بازدید 6186

بحران نیروی کار ماهر با وقوع برگزیت!

بر اساس نظر سنجی های انجام شده، با وقوع برگزیت صادر کنندگان بریتانیا در حال دست و پنجه نرم کردن با کمبود نیروی کار ماهر هستند و این انتظار را دارند که شرایط فعالیت بنگاه های اقتصادی پس از برگزیت مشخص شود.
کد خبر: ۸۰۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 26 May 2018

بحران نیروی کار ماهر با وقوع برگزیت!بر اساس نظر سنجی های انجام شده، با وقوع برگزیت صادر کنندگان بریتانیا در حال دست و پنجه نرم کردن با کمبود نیروی کار ماهر هستند و این انتظار را دارند که شرایط فعالیت بنگاه های اقتصادی پس از برگزیت مشخص شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Independent، بر اساس مطالعاتی که توسط پست DHL و اتاق بازرگانی بریتانیا انجام گرفته ۶۶ درصد از تولید کنندگان کالا و ۵۷ درصد از صادرکندگان خدمات در بریتانیا با مشکل پیدا کردن نیروی کار ماهر مواجه شده اند. این در حالی است که نرخ رشد صادرات کالا در بریتانیا در سه ماهه ی نخست سال ۲۰۱۸ ثابت مانده و صادرات خدمات کاهش پیدا کرده است.

به همین دلیل، پست دی اچ ال و اتاق بازرگاتی بریتانیا که انجام دهندگان تحقیقات نامبرده هستند از بنگاه های تجاری، دولت، و بخش آموزش این پادشاهی متحده درخواست کرده اند که با همکاری خلا ایجاد شده در رابطه با مشکل کمبود نیروی کار ماهر را پر کنند. به گفته ی نهادهای انجام دهنده ی نظر سنجی، شرکت ها باید سرمایه گذاری بیشتری را بر روی آموزش نیروی کار ماهر انجام دهند و این کار به خودی خود مستلزم آن است که نظام کارآموزی و آموزش کارمندان به شکل صحیحی برای این هدف طراحی شده باشد.

بحران نیروی کار ماهر با وقوع برگزیت!

همچنین، گزارش منتشر شده توسط نهادهای انجام دهنده ی نظر سنجی بیان می دارد که ''ادامه ی وضعیت غیرشفاف در خصوص آینده ی قوانین مهاجرت بریتانیا و دسترسی نهادهای تجاری به نیروی کار ماهر در خارج از بریتانیا'' یکی از معضلاتی است که باید اقدامی فوری در خصوص آن انجام شود. به گفته ی آدام مارشال مدیر کل اتاق بازرگانی بریتانیا، تغییرات مداوم در قوانین مربوط به چگونگی کارآموزی و پرورش نیروی کار در دهه های اخیر و رویکرد سختگیرانه ی بازار بریتانیا (نسبت به افراد خارجی) از دیگر مشکلاتی هستند که باید تا وقوع برگزیت تکلیف آن ها مشخص شود.

مارشال در پایان افزوده است که به مشکلات نامبرده باید فشار اقتصادی ای که در نتیجه ی افزایش هزینه های تولید برای بنگاه های تولید کننده به وجود آمده است را افزود. به اعتقاد وی، کاهش ارزش پوند به کسب و کار برخی افراد رونق بخشیده و در عین حال موجب افزایش هزینه ها برای بنگاه های تولیدی شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر