بازدید 2768

دادگاه عالی اسرائیل قانون برکناری و اخراج اعضای کنست را تصویب کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با رای ۹ قاضی و به اجماع درخواست‌ها علیه قانونی که اجازه اخراج عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را می‌دهد، رد کرد.
کد خبر: ۸۰۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 29 May 2018

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با رای ۹ قاضی و به اجماع درخواست‌ها علیه قانونی که اجازه اخراج عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را می‌دهد، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه "هاآرتص" اسرائیل، دادگاه عالی این رژیم روز یکشنبه با حضور ۹ قاضی تشکیل شد و بوسف جبارین، عضو کنست و سخنگوی لیست مشترک نمایندگان عرب این اعتراض را که توسط مرکز حقوقی "عدالت" و جمعیت "حقوق شهروندان" تدوین شده بود به دادگاه ارائه کرد.

این دو نهاد که اعتراض علیه قانون مذکور را ارائه کردند، معتقدند دادگاه عالی در انجام مسؤولیت خود در حمایت از اقلیت‌ها شکست خورده و حقوق بشر را در اختیار اکثریت قرار داده که آشکارا به اخراج اعضای عرب کنست می‌پردازند.

دو نهاد مذکور دادگاه عالی اسرائیل را به پشت کردن به اعضای عرب کنست متهم کردند که آنها را در مقابل اقدامات اعضای یهودی این پارلمان به حال خود رها کرده است.

مرکز حقوقی "عدالت" و جمعیت "حقوق شهروندان" اعلام کرد، دادگاه تصویب کرد که قانون برای همگان یکسان اجرا شود اما با این وجود برای همه آشکار است که متضرران این قانون اقلیت‌های عرب کنست خواهند بود.

واضح است که اعضای عرب کنست با حملات همیشگی اعضای کنست به ویژه احزاب یهودی راست‌گرا مقابله می‌کنند، حملاتی که مشخصا اعضای لیست مشترک را هدف قرار می‌دهند.

کنست قانون مذکور را دو سال پیش تصویب کرد اما به دلیل اعتراض‌ها تاکنون اجرایی نشده است، اما با این تصمیم دادگاه عالی این امکان به اعضای کنست داده می‌شود که اقدامات برای اخراج هر یک از نمایندگان را آغاز کنند.

همچنین کمیسیون قانون اساسی کنست در ماه فوریه ۲۰۱۶ پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد مبنی بر اینکه هر نماینده متهم به "اقدامات تحریک‌آمیز در زمینه تبعیض نژادی، حمایت از "تروریسم" و عدم وفاداری به اسرائیل به عنوان یک "کشور یهودی دموکراتیک"، با رای موافق ۹۰ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده از پارلمان اخراج شود.

روند انفصال و اخراج نماینده از کنست در صورتی آغاز خواهد شد که ۷۰ عضو کنست این درخواست را امضا کنند و باید ۱۰ عضو امضا کننده خارج از ائتلاف دولتی باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی