بازدید 10514
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «اعلام جزئیات واردات خودروهای هیبریدی» تا «معاملات آتی بورس فلزات لندن به یوآن»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار سهام آسیا با تجسس خودرویی آمریکا افت کرد، کاهش قیمت نفت با افزایش میزان عرضه این محصول، کرایه کامیون ۲۰ درصد افزایش یافت، آمریکا بررسی قضایی قیمت بیت کوین را آغاز کرد، خودکفایی دوباره گندم و صرفه‌جویی ۳ میلیارد دلاری، تولید مینی‌بوس در یک شرکت متوقف شد و ورود بلاک چین به عرصه بانکداری را در بر دارد.
کد خبر: ۸۰۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 May 2018

از «اعلام جزئیات واردات خودروهای هیبریدی» تا «معاملات آتی بورس فلزات لندن به یوآن»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار سهام آسیا با تجسس خودرویی آمریکا افت کرد، کاهش قیمت نفت با افزایش میزان عرضه این محصول، کرایه کامیون ۲۰ درصد افزایش یافت، آمریکا بررسی قضایی قیمت بیت کوین را آغاز کرد، خودکفایی دوباره گندم و صرفه‌جویی ۳ میلیارد دلاری، تولید مینی‌بوس در یک شرکت متوقف شد و ورود بلاک چین به عرصه بانکداری را در بر دارد.

 

بازار سهام آسیا با تجسس خودرویی آمریکا افت کرد

روز پنج‌شنبه، پس از این که دولت آمریکا با به راه انداختن یک تجسس امنیت ملی در مورد خودروهای وارداتی، نگرانی از وضع تعرفه‌های جدید را بالا برد، سهام آسیایی افت کرد. نیکی ۲۲۵ ژاپن با افت سنگین سهام خودروسازان، ۱.۲۵ درصد سقوط کرد و باعث عمیق‌تر شدن سقوط بیش از ۲۷۰ واحدی خود، در روز گذشته شد. کوسپی کره‌جنوبی سودهای اوایل امروز خود را از دست داد و در نهایت ۰.۳۵ درصد پایین آمد. شاخص گسترده شرکت‌های سازنده خودرو و سازندگان قطعات خودروی ام‌اس‌سی‌آی ۰.۹ درصد افت کرد. شاخص تجهیزات حمل‌ونقلِ تاپیکس توکیو هم ۲.۶ درصد سقوط کرد. شاخص سهام استرالیا، اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس ۲۰۰ هم ۰.۲ درصد افت کرد. سهام چین بالا و پایین شدند و در محدوده خط تراز باقی ماندند. شاخص هانگ‌سنگ ۰.۰۷ درصد رشد کرد و کامپوزیت شانگهای اندکی از خط تراز پایین‌تر رفت. سهام شرکت‌های بزرگ چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۱ درصد پایین آمد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، در معاملات عصرگاهی آسیا، ۰.۱۵ درصد رشد کرد.

کاهش بهای نفت با افزایش میزان عرضه این محصول

روز گذشته قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ۲۷ سنت (۰.۳۴ درصد) کاهش یافت و بشکه ای ۷۹.۵۳ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱۷ سنتی (۰.۲۴ درصد)  بشکه ای ۷۱.۶۷ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که هفته ی گذشته قیمت نفت برنت به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران و ونزوئلا با رسیدن به ۸۰.۵۰ دلار به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز پنجشنبه، می توان به افزایش احتمالی عرضه ی این محصول توسط اوپک در نتیجه ی نگرانی ها نسبت به کاهش تولید نفت توسط ایران و ونزوئلا اشاره کرد. 

اعلام جزئیات واردات خودروهای هیبریدی

براساس اعلام گمرک واردات خودروهای هیبریدی در سال ۹۷ همانند خودروهای بنزینی مشمول پرداخت عوارض ۱۰ درصدی بر مبنای قانون بودجه است. /میزان

از «اعلام جزئیات واردات خودروهای هیبریدی» تا «معاملات آتی بورس فلزات لندن به یوآن»

کرایه کامیون ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور با بیان این‌که کامیون‌داران به افزایش دوبرابری قیمت اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک و روغن اعتراض داشتند، از افزایش کرایه حمل بار تا سطح ۲۰درصد برای جبران بخشی از گرانی‌ها و کم‌باری خبر داد. محمد خان‌بلوکی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر جمعی از کامیون‌داران در چند شهر محدود اظهار کرد:‌ این اعتراضات به‌دلیل گرانی تمامی اقلام مورد نیاز کامیون‌داران بوده، قیمت لاستیک، روغن و... دو برابر شده و کار و معیشت کامیون‌داران را دچار مشکل کرده است. وی با بیان این‌که بیشتر اعتراضات مربوط به شهر ری، اصفهان و شیراز بوده است،‌ تصریح کرد:‌ کرایه حمل کامیون‌داران از سال 94 به این طرف افزایش نیافته بود و برای جبران بخشی از گرانی‌ها کرایه‌ها این هفته تا سطح 20 درصد افزایش یافته است. وی با یادآوری این‌که سال 94 کرایه حمل حدود 15 درصد افزایش یافته و طی سه سال اخیر با وجود افزایش نرخ دلار و تأثیر آن در اقلام مصرفی نرخ کرایه تغییری نکرده بود، تصریح کرد: رانندگان درخواست افزایش 40درصدی نرخ کرایه‌ها را دارند که عملاً امکان چنین افزایش نرخی را نداریم.

آمریکا بررسی قضایی قیمت بیت کوین را آغاز کرد

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا با تشکیل پرونده ای به بررسی دستکاری مجرمانه قیمت بیت کوین (پول مجازی) و سایر پول های دیجیتالی آنلاین از سوی معامله گران پرداخته است. ایرنا، رویترز به نقل از شبکه خبری بلومبرگ نوشت: تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد کارهای غیرقانونی است که برای تحت تأثیر قرار دادن قیمت پول های مجازی با تزریق اطلاعات غلط به بازار و یا ایجاد تقاضاهای کاذب برای خرید، انجام می شود. بر اساس این گزارش، دادستان فدرال آمریکا برای بررسی جرم در زمینه پول های مجازی خواستار تبادل اطلاعات با کمیسیون تجارت پیش فروش کالا وپول های دیجیتالی شده است.

تغییرات قیمت سکه در پایان هفته

قیمت هر قطعه بهار آزادی (امامی) در حالی دیروز در بازار تهران نسبت به روز قبل کاهش یافت که سکه طرح قدیم، رشدی ۲۳ هزار تومانی را تجربه کرد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) روز پنجشنبه سوم خرداد، در بازار تهران با یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲ میلیون و ۲۵ هزار تومان تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۳ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل، یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. دیروز در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۳ هزار تومان رشد نسبت به روز چهارشنبه، یک میلیون و ۳ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۵ هزار تومان کاهش در مدت مشابه ۵۷۳ هزار تومان معامله شد. از سوی دیگر، هر قطعه سکه گرمی با ۲ هزار توان کاهش به ۳۵۵ هزار تومان معامله شد. نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۴۰ تومان افزایش به ۱۸۸ هزار و ۶۴۰ تومان رسید.

خودکفایی دوباره گندم و صرفه‌جویی ۳ میلیارد دلاری

معاون وزیر کشاورزی از پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۰.۵ میلیون تنی گندم در سال جاری خبر داد و گفت: اگر این پیش‌بینی محقق شود که شرایط اقلیمی گویای نوید وضعیت بهتری را نیز می‌دهد، می‌توانیم بیش از سه میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی کنیم. به نقل از ایسنا، یزدان سیف اظهار کرد: تولید گندم در سال جاری از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیشتر است، چراکه باران متناسب و مساعدی در مزارع گندم طی ماه‌های اخیر داشتیم و این مسأله سبب شد بسیاری از مزارع آبی هم اقدام به آبیاری نکنند.

تولید مینی‌بوس در یک شرکت متوقف شد

فروردین ماه امسال تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در یک خودروساز متوقف شد. در این مدت تولید این محصولات در شرکت پیشرو دیزل آسیا متوقف شده و از ۱۲ دستگاه در فروردین ماه ۱۳۹۶ به صفر رسید. فروردین ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در گروه بهمن نیز تا نزدیک صفر کاهش یافته و از ۲۳ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به یک دستگاه کاهش یافت. برخلاف این شرکتها اما تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در دو خودروساز دیگر با افزایش همراه بوده است. تولید این محصولات در سروش دیزل مبنا صعودی بوده و از ۱۲ دستگاه در فروردین ماه ۱۳۹۶ به ۳۷ دستگاه افزایش یافت. فروردین ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در ایران خودرو دیزل نیز افزایش یافته و از صفر دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به دو دستگاه رسید.

ورود بلاک چین به عرصه بانکداری

بانک میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد با همکاری یک شرکت آمریکایی تا سال ۲۰۲۰ پرداخت با تکنولوژی بلاک چین را فعال می کند که باعث سریع تر و کم هزینه تر شدن تراکنش ها خواهد شد. به نقل از اینوستوپدیا، این بانک که چهارمین بانک بزرگ جهان محسوب می شود برای تسریع در یک میلیون تراکنش بانکی خود در هر ثانیه رو به تکنولوژی بلاک چین خواهد آورد. این در حالی است که ارزهای مجازی کنونی می توانند تا ۱۰ تراکنش در هر ثانیه پاسخگو باشند و این بدان معناست که این بانک ژاپنی احتمالا مجبور به توسعه ارز مجازی خود خواهد شد. آکامایی لبس- کارشناس تکنولوژی- گفت: خدمات جدید بهتر از روش های سنتی پرداخت آنلاین است و این می تواند آغازی بر تراکنش های میکرو باشد. /ایسنا

معاملات آتی بورس فلزات لندن به یوآن

مدیر اجرایی بورس فلزات لندن گفت: انتظار می رود قرار دادهای آتی بورس فلزات با ارز یوآن به زودی در بورس فلزات لندن راه اندازی شود. وی در ادامه گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران محصولات خود را با دلار آمریکا داد و ستد می کنند ولی یقینا مشتاق راه اندازی احتمالی قراردادهای آتی فلزات با ارز یوآن در معاملات فراساحلی هستیم. بورس فلزات لندن که متعلق به بورس هنگ کنگ است، در حال حاضر به تجار اجازه می دهد که از ارز یوآن به عنوان وثیقه استفاده کنند. در ماه جولای سال گذشته میلادی، بورس هنگ کنگ معاملات آتی طلا به یوآن را راه اندازی کرد. البته مدیر اجرایی بورس لندن در مورد زمان دقیق راه اندازی قراردادهای آتی فلزات به یوآن اشاره ای نکرد؛ اما مطمئن است که قراردادهای آتی بر پایه یوآن محقق می شود و پول چین در حال استفاده روز افزون در فاینانس جهانی است. «متیو چامبرلین» گفت: سرمایه گذاران چینی در بورس فلزات لندن بسیار فعال هستند و با کارگزاران لندنی که اعضای این بورس هستند یا شرکت های غربی داد و ستد می کنند؛ ضمن اینکه اعتقاد به افزایش تعاملات تجاری چینی ها در بازار خود داریم و شرکت های چینی بیشتری مشتاق پیوستن به بورس فلزات لندن هستند. بر پایه این گزارش، اولین گام ها برای بین المللی کردن یوآن تقریبا یک دهه پیش برداشته شد که پکن مجوز استفاده از یوآن در تجارت و سرمایه گذاری را داد. /ایبِنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باطری خودروی هیبریدی و کاتالیزور آن اگر خراب بشود و برجام هم منجر به تحریم شدن کند آنگاه این را کجا باید بریزید و یا چطور بفرستید خارج برای تعمیر؟ ضمانت پشتیبانی در شرایط تحریم دارند؟ این باطریها و کاتالیزورها سرطانزا است و بهتره که وارد نکنید اگر پشتیبانی ندارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان