بازدید 25048

اظهارنظر هاشمی درباره وقف دانشگاه آزاد

دست‌اندركاران اين دانشگاه براي حفظ و بقاء اين ميراث عظيم راهي بهتر از وقف نديدند تا اين ثروت براي قرن‌هاي متمادي در خدمت علم و فرهنگ و ملت سرافراز ايران قرار گيرد.
کد خبر: ۷۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷ 05 January 2010
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام معتقد است وقف دانشگاه آزاد براي دوري از گزند حوادث است.

به گزارش ايلنا آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار شركت‌كنندگان اجلاس مركزي همايش‌هاي منطقه‌اي سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران، اين سند را نتيجه تلاش طولاني مدت بسياري از متخصصين، اساتيد دانشگاه، مديران و دلسوزان نظام دانست و گفت: البته اين سند الزاماتي هم دارد كه با اصل 44 قانون اساسي و اين الزامات به منزله موتور محركه سند چشم‌انداز تدوين و به تصويب رهبري رسيد.

وي يكي از كارهاي مورد درخواست مجمع در اجرايي كردن سند چشم‌انداز را همكاري و همراهي دانشگاه‌ها دانست و گفت: در اين زمينه، دانشگاه آزاد اسلامي همكاري قابل ستايشي در شناساندن و ترويج اين سند در سراسر كشور ايفا كرد.

هاشمي‌رفسنجاني با تشكر از دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامي در برگزاري همايش‌هاي منطقه‌اي سند چشم‌انداز گفت: يكي از خواص اين كار اين بود كه بحث‌ها به استان‌ها و از آنجا به ساير نقاط كشور رسيد و كمابيش همه مردم با سند چشم‌انداز آشنا شدند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه برگزاري اين همايش‌ها را گامي ديگر در جهت عمق يافتن آن در جامعه دانست و گفت: در سال آينده اين مباحث و اجلاس‌ها به صورت تخصصي و موضوعي ادامه خواهد يافت كه مكمل زحمات اين دو نهاد دلسوز خواهد بود.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنانش، دانشگاه آزاد را ميراث جاودان حضرت امام، دلسوزان نظام و جمع كثيري از اساتيد دانشگاه دانست و گفت: در زماني كه جامعه جوان ايران با كمبود مراكز دانشگاهي دولتي روبه‌رو بود، تاسيس دانشگاه آزاد اقدام مباركي بود كه بسياري از تشنگان كسب علم و دانش را سيراب و نياز فوري كشور را برطرف ساخت.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به گسترش كمي قابل قبول دانشگاه آزاد در طول ساليان پس از انقلاب، نياز كنوني جامعه دانشگاهي و دانشگاه آزاد را عمق‌بخشي به پژوهش‌ها و گسترش دوره‌هاي تكميلي خواند و گفت: مسوولان اين دانشگاه در پيشبرد اين سياست جديد يعني ارتقاء دوره‌هاي تكميلي و پژوهشي، بسيار جدي هستند و مردم و دانشجويان به زودي ثمرات آن را خواهند ديد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ميراث و ثروت عظيم موجود در دانشگاه آزاد اسلامي، حفظ و ارتقا اين ثروت عظيم را نيازمند كار و تدبير جدي خواند و گفت: دست‌اندركاران اين دانشگاه براي حفظ و بقاء اين ميراث عظيم راهي بهتر از وقف نديدند تا اين ثروت براي قرن‌هاي متمادي در خدمت علم و فرهنگ و ملت سرافراز ايران قرار گيرد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري وقف دانشگاه آزاد را موجب گسترش قدرت مانور و ارتقاء كيفيت و دوري از گزند حوادث خواند و گفت: وقف دانشگاه آزاد نيز به گونه‌اي است كه هيچگاه منقطع نمي‌شود و به طور هميشگي در خدمت دانش و دانش‌دوستان قرار خواهد گرفت.

گفتني است در ابتداي اين ديدار دكتر سيف‌اللهي معاون هماهنگ كننده دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام و دكتر جاسبي به طور جداگانه پيرامون اقدامات و تلاش‌هاي اين دو نهاد در برگزاري اجلاس‌هاي منطقه‌اي سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران به ايراد سخن پرداختند و در پايان با اهداء لوح تقدير به دكتر جاسبي و دكتر سيف‌اللهي از نشان سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران نيز رونمايي شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خیلی دانشگاه با کیفیتی است!!! می‌خواهد برای قرنها هم بماند!
اقاي هاشمي من براي در اوردن هزينه داشگاه خودم وخواهرهايم خيلي زحمت كشيدم وراضي نيستم دانشگاه ازاد وقف شود اين سرمايه ملي است وبايد ار دست افراد نادرست خارج شود وتوسط مردم اداره گردد
بیچاره علم که روزی آزاد بود و هر فردی هرچه قدر هم مستمند می توانست به کسب دانش بپردازد ولی اکنون فرزندان مرزو بوم باید قطعا متمول باشند تا بتوانند به قول به کسب علم پردازند
بيت المال را كه نميشود وقف كرد !!!!!
با سلام
باستحضار میرساند :
1- شعور خوب چیزی است.
2- ادب خوب چیزی است.
3- احترام هم خوب چیزی است.
و....
بعد از گذشت 30 سال از انقلاب
.... حکم می کند که احترام یک پیش کسوت را داشت به ایشان که چهره محبوب امام راحل ورهبری محترم هستند خطاب هاشمی می کنید
متاسفم با بقال سرکوچه که صحبت نمی کنید تازه به او می گوئید آقای فلانی .
پس توقع نداشته باشید که عوام و .... کارها ورفتارهای دیگر نکنند پس سه مطلب فوق را مد نظر قرار دهید تا فردا نسبت به خودتان هم همانگونه رفتار شود.التماس دعا
خدا را شکر که مثل مخابرات در بورس نرفت
ببخشيد ميشه بفرمايند كدام حوادث ؟
بعدشم خيلي از زمينهاي اين دانشگاه توسط مردم خير بخشيده شده است و مديريت آن حق شرعي و قانوني براي موقوفه نمودن آن را ندارد
حيف از اين همه هزينه، وقت، نيرو و... جوانان و خانواده هاي اين كشور كه در دانشگاه !!!!!!! آزاد (پوووووولي) به هدر رفته و ميرود و خواهد رفت ؟؟؟؟؟؟چون: وقتي هدف موسسه ايي ولو آموزشي و فرهنگي كسب درآمد باشد آخرش به ... ستان است.
خشت اول گر نهد معمار كج تا ثريا ميرود ديوار كج
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی