بازدید 2474

تظاهرات مردم لندن در محکومیت کشتار فلسطینیان در سالروز نکبة

فعالان سیاسی و حقوقی مدافع فلسطین در تظاهراتی در خیابان داونینگ استریت که دفتر نخست وزیر انگلیس در آن قرار دارد کشته شدن بیش از ۵۰ فلسطینی و همچنین زخمی شدن ۲۷۰۰ تن توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم کردند.
کد خبر: ۷۹۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 15 May 2018

فعالان سیاسی و حقوقی مدافع فلسطین در تظاهراتی در خیابان داونینگ استریت که دفتر نخست وزیر انگلیس در آن قرار دارد کشته شدن بیش از ۵۰ فلسطینی و همچنین زخمی شدن ۲۷۰۰ تن توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دسامبر ۲۰۱۷ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس محکومیت‌های گسترده و انتقادهای بسیاری به همراه داشت.

روز دوشنبه و همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس مردم فلسطین به تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند که در این تظاهرات خشونت آمیز بیش از ۵۰ فلسطینی جان خود را از دست داده و بسیاری نیز زخمی شدند.

پس از این اتفاق فعالان حقوق بشر و مدافع فلسطین در تظاهراتی اعتراض خود را به کشته شدن فلسطینی‌ها توسط نیروهای اسرائیلی اعلام کردند.

این تظاهرات توسط کمپین "همبستگی با فلسطینیان"، ائتلاف "توقف جنگ"، "دوستان الاقصی" و همچنین با حمایت کمپین خلع سلاح هسته‌ای برگزار شد.

رئیس کمپین همبستگی با فلسطین اعلام کرد: در هفته‌های اخیر دولت انگلیس هیچگونه اقدامی برای جلوگیری از رفتارهای دولت اسرائیل انجام نداده است. آنچه که ما امروز شاهد بودیم یک کشتار جمعی بود و دولت اسرائیل مسئولیت سلاخی معترضان صلح آمیز را برعهده دارد.

وی ادامه داد: ما از دولت انگلیس می‌خواهیم که با اعمال فشار باعث شود که اسرائیل از این اقدامات خودداری کند. ما از دولت انگلیس می‌خواهیم که بلافاصله فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

همچنین سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: ما درباره گزارش‌های رسیده مبنی بر خشونت‌ها و کشته شدن افرادی در غزه نگران هستیم و از دو طرف می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه اقدام خرابکارانه علیه تلاش‌های مذاکرات صلح خودداری کند. انگلیس همچنان متعهد به راه حل دو کشوری است.

همچنین آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه مدعی شد: ما نگران هستیم که تظاهرات صلح آمیز توسط برخی عوامل "افراط گرا" به خشونت کشیده شد. ما درباره کشته شدن بسیاری در غزه شدیدا ناراحت هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی