ
آیا اینان نمی دانند که زنده می شوند
-----
لِيَوْمٍ عَظِيمٍ
در آن روز بزرگ؟
-----
يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ
روزی که مردم به پیشگاه پروردگار جهانیان می ایستند
-----
كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ
آگاه باشید که اعمال بدکاران مکتوب در سجین است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
این آیات را مسلمانان می فهمند و عمل می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
اینا اگه از خدا و قیامت می ترسیدند که وضع مردم این نبود
صادراتی ها هم همین طور هستند ؟
یا فول آپشن هستند؟
فقط تحریم
ن خ ر ی د .
نزدیک 4-5 ساله که گواهینامه گرفتم و اطرافیانم به من اعتراض میکنند چرا ماشین نمیخری

ولی من حاضر شدم با اتوبوس و تاکسی و هروسیله ای شده رفت و آمد کنم اما یک ریال به سایپا و ایران خودرو ندهم

اگه مردم چنین نگاهی داشتند مطمئنا شاهد ورشکستی این دو کارخانه بی مصرف میبودیم

دیگه حمایت از تولید داخلی حد و مرز خودش رو رد کرده

مردم 40 ساله پراید میخرن تغییری در وضعیت ایجاد شده ؟ همیشه همینطور بوده تا انحصار هست وضعیت همینه

دوستان منتظر حمایت دولت نباشند چرا که دولت از این کارخانه سود کسب میکند پس خودتون باید فکری بکنید
تا وقتی که ما مردم بی عرضه هستیم ؛ همینی که هست و بدتر هم می شود!
اوضاع وقتی درست می شود که نهضت تحریم کالای بنجول ایرانی همه گیر شود و حیف حمایت که شامل اینها باشد.
سزای گرانفروش نخریدن است. متاسفانه تو گوش مردم فرو نمی ره که نمیره
چپاولگران داخلی
این همه به قیمت و مشخصات پراید میپردازید آیا اطلاع دارید که قیمت محصولات تاریخ گذشته مونتاژ داخل مثل مزدا3 و ویتارا و از این قبیل به کجا رسیده ؟این رانت دولتی 50 ساله که برقراره و امیدی هم به اصلاحش نیست.
دوستان من نمی دونم اقای روحانی کجاست؟؟چرا ورود به این مسائل نمی کنن؟اخه این بی انصافی حدی داره.قیمت هی میره بالا کیفیت هی میاد پایین..ما ملت هم محکوم به خرید..لابد میگید خو نخرید...انسان زورش میاد این پراید واسه عراقیا با امکانات تقدیم بشه واس منه ایرانی که روز بروز کمر گرانی رو دوشم سنگینی کنه با بدترین کیفتت خریدارز بشه...فردا هم بجای کمربند لابد بایس طناب گذاشته بشه..ایا کسی سوال کرده چرا شیشه پشت درب عقب برداشته شده؟؟؟واقعا کسی برای دور زدن یا نگاه کردن به پشت مشکل نداره؟من که نمیتونم برای رفتن به سمت راست پشت سرم را بببنم چون با حذف شیشه پشت دربهای عقبی دید کافی و بسته بودن ماشینی که از عقب میاد دیده نمیشه ...سایپا لابد هم میگه خو خریدار ببره اهنگر تراش بده خودش درستس کنه..واقعا مسخرس..اقای روحانی پس شما کجایین؟؟دقیقا کجایین؟؟چرا بایس با ملت اینطور رفتار بشه؟؟ایا واقعا این شعار شما بود که ابنطور بشه؟از نهاد ریاست جمهوری ببایین بیرون و وضعیت دو از نزدیک بببنبن...دیگر اقلام و مابحتاج روزمره پیشکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
ایشان بفکر برجام است
به بهانه حمایت از تولید داخلی و با انحصاری کردن ، ملتی رو دست بسته اسیر چند خودرو ساز کردند که هیچ انگیزه ای برای ارتقا کیفیت و حمایت از مصرف کننده ندارند
از اثرات حمايت از توليد ملي هست به لطف تعرفه نا عادالانه جان سوز واردات
این دو سه خودرو ساز عمده کشورمان مصداق کامل مافیا هستند، حتا با قطعیت می توان گفت که تولید محصول بی کیفیت راهبرد آنها هست، چرا که بابت بی کیفیتی محصولاتشان هست که نمایندگی های زیاد، قطعه فروش و قطعه ساز و تعمیراتی های زیادی مشغول شده اند و هر وقت بحث کم کردن تعرفه واردات خودرو پیش می آید آنها با مستمسک قرار دادن بیکار شدن همین اصناف مذکور اشک تمساح می ریزند و گرو کشی هم می کنند همین است که، چراغ صندوق عقب و داشبورد و زه درب هم آپشن می شود فردا باد کردن لاستیک ها هم آپشن می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
منظورت فرغون سازه دیگه دوست من
چرا کسی در مورد احتکار خودرو سازها چیزی نمیگه.
الان چند ماهه بعضی از خودروهای تولید داخل مثل تندر ۹۰ فروش نقدی ندارند و اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی بین بازار و کارخانه بوجود آمده.
تحليل الکي و آبکي-وقتي رانت و انحصار و گروکشي نهادي خاص در توليدات داخلي و واردات بيداد مي کند وقتي واردات ممنوع يا عوارض گراف (براي غير خوديها) وضع شود تا وقتي عده اي خاص شبانه سايت را باز کنند و با دلار 4000 توماني خودرو وارد کنند و به 3 برابر بفروشند و هيچگونه نظارتي از سوي هيچ کس وجود نداشته باشد يعني کشور به امان خدا رها شده و هرکسي هر چي مي خواهد انجام ميدهد رانت و انحصارهاي اختاپوسي از نمايندگان گرفته تا آقازاده ها.ملت ديگر به هيچ کس اعتماد ندارند و خودروسازها با دپوي محصولاتشان و فروش در پستو قيمتها را نجومي بالا برده اند.....
به طرز وحشتانکی همه چیز در حال فروپاشیدنه !!!
واقعا قرار است به کجا برسیم.؟؟؟
چرا مسئولین فکر عاجلی برای وضعیت بوجود آمده نمیکنند.؟؟؟
شاید هم نیاز به اصلاحاتی داریم که احمدی نژاد در نامه ی معروفش گفت.
ملت ایران لیاقتشان همین نوع برخورد است،من به عنوان یک ایرانی همین که این دو تا شرکت خودروسازی،اجازه می دهند از محصولاتشان استفاده کنم هر روز خدا را شکر میکنم،کسانی که با نظر بنده مخالفند،خواهشمندم از محصولات این دو شرکت استفاده نکنند.
وقتی پژو پارس 500 دلار بیارزه، پراید 50 دلار هم نیست
خیلیا میان غر میزنن و مثلا ناراضین ولی کافیه همین پراید رو فروش فوری بذارن حتی با قیمت ۴۰ میلیون. چنان هجوم میبرن برا خرید که قوم مغول با اون سرعت به ایران حمله نکرده.
پدر ما توي اين كارخانه ها در اومد از كمي حقوق و مزايا بخاطر لين دري وري هاتون .قيمت پرايد و با هرچي كه دوست داري توي 10 20 سال گذشته مقايسه كن مثلا ماست يا دوغ يا سكه يا كوفت ... بعد مي فهمي كه چه پدري از ما دراومده .... يه عمر ماشين با ضرر داديم دست ملت ... از حقوق و مزاياي ما زدن .... ببنديد اين جا ها را تا هم ما راحت شيم و هم شما ... آره همه بنز سوار مي شيد بعدش ....
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
تو که راست میگی !!!

پراید آشغال که سر جمع 5 میلیون هزینه ساخت نداره رو داره میفروشه 22 میلیون
حالا اگه حقوق و مزایا بهت نمیدن و خودشون تنها میخورن کسی مجبورت نکرده اونجا بمونی و تو ظلمی که به مردم میشه شریک باشی
اگه گمرک به خاطر حمایت از این لگن سازها وجود نداشت چه بسا که بله هم بنز سوار میشدن نه پراید
تنها کاری که دولت نیاز هست انجام بده پایین آوردن تعرفه واردات خودرو هست .
اونوقت ببینین سایپا و ایران خودرو چه خودرویی تحویل شما میدن .
هنوز سیم کارت میلیونی مخابرات یاد هممون هست .
جک اس ۵ کرمان موتور از اول سال تا الان ۳ بار افزایش داشته - از ۱۰۳ رسیده به ۱۲۳ و تو بازار ۱۳۳ میلیون - این دیگه روی مافیای ایران خودرو و سایپا رو هم سفید کرده
تو این کشور همیشه اکثریت فدای اقلیت شده.تا میگی چرا رقابت تو خودرو نباشه یکسری کاسب های آشفته بازار سریعتر از سرعت نور جواب میدن میدونی چند نفر بیکار میشن. میدونیم اندازه ادم های که تو جاده های گشته میشن.دیگه باورمون شده بدبخت ترین ملت دنیا هستیم.
خودشون که ماشین خارجی سوار میشن. ماشین ایرانی سهم ما ایرانی های بدبخته.
چند وقت دیگر در اخبار اگر دیدید

" خبر جدید سایپا برای خرید پراید هر خریدار ملزم خوردن پس گردنی از مسوول تحویل خودرو کرد "

تعجب نکنید .همین نگارنده مطلب اگر ۲۰ میلیون وام را دوباره دولت با بهره ن درصد برای خرید پراید بگذارد تا کارخانه سایپا میدود . وقتی خودروساز بداند محصولش رقیبی ندارد مردم هم برای مقابله با آن انتخاب دیگری ندارند و توان همدلی تحریم را ندارند هر کاری دلش بخواهد میکند.
اقایان لازم نیست مجوز واردات به بنز بی ام و به بهانه تجمل ارزبری ندهید.
اجازه بدهید ماشینهای ارزان دنیا مثل سوزوکی . دایهاتسو. حتی ماروتی برای ۶ ماه با تعرفه کم نه حتی صفر وارد شود کار این به اصطلاح خودروسازها تمام است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
مزدا 3 تو کانادا 16000 دلاره
دلار کانادا 5000 تومنه تو بازار آزاد
80 میلیون
هم قیمت با ساندرو
بدتر از خودروسازهای داخلی فکر نکنم در دنیا شخص یا شرکتهایی باشند
من آماده تحریم خریدم
همه چیز ۱۰ برابر شده از ۱۰ سال پیش تا حالا ولی خودرو ۲ و نیم برابر شده و کلی هم هزینه تولید رفته بالا مالیات ارزش افزوده که ۱۰ درصد قیمت ماشینه تو جیب خودروساز نمیره تو جیب دولت میره ۱۴۰۰ پول بیمه هست میره جیب دولت . به خودرو ساز وام زورکی با ۲۸ درصد بهره میدن بخاطر همین خودروساز هم تحت فشار هستش. مردم همه چیز رو ۱۰ برابر قیمت دارن میخرن و صداشون در نمیاد فقط به خودرو حساس هستن و رسانه های جناح طلب و دروغ پرداز و خاله زنک هم به این موضوع دامن میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
آیا حقوق هم ده برابر شده .اگه به کارگران به دلار حقوق دادن ما هم به دلار ماشین میخریم.
به جای دیگه پراید هم رحم نکنند.!
مقصر فقط خود ما ملتیم که خرید میکنیم اژشون و همت و اتحاد نداریم
به امید ورشکستگی کامل این دو بزرگوار
هیچ مسئولی به فکر مردم نیست مردم باید با نخریدن این فرغونها خودشون به فکر خودشون باشند
توی کشورها اروپایی همیشه مشتری اهمیت داشته ولی توی کشورها یی مثل ایران نه تنها اهمیت نداشتن بلکه با جان مشتری هم بازی میشه به خاطر کیفیت بد خودرو . به نظر من صنعت خودرو توی ایران صنعت مافیایی هستش . مافیایی که به ردههای بالا وصل میشه و کسی رو یارای مقابله با آنها نیستش.
به نظرم از پراید برای مقاصد نظامی باید استفاده کرد و اون رو به عنوان یک سلاح کشتار جمعی استفاده کرد. تا پراید هست چه نیاز به بمب اتم داریم
شاید مردم مقصر باشند و بگن نباید خرید ولی این معمولا آخرین راهه ..‌ تو یک کشور کار سیستم قضایی هست که از حقوق عامه مردم در مقابل زورگویان سرمایه دار دفاع کنه و پیگیر باشه .شک نکنید اگر اون کارشو درست انجام بده ما شاهد خیلی از این موارد نخواهیم بود
در تاریخ ثبت خواهد شد!
سلام دوستان
به من اگه بخوان پراید بدن روش هم یه مبلغ بدن قبول نمی کنم بلکه پراید با یه مبلغ پس میدم
من با الاغ میرم سر کار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل