بازدید 4884

حمایت‌آلمان از فعالیت‌تجاری‌شرکت‌های‌این‌کشور‌در‌ایران

کد خبر: ۷۹۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 14 May 2018

وزیر امور خارجه آلمان از تلاش برلین برای کمک به شرکت‌های تجاری فعال در ایران خبر داد.
آلمان. از شرکت‌های تجاری فعال در ایران حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان امروز یکشنبه اعلام کرد دولت برلین درصدد کمک به شرکت‌های تجاری است که قصد دارند پس از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، به کسب و کار خود در این کشور ادامه دهند. وی تاکید کرد، اما ممکن است محافظت از آن‌ها در برابر اقدامات واشنگتن مشکل باشد.

ماس در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: در حال حاضر، یک راه حل ساده برای محافظت از شرکت‌هایی که در ایران فعالیت دارند در برابر خطرات ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور وجود ندارد. هرچند می‌توان با ایران، کشور‌های اروپایی و سایر امضاء‌کنندگان این توافق در مورد چگونگی ادامه فعالیت‌های تجاری در ایران گفتگو کرد.

وی اظهار داشت اروپایی‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که ایران حتی پس از خروج آمریکا از برجام، همچنان به قوانین و محدودیت‌های توافق پایبند است.

ماس در پایان اظهاراتش از موضع آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیگر سران اروپایی حامی برجام حمایت کرد. او روز گذشته در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، روابط برلین و واشنگتن را به خطر می‌اندازد. هر جا لازم باشد، ما برای گفتگو، مذاکره و حتی مبارزه آماده هستیم. در تمام موارد اینگونه خواهد بود و این تنها محدود به (روابطمان با) کاخ سفید نیست.

سه شنبه گذشته دونالد ترامپ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد. وی همچنین تاکید کرد بالاترین سطح از تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. سران کشور‌های آلمان، انگلیس و فرانسه نیز به شدت از اقدام واشنگتن انتقاد کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار