بازدید 21892
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۳۱ اردیبهشت؛

روس‌ها مراقب باشند چه می‌گویند/فهرست تیم ملی و جرقه های ناامیدی اجتماعی/عقلانیت وادادگی نیست

انتقاد ظریف از اروپا، حمایت شمخانی از لوایح دولت، واکنش ها به فهرست انتخابی تیم ملی فوتبال، سیدجلال غایب بزرگ، ظريف و عراقچي در مجلس چه گفتند؟ كردها و انتخابات عراق، محکومیت شدید پزشکان آفرگیر، صدر در جست‌ وجوي متحد قدرتمند، بازنشستگي اجباري زيباكلام، حل FATF با كليد دفتر رهبري، شرط افشانی برای افشای تخلفات قالیباف، انسداد تحريم‌ها راهکار اروپا مقابل آمريکا و چراغ سبز مجلس به افزايش قيمت خودرو، از مواردی است که موضوع گزارش های خبری و تحلیلی روزنامه های امروز شده است.
کد خبر: ۸۰۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ 21 May 2018

انتقاد ظریف از اروپا، حمایت شمخانی از لوایح دولت، واکنش ها به فهرست انتخابی تیم ملی فوتبال، سیدجلال غایب بزرگ، ظريف و عراقچي در مجلس چه گفتند؟ كردها و انتخابات عراق، محکومیت شدید پزشکان آفرگیر، صدر در جست‌ وجوي متحد قدرتمند، بازنشستگي اجباري زيباكلام، حل FATF با كليد دفتر رهبري، شرط افشانی برای افشای تخلفات قالیباف، انسداد تحريم‌ها راهکار اروپا مقابل آمريکا و چراغ سبز مجلس به افزايش قيمت خودرو، از مواردی است که موضوع گزارش های خبری و تحلیلی روزنامه های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز دوشنبه۳۱ اردیبهشت در حالی چاپ شدند و بر پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفتند که بدرقه تیم ملی فوتبال برای حضور در مسابقات جام جهانی روسیه توسط رئیس جمهور و اخبار منتشر شده از جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ظریف و شمخانی در کنار عناوینی همچون جهش های بازار مسکن و انتقاد از رفتار اروپا در قبال ایران، از مواردی است که در صفحات نخست بیشتر روزنامه ها برجسته شده است.

روزنامه خراسان تیتر نخست خود «انتقاد ظریف از اروپا» را از گزارش امروزش که در آن از تأکید وزیر امورخارجه مبنی بر اینکه تعهد اروپا با انصراف شرکت های بزرگ تطابق ندارد، انتخاب کرده است. این روزنامه فهرست تیم ملی و جرقه ناامیدی را هم عنوان یادداشت روز امروز خود کرده است.

روزنامه اعتماد با چاپ تصویری از پیراهن تیم ملی فوتبال با نام حسن روحانی در دستان رئیس جمهور در کنار کی روش و وزیر ورزش و جوانان عنوان بدرقه یوزها را برای آن انتخاب کرد. اميررضا واعظ آشتياني نیز سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان نقش ورزش در جامعه را نوشته است.

روزنامه شرق با قرار دادن عنوان تقابل شدید غیر علنی در پس زمینه تصویر علی شمخانی و جواد ظریف در مرکز صفحه نخست امروزش، روایت علی مطهری از حضور ظریف و شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس را برجسته کرده است. وزیر آموزش و پرورش نیز در سرمقاله امروز این روزنامه، مطلبی با تیتر صندوق ذخیره فرهنگیان خیریه نیست نوشته است.

روزنامه وطن امروز نیز عنوان تناقض‌گویی اروپا را تیتر یک کرد و در گزارشی، اظهارات مسئولان وزارت خارجه را حول محور برجام و نحوه تعامل اروپا در قبال ایران تحلیل کرده است. سرمقاله امروز این روزنامه با همین محور و با عنوان خدعه اروپا با ایران توسط مهدی محمدی نوشته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

روس‌ها مراقب باشند چه می‌گویند
نوذر شفیعی، کارشناس مسائل خاورمیانه در یادداشتی که در شماره امروز آرمان امروز چاپ شده است، نوشت: درباره اظهارات نماینده ویژه پوتین مبنی بر لزوم خروج ایران و حزب‌الله از سوریه، امیدوارم این اظهارنظری که از سوی مقام‌های روسی مطرح می‌شود بر اساس همان تفسیری باشد که مقام‌های سوریه گفته‌اند و منظور این باشد که نیروهای مقاومت در سوریه از این بحث پوتین در مورد خروج نیروهای خارجی مستثنا هستند و امیدواریم بیشتر معطوف به ترکیه و آمریکا باشد زیرا هنوز دقیقا روشن نیست که منظور پوتین چیست، نمی‌توان این تحلیل را داشت که اظهار نظر پوتین معطوف به نیروی قدس ایران‌، حزب‌الله لبنان و به‌طور کلی نیروهای مقاومت در سوریه بوده است، اما صورتی که پوتین از اظهارات خود چنین هدفی را دنبال کرده باشد بزرگ‌ترین ضربه به روسیه و سیاست خارجی این کشور وارد خواهد شد.
عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت :
روسیه اکنون مجموعه‌ای از مشکلات را با آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و نیرو‌های جهادی داخلی دارد که اگر بخواهد متحدانی مانند ایران را از دست بدهد، بدون تردید نتیجه‌ای ‌جز سقوط در مسیر روسیه وجود نخواهد داشت. البته منظور از سقوط، فروپاشی روسیه نیست بلکه روسیه در تنگنایی قرار می‌گیرد که چاره‌ای جز پذیرش خواسته‌های مخالفان خود ندارد یعنی باید خواسته‌های آمریکایی‌ها‌، اروپایی‌ها و جریان‌های رادیکال در روسیه و سایر جریان‌ها را بپذیرید. از سوی دیگر، این حرکت روسیه (درخواست خروج ایران از سوریه) یک درس تاریخی به جامعه جهانی خواهد داد که روسیه از ظرفیت ایران برای تامین منافع خود در سوریه استفاده کرد اما به محض اینکه منافعش تامین شد متحدان خود را کنار گذاشت و این موضوع در پس ذهن مردم ایران وجود دارد؛ یعنی یکی از دغدغه‌ها و انتقادهای ملت ایران نسبت به روابط ایران و روسیه در این است که روسیه در گذشته متجاوز ایران بود و کشوری نیست که قابل اتکا باشد. اگر روسیه چنین رفتاری داشته باشد این ذهنیت تاریخی را در بین مردم ایران مجددا زنده می‌کند و دست آنهایی که در پی تعامل و گسترش مناسبات با روسیه هستند می‌بندد و آنها حرفی برای گفتن ندارند. نباید فراموش کرد که در ایران برخی بر گسترش روابط بین ایران با چین و روسیه تاکید دارند و بعضی‌ها هم هستند که روسیه را به‌عنوان کشوری که نمی‌توان به آن اعتماد کرد در نظر می‌گیرند بنابراین اگر جریانی که طرفدار غرب است در ایران تقویت شود دیگر جایی برای روسیه در ایران نخواهد ماند و این به معنای از دست رفتن یک ظرفیت استراتژیک برای روسیه است.

علاوه بر این از دید ملت ایران، اینکه روسیه تصمیم گرفت موشک‌های اس300 خود را به سوریه نفروشد، نشان می‌دهد روسیه بیش از آنکه تحت تاثیر سوریه باشد تحت تاثیر اسرائیل است و این هم یک نکته منفی در کارنامه پوتین است، زیرا اگر این موشک‌ها به سوریه فروخته می‌شد دیگر هواپیماها و موشک‌های اسرائیلی به سادگی نمی‌توانستند سوریه را مورد هدف قرار دهند. بنابراین مشخص است که روسیه منافع اسرائیل و منافع خود در سوریه را دنبال می‌کند یعنی سوریه تا زمانی‌که منافع روسیه و اسرائیل را تأمین کند اهمیت دارد و در غیراین صورت فاقد اهمیت خواهد بود. امیدوارم روسیه در وضعیت کنونی که به‌شدت در تنگنا قرار دارد و زمانی‌که خیلی از کشور‌ها تلاش می‌کنند بین ایران و روسیه را برهم بزنند، بداند به زبان آوردن چنین عباراتی به‌صلاح روسیه نیست زیرا خروج ایران از سوریه ارتباطی به روسیه نخواهد داشت و ایران با دولت و جامعه سوریه کار می‌کند و آنها هستند که باید در مورد حضور یا عدم حضور نیرویی در سوریه تصمیم بگیرند. البته درصورتی که روسیه چنین مقصودی دارد امیدواریم بلافاصله رفتار خود را اصلاح کند و متوجه این موضوع باشد که کشوری که در این فسخ قرارداد‌ها و وعده‌ها ضربه می‌خورد روسیه است، نه ایران‌. با این حال اگر بخواهیم در مسیر چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم موفق شویم نیازمندیم پشتوانه مردمی ر‌ا در داخل کشور بیشتر کنیم یعنی باید مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم و مردم را به‌عنوان سرمایه اجتماعی خود حفظ و تقویت کنیم. سیاستمداران همآن‌طور که به جلو و فرای مرزها نگاه می‌کنند، باید حواسشان باشد که نزاع فرای مرزها بدون پشتوانه داخلی امکانپذیر نیست. بنابراین باید به مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی توجه بیشتری کنند تا مردم همانند گذشته حمایت از نظام خود را ادامه دهند تا سیاست خارجی و سیاست امنیتی بیرون از مرزها با آرامش خاطر بیشتری پیگیری شود.

فهرست تیم ملی و جرقه های ناامیدی اجتماعی
سید مصطفی صابری در ستون یادداشت روز روزنامه خراسان درباره لیست انتخابی تیم ملی فوتبال نوشته است: روز گذشته و دقایقی بعد از اعلام فهرست تیم ملی فوتبال برای شرکت در اردوی تدارکاتی ترکیه، که گام آخر آماده سازی تیم برای حضور در جام جهانی است فضای مجازی پر شد از تصویر سید جلال حسینی و وریا غفوری دو ستاره تیم های قرمز و آبی پایتخت که به دلیل درخشش های اخیر و نبود چهره شاخص در پست هایشان، گزینه های اصلی تیم ملی برای جام جهانی محسوب می شدند اما کی روش آن ها را از فهرست 24 نفره خارج و به فهرست استندبای اضافه کرده بود. کار به این بدعت عجیب برای اعلام فهرست استندبای که در دنیا بی سابقه است نداریم، اما کی روش با این فهرست عجیب و حذف چند چهره شاخص و حضور چند بازیکن معمولی و حتی ضعیف موفق شد یکی از معدود اتحادها و همدلی ها را بین هواداران پرسپولیس و استقلال و حتی کل جامعه فوتبالی کشور رقم بزند؛ افسوس که این یکدلی حالا در موضوع تلخی یعنی ناامیدی و نگرانی برای تیم ملی رقم خورده است. تیم ملی فوتبالی که در کشور ما هم مثل بقیه نقاط جهان امید و انگیزه مهمی برای مردم است. فوتبال و هواداری تیم ها به خصوص اگر تیم ملی باشند به آدم ها حس هویت می دهد، امکانی برای یکدست شدن جامعه فراهم می کند که در کشور ما جلوه جالبش را در ماجرای 8 آذر 1376 و صعود تیم ملی با آن نسل طلایی به جام جهانی فرانسه تجربه کردیم. همین فوتبال نه فقط در سطح ملی اش، بلکه در سطح یک شهر مثل قائمشهر با صعود تیم دوست داشتنی نساجی شور و امید ایجاد می کند. فوتبال بازی کردن، درک قوانینش و پیگیری نتایجش امکانات کمی می طلبد و محدود به قشر خاصی نیست.
عناوین اخبار روزنامه خراسان در روز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت :
ورزشی گروهی که بازتاب جالبی از واقعیت های زندگی در ابعاد فردی و اجتماعی است؛ یعنی کوشش و تلاش، درست وقتی در منگنه عامل مهمی مثل زمان هستی، انتخاب های درست در لحظات حساس که می تواند از یک آدم معمولی قهرمانی ملی بسازد و نتیجه ای که همیشه تابعی از زحمات تو نیست و می تواند در یک لحظه با عاملی بیرونی مثل داوری عوض شود همگی باعث می شود فوتبال یک درام منحصر به فرد و پرهیجان باشد که با لحظه لحظه اش زندگی کنی؛ حس تعلق داشته باشی و از پشت تلویزیون خانه ات در کنار میلیون ها نفر دیگر شادی و غم را تجربه کنی. برای همین است که لحظات شیرین فوتبال برای آدم های معمولی کوچه و خیابان جای خالی بسیاری از نداشته ها را پُر می کند؛ چون بخشی از یک اتفاق بزرگ می شوند. برای همین فوتبال دیگر یک سرگرمی نیست. ورزش یا ورزش های محبوب در هر کشوری این ویژگی را دارند و این حس جمعی ارتباط چندانی با میزان موفقیت و افتخارات تیم ملی آن کشور ندارد. در سال 1995 و در روزهای آغازین دولت ماندلا در آفریقای جنوبی، کشوری که شکاف بزرگ نژادپرستی بین مردمش اتحاد را خدشه دار کرده بود، ماندلا که بعد از تحمل 27 سال زندان به ریاست جمهوری رسیده بود تمام قد از تیم ملی راگبی آفریقای جنوبی که یکی از نمادهای آپارتاید بود حمایت کرد تا آن را به نمادی از آفریقای جنوبی جدید که رنگ ها و قومیت ها در آن بی معنی هستند تبدیل کند؛ اتفاقی که با قهرمانی آن تیم در جام جهانی راگبی رقم خورد. تکرار تجربه های متنوعی که در کشورمان و دیگر نقاط دنیا درباره تاثیر ورزش در غرور ملی و انسجام اقوام و طبقات دارد این روزها با انتخاب های کی روش برای تیم ملی کمی سخت به نظر می رسد و موجی از ناامیدی بابت نتایج ضعیف احتمالی فوتبال کشورمان در جام جهانی شکل گرفته است؛ چون انتخاب اشتباه و نتیجه ضعیف فقط یک عدد نیست. صد البته که کی روش مربی بزرگی است؛ الکس فرگوسن چهره نادر فوتبال جهان در کتاب «رهبری» که خاطرات او از چند دهه موفقیت در منچستر است خاطرات جالبی درباره کی روش که آن زمان دستیارش بوده دارد. اما همان کی روش در تعامل با فدراسیون فوتبال کشور ما که در برابر او هیچ کاره بودند تبدیل به یک عنصر دیکتاتور و غیرپاسخ گو شد که هیچ نقدی را تحمل نمی کند و کمترین جایگاهی بین پیش کسوتان و چهره های مرجع فوتبالی ندارد؛ حتی از جانب آن ها متهم به خیلی چیزها می شود.


این قاعده که هر مربی می تواند بازیکنان مدنظرش را بر اساس تاکتیک تیمی انتخاب کند پذیرفته شده و بدیهی است اما حذف چند چهره شاخص و تاثیرگذار لیگ برتر، در حالی است که بعضی از لژیونرهای فهرست ماه هاست در تیم خود نیمکت نشین هستند یا هیچ بازی نداشته اند؛ اگر دلایل فنی داشته باشد که بعید به نظر می رسد باید از سوی کی روش برای افکار عمومی تشریح شود تا لااقل بخشی از نگرانی ها برطرف شود.
در این وضعیت باید به انتظار بنشینیم و ببینیم کی روش انعطاف لازم برای اصلاح فهرست تیم ملی را به خرج می دهد یا با لجاجت های منحصربه فردش تیم ملی را روانه بازی برابر سه تیم قدرتمند گروهمان می کند؟

عقلانیت وادادگی نیست
عبدالله ناصری عضو بنیاد باران در یادداشت کوتاهی در شماره امروز ایران نوشت: دوران برجام منهای امریکا اقتضا می‌کند همه جریان‌های سیاسی و ارکان حکومتی مانند زمان امضای برجام، صدای واحد داشته باشند و به دور از غوغاسالاری تنها درپی به حداکثر رساندن منافع ایران باشند. همچنین باید مانند فرآیند امضای برجام رویکرد حکیمانه‌ای در پیش گرفت، به این معنی که در چارچوب روابط با اروپا برجام را حفظ کنیم. تا جایی که اگر امروز برجام به کلی لغو شد، مهم این است که ایران آخرین خارج شونده از معاهده برجام باشد.
عناوین اخبار روزنامه ایران در روز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت :
متأسفانه برخی جریان‌ها قائل به این هستند که به دشمنان ایران پاس گل بدهیم و از برجام خارج شویم. اما این جریان‌ها پیش از بیان این توصیه‌ها، باید تکلیف و نسبت خود را با رویکردهای احمدی‌نژاد که باعث صدور قطعنامه‌ها و قرارگرفتن ایران ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد شد، روشن کنند. هرچند این جریان اکنون اقلیت هستند، اما همین‌ها در آن دوران زمینه ایجاد چنین دردسرهایی برای کشور را فراهم آوردند. امروز می‌بینیم که این جریان در مقابل نیروهای مؤثر ساخت قدرت که معتقدند کشور تحمل تحریم‌های جدید را ندارد، ایستادگی می‌کنند و باوجود شعار هواداری، حرف خود را دنبال می‌کنند. از این جریان‌ها انتظار می‌رود که عقلانیت را به معنای وادادگی تلقی نکنند. امروز همه ما باید بدانیم که می‌توانیم بدون هیاهو به منافع خود در نظام بین‌الملل دست یابیم. مانند گذشته که برجام بدون هیاهو منعقد شد، امروز باید بدانیم که راه حفظ این دستاورد نیز دوری از هیاهو و جنجال است. نمی‌توان منکر این واقعیت شد که این متن، برجام ایده آل همه جریان‌ها و حتی نظام هم نبود. اما منتقدان، چه دیروز و چه امروز، اقتضائات بین‌المللی و شرایط کشور و نظام را در نظر نمی‌گیرند و تنها آرمان‌های خود را برجسته می‌کنند. حال آنکه باید بدانند تحقق آرمان‌ها تنها با تکیه بر واقعیت‌ها و درک و فهم آن ممکن است. این چیزی است که در دوران انعقاد برجام اتفاق افتاد و امروز نیز باید همان مسیر را ادامه بدهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۳
ظاهرا دیپلماسی خنده آقای ظریف دیگر کارساز نیست!
روسیه، ایران را به چشم متحد نمی بیند فقط در حد یک کارت بازی حق هم دارد سابق اقدامات روسیه در قبال ایران این موضوع را ثابت کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
قلم به مزد هایی که علیه روسیه می نویسند هدفشان دفاع از سوریه یا ایران نیست. هدفشان این است که بگویند روسیه و چین غیر قابل اعتماد است و نباید به آنان دست دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
جالبه به دستگاههای دولتی بخشنامه کردند افطاری ممنوع.
آنوقت خودشان افطاری میدهند آنهم جناحی از جیب ملت .
کجا فریاد بریم؟
این سرو صدای تندروها برای مردم نیست برای خودشان است تا مردم از دولت خسته شود و بعد به آنها رای بدهند!
اگر تندروها سرکار باشند هر کاری بکنند عین نص اسلام است و مطلوب چه برجام یا غیر آن !!
فقط برای رای است و بس!!!
روسیه از ایران استفاده ابزاری میکند ودر باری های سیاسی قابل اعتمادنیست
بايد هم قيمت خودرو افزايش يابد وقتي هيچ کدام از روسا و مسئولان نظام خودروي بي کيفيت داخلي سوار نمي شوند و خودشان تافته جدابافته بوده و در بازديد از ايرانخودرو و شرکتهاي ديگر و يا واردات انحصاري و ثبت انحصاري خودروها سهم خودشان را دريافت کنند بايد هم چراغ سبز نشان دهند افزايش حقوق 6 درصدي با تورم 60درصدي-اينها نماينده مردم نيستند ملت آگاه باشيد ديگر راي ندهيد مخصوصا به سرليست ها
حاج حسین شریعتمداری مسلمان است و باید بداند که انتقاد، با توهین و تهمت فرق دارد. پس باید جوابگوی دادگاه صالحه باشد. البته در مورد پاشیدن بذر نا امیدی در جامعه نیز باید در دادگاه عدل الهی جوابگو باشد
روسها وقرانسو ی ها بعد از انگلیسی ها بالاترین صدمات را درتاریخ دوسه قرن اخیر به ما وارد کردند اینها بدنبال منافع خودهستند ودر لحظه رنگ عوض کرده موضع تغییر میدهند لذا دیپلماسی فعلی نباید با ترس برخورد کند جایگاه ترس در دیپلماسی روحیه ملت ایران را نشان نمیدهد !
معلومه آقای نوذر شفیعی از واقعیات جهان دور است
آقای روحانی
سکوت تا کی؟
مردم منتظر "پاسخ پشیمان کننده" شما بعد خروج آمریکا از برجامند .
یا این هم رفت کنار بقیه وعده ها؟!
با سلام. لطفا در کار آقای کی روش دخالت نکنید و تحلیلهای اشتباه ندهید به تصمیمات مربی احترام بگذارید. این مربی در این چند سال نشان داد که چقدر به حرفه و کارش علاقه دارد ، پس لطفا جو سازی نکنید و برای تیتراژ بیشتر نشریه از این موضوع استفاده نکنید .
درسه بازی مرحله اول معلوم میشه مردم بهتر فهمیدن یا کی روش. درهیچ کجای دنیا ستاره ها رو از تیم خط نمیزنند و مثل مسعود شجاعی رو ببرن جام جهانی.
بیچاره ملتی که محتاج قهرمان باشد
مثلا روس مراقب حرف زدنشون نباشن ایران چیکار میکنه ؟
جهان سیاست همچون صفحه شطرنج مملو از نقشه های مثبت و منفی است.کشوری در این دنیا موفقیت نسبی دارد که از استعدادها و نقاط ضعف و قوت خود و سایر کشورها مطلع باشد. یکی از مواردی که در رابطه با روسیه می توان روی آن حساب باز کرد اقلیت بیست والی سی درصدی مسلمانان است.
روسیه و آمریکا و 4عضو دیگر شوری امنیت طبق توافق با هم کار می کنند هیچ موقع این کشورها منافع همدیگر را نمی فروشند.نباید در بازی روسیه و آمریکا گرفتار شد.بدون شک در خفا مذاکرات و هماهنگی ها دارند که کشورهای که به انها پناه می برند را سرکیسه کنند.الان سیاست ترکیه طوری است که هم آمریکا و هم روسیه در رقابت برای اتحاد بیشتر با انها هستند.یعنی ترکیه با سیاستی زیرکانه زیر پروبال آنها نیست.امریکا پاترویوت می فروشد روسیه اس 400با فناوری ...
روسیه در حدی نیشت که بخواد واسه امریکا تهیین تکلیف کنه شما هم خو دتو به کوچه علی چپ تزن
نوشته اقاي صابري در روزنامه خراسان با موضوع انتخاب تيم ملي فوتبال از بعضي جهات جالب و قابل تأمل است و ضمن بر شمردن بعضي نكات صحيح و بديهي ولي بعضاً نتيجه گيري اشتباه و يا خلط موضوعي در نوشته كرده اند كه در انتها خواننده منظور از انتقاد ( اگر منظورشان انتقاد از انتخاب اعضاي تيم ملي فوتبال باشد) را به درستي درك نميكند. ميگويند در قديم عده اي در جنگ شكست خوردند. وقتي علت را جويا شدند پاسخ داده شد كه به هزار و يك دليل شكست خورديم. گفتند يكي را بگو . گفت فشنگ نداشتيم. گفتند لازم نيست بقيه دلائل را بگويي.
در اين نوشتار نيز نويسنده إذعان كرده كه سرمربي حق دارد( مختار اليد هست ) كه بازيكنان را انتخاب و معرفي كند. يا در جاي ديگري به اينكه كي روش مربي بزرگي است نيز اشاره كرده. بنابراين وقتي مربي اختيار انتخاب را داشته باشد ،اما و اگرهاي ديگر محلي از أعراب ندارد. بايد توجه داشت كه صرف نظر از موارد ديگر اجتماعي و غرور ملي و غيره كه قلمي كرده اند و در جاي خودش صحيح هم هست ولي بايد به اين نكته باور داشت كه هر سرمربي هر تيم ملي و بخصوص شخص كي روش به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران چه بلحاظ شخصي و چه بلحاظ رزومي و ثبت در سابقه حرفه اي اش در رديف اشخاصي كه بيشترين انگيزه و ارزو و علاقه را براي موفقيت تيم ملي در مسابقات پيش رو دارند، قرار ميگيرد و از اين زاويه هم كه نگاه كنيم همراه با اختيار در انتخاب مانند مثال فشنگ كه گفته شد نيازي به بيان ساير ادله چرايي انتخاب بازيكنان نميباشد.
حتماً نويسنده مطلب اگر حق انتخاب تيم ملي را داشت افراد ديگري را به اين ايست اضافه و ناچاراً با توجه به محدوديت ، لزوماً تعداد افرادي را از اين ليست خارج ميكرد ولي تضميني براي رفع نگرانيهاي ايشان وجود نداشت. همچنين حالا كه هنوز كه هيچ بازي انجام نشده دليلي بر نا اميدي جامعه و تبعات اين نا اميدي وجود ندارد و نشر اين دغدغه گرچه با حق أزادي بيان منافاتي ندارد ولي به نوعي انفاقاً كاشتن بذر نا اميدي است كه با نيت خير نويسنده و دغدغه اشان در يك راستا نيست. جامعه ورزش دوست و مردم طرفدار فوتبال ايران با همه كاستيها نسبت به كي روش نظر بسيار مناسبي دارند. ايشان در زمان مسابقه انتخابي با تيم ملي كره جنوبي پاسخ مناسب ، منطقي و در عين حال إحساسي به سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي داد ، كه علاوه بر تولناييهاي فني ايشان از بعد ملي و غرور مردم ورزش دوست مورد تحسين و نأييد مجدد قرار گرفت. در مورد نتايج تيم ملي قضاوت كردن خيلي زود است ولي انتقاد پيش از موعد انهم با اين دلائل، بقول معروف اگر براي ثبت در تاريخ و استفاده بعدي در صورت عدم كسب نتايج خوب در بازيهاي پيش رو باشد كمكي به رفع دغدغه نويسنده و ارتقاي همبستگي مردم كه بدرستي نياز جامعه ما است نميكند.
البته روسها دقیقا میدانند و فهم دارند که آرامش فعلی و مقطعی آبخازیا و چچن و بسیاری دیگر از نقاط روسیه از کجا آب میخورد که در صورت پشت پا زدن به جهنم تبدیل خواهد شد .....
جالب است من اصلا فوتبالی نیستم ولی وقتی هر کس که میرسد چه دانسته چه ندانسته برسر مربی میریزد شما انتظار دارید چه شود کسانی که حتی در جمع کردن یک تیم باشگاهی توانایی چندانی ندارن راجع به این بنده خدا نظر میدهند وایراد هم میگیرند ودیدید که کی روش چه گفت که در ایران اگر کسی به شما حرفی زد نباید جواب بدهید وبه گوینده بگویید حق با شماست ادامه بدهید چون من یک تبعه بی مقدار کشورم هستم وشما سرشناس در کشور خودتنا پس من با شما رو در رو نمی شوم حالا هرکس که تازه سر از سران جداکرده ادعای دانش میکند وحتی انقدر خودشان بالا میگیرند که حاضر نیستند مثل همه دنیا شاگردی مربیان بزرگ دنیا را بکنند ویا شاید چون میشناسند کسی حاضر نیست از مربیهای ایرانی در کنار خودش استفاده کند وقتی یکی را گذاشتند کنار دست کی روش شروع کرد به عرض اندام در صورتیکه هنوز کلاس را تمام نکرده ادعای استادی داشت این است که ما بخاطر اینکه یاد نگرفتیم اموزش ببینیم ونخوانده ادعای ملایی داریم این مربی هم میرود ببینیم دوره بعدی کدا یک از دلاور مردان مربی میتوانند به جام جهانی برسند
بآبا روس‌ها هم چقدر ترسیدند از هشدار شما
اهمیت روسیه برای خاور میانه از ان جهت است که بتواند نقش اجراکننده داشته باشد که در غیر اینصورت روسیه نقش خود را در این قلمرو از دست میدهد َکه با هجرت روسیه در سالهای قبل از قلمرو اروپای شرقی به این سمت گستردگی این نقش را کمرنگ نخواهد کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل