بازدید 2675

برنامه دانشگاه آزاد برای جذب و بورسیه نخبگان

کد خبر: ۸۰۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 20 May 2018

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای در این دانشگاه عنوان کرد: بر اساس برنامه جدید دانشگاه آزاد در پی جذب نخبگان در قالب عضو هیات علمی دراین دانشگاه هستیم که در این راستا بیش از ۱۴ هزار نخبه جمع شده‌اند که ۶۰ درصد آنها از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر ولایتی در نشست خبری روز ملی اهدای عضو، ضمن اشاره به ۳۱ اردیبهشت و سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که بین یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو، ۴۰۰ واحد دانشگاهی و ۶۰۰ مدرسه در قالب سازمان سما دارد. در مجموع تقریبا ۱۰۰۰ واحد آموزشی زیرمجموعه دانشگاه آزاد فعالیت می‌کند و با در نظر گرفتن دانش آموزان سازمان سما تقریبا دو میلیون دانشجو و دانش آموز در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای در دانشگاه آزاد عنوان کرد: بر اساس برنامه جدید دانشگاه در پی جذب نخبگان در قالب عضو هیات علمی دراین دانشگاه هستیم که در این راستا بیش از ۱۴ هزار نخبه جمع شده‌اند که ۶۰ درصد آنها از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند.

وی افزود: این نخبگان در دانشگاه بورسیه می‌شوند تا بتوان در آینده در امر آموزش و در قالب عضو هیات علمی از آنان استفاده کرد. به عبارت دیگر با این کار می‌توان مانعی برای فرار مغزها از کشور ایجاد کرد.

ولایتی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه آزاد تحصیل در آموزش عالی کشور را تسهیل کرد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد در پی آن است که با تاسیس تلویزیون اینترنتی در جهت تقویت و گسترش آموزش مجازی در رشته‌هایی که به کار عملی احتیاج ندارند، اقدام کند.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به انجام آزمون‌های مشترک وزارت بهداشت برای دانشجویان پزشکی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی عنوان کرد: با برگزاری این آزمون‌ها فارغ التحصیلان گروه پزشکی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از نظر کیفیت فرقی با هم ندارند و مشابه هم هستند. با این حال دانشگاه آزاد در پی آن است که با ایجاد قابلیت‌های لازم در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی نیز از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را اخذ کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر