بازدید 5080

لیگ ملت‌های والیبال برای ایران با شکست آغاز شد

کد خبر: ۸۰۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰ 26 May 2018

تیم ملی ایران جمعه شب در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، با نتیجه سه بر یک مقابل فرانسه شکست خورد.

به گزارش ایرنا، تیم های ایران و فرانسه از ساعت 22:30 جمعه شب در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت ها، در شهر روئن فرانسه به مصاف هم رفتند.

ست های اول، سوم و چهارم این مسابقه با امتیازات 25 بر 20، 25 بر 20 و 25 بر 17 به سود فرانسه به پایان رسید و ایران فقط در ست دوم با نتیجه 26 بر 24 به پیروزی رسید.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، سیدمحمد موسوی، سامان فائزی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.

ست اول (ایران 20 – فرانسه 25)

ضعف دریافت در تیم ایران باعث شد سعید معروف نتواند به خوبی مهاجمین تیم خودی را تغذیه کند. بازیکنان ایران در زدن اسپک هم عملکرد پر اشتباهی داشتند درحالی که فرانسوی ها در این زمینه بسیار کم اشتباه ظاهر شدند. سامان فائزی و محمد موسوی دو مدافع میانی ایران در این ست بسیار کم اثر بودند و چه در زمینه دفاع روی تور و چه در زدن اسپک، موفقیتی نداشتند. اروین انگاپث دریافت کننده و نیکلاس لوگاف مدافع میانی فرانسه، دو ستاره این تیم در ست اول بودند.

ست دوم (ایران 26 – فرانسه 24)

عملکرد بسیار خوب بازیکنان فرانسه در توپ گیری، باعث شد این تیم در توپ های برگشتی دست بالا را داشته باشد و کار امتیازگیری هم برای ایران بسیار دشوار شود. انگاپث در این ست هم ستاره بی چون و چرای فرانسوی ها بود و با نمایش درخشان خود، کمک کرد که این تیم با فاصله زیادی پیش بیفتد. این ست درحالی به سود فرانسه رو به پایان بود که تیم ایران از آغاز بازی فقط یک امتیاز با دفاع روی تور به دست آورده بود. یکی از نقاط قوت تیم ایران در سال های اخیر، دفاع روی تور است اما مدافعین ایران در این مسابقه نتوانسته بودند عملکرد خوبی ارائه کنند. در امتیاز 23 بر 20 به سود فرانسه، مجتبی میرزاجانپور به جای قائمی وارد زمین شد تا شرایط دفاع روی تور ایران بهتر شود.

میرزاجانپور بلافاصله پس از ورود به میدان، یک امتیاز از توپ برگشتی به دست آورد تا تاثیر خود را نشان دهد. در امتیاز 24 بر 23 به سود فرانسه، علی شفیعی به جای فائزی وارد میدان شد و در خط سرویس قرار گرفت و با سه سرویس خوب خود، روند بازی را تغییر تا ایران پیروزی این ست شود. آخرین امتیاز ست دوم با دفاع روی تور به نام ایران ثبت شد. دو تعویض درخشان کولاکوویچ، پیروزی در این ست را به نام ایران رقم زد.

ست سوم (ایران 20 – فرانسه 25)

در آغاز ست سوم بازیکنان ایران بر خلاف دو ست قبلی عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشتند اما هر چه به اواخر ست نزدیک شدیم، فرانسوی ها در زدن اسپک کم اشتباه تر بازی کردند. در اواخر ست کولاکوویچ با به میدان فرستادن فرهاد سال افزون، علی شفیعی و مجتبی میرزاجانپور به جای معروف، فائزی و عبادی پور، سعی کرد خط دفاعی تیم خود را تقویت کند که البته تا حدودی موفق بود اما بخش هجومی فرانسه به حدی نمایش قدرتمندی داشت که کاری از دست مدافعین ایران برنیامد.

ست چهارم (ایران 17 – فرانسه 25)

شفیعی از ابتدای ست چهارم در ترکیب اصلی ایران قرار گرفت و میرزاجانپور هم از میانه های این ست وارد زمین شد. اما نمایش درخشان فرانسوی ها در توپ گیری و زدن اسپک در این ست هم ادامه یافت و مانند هر سه ست قبلی، خیلی زود فاصله امتیازی را به سود این تیم ایجاد کرد. وقتی فاصله امتیازی دو تیم به هشت امتیاز رسید، مرتضی شریفی بازیکن جوان تیم ملی ایران هم وارد زمین شد و در نخستین بازی ملی خود عملکرد قابل قبولی هم ارائه کرد. اما حضور شریفی و دیگر تعویض های کولاکوویچ نتوانست مانع فرانسه برای رسیدن به این پیروزی خانگی شود.

تیم ملی ایران از ساعت 19:30 شنبه در دومین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال به مصاف استرالیا می رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل