بازدید 2414

محققان شرکت‌های فناور مشمول حق بیمه بیکاری شدند

کد خبر: ۸۰۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 22 May 2018

با تلاش پارک فناوری پردیس و وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری مشمول مزایای بیمه بیکاری شدند.

به گزارش دانشجو، با پیگیری‌های حقوقی پارک فناوری پردیس جلسه تصمیم‌گیری کارگروه کمیته ستادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و در آن در خصوص رفع مشکل پرداخت بیمه بیکاری کارکنان شرکت‌های عضو این پارک بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مقرر شد از طریق سازمان تامین اجتماعی طی نامه‌ای به ادارات کل تامین اجتماعی استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شود که افراد شاغل در واحد‌های فناور این پارک با مراجعه به اداره تامین اجتماعی می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کارکنان شاغل در پارک‌های علم و فناوری مشمول استفاده از مزایای بیمه بیکاری هستند و کارکنان شرکت‌های مستقر در این پارک‌ها با در نظر گرفتن پرداخت ۳ درصد حق بیمه بیکاری توسط کارفرما، می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

بنابراین، کارکنان شاغل در شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که نسبت به پرداخت سهم بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کرده و این حق پرداخت را متوقف نکرده‌اند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

کارکنان شرکت‌هایی که از این مزیت استفاده نکرده و پرداختی به تأمین اجتماعی نداشته‌اند نیز می‌توانند با شروع پرداخت ۳ درصد بیمه بیکاری کارکنان توسط شرکت کارفرما، از این مزیت بهره‌مند شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر