بازدید 2836

مجلس در انتظار لایحه «حفاظت از داده‌ها»

کد خبر: ۷۹۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 14 May 2018

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه تلاش ما این است در رابطه با فضای مجازی، دولت اقدام به ارائه لایحه کند، گفت: این لایحه می‌تواند تحت عنوان لایحه «حفاظت از داده‌ها» ارائه شود چرا که این خود از مطالبات مردم است.

به گزارش میزان، کاظم جلالی گفت: پیرو بررسی ۳۷ مسئله اساسی کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس جدول زمانبندی شده‌ای را برای ارائه این موارد به مجلس، در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار داده است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس جدول زمانبندی خود ۳۷ مسئله اساسی کشور را مورد بررسی قرارمی‌دهد افزود: تاکنون ۸ موضوع از این ۳۷ موضوع در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

جلالی تأکید کرد: مباحث صندوق‌ها و بانک‌ها، آب، محیط زیست، فضای مجازی، کسب و کار و صادرات از جمله مباحثی است که گزارش آن به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

وی تأکید کرد: به‌عنوان مثال در حال حاضر ایالات متحده امریکا ۱۳۳ قانون در مسئله فضای مجازی دارد. این در حالی است که ما در ایران بیش از ۲ الی ۳ قانون نیز در این زمینه نداریم لذا باید روی‌ای موارد کار شود تا قوانین در این زمینه تثبیت شده و منظبت شود.

جلالی تأکید کرد: تلاش ما این است که در رابطه با فضای مجازی، دولت اقدام به ارائه لایحه کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این لایحه می‌تواند تحت عنوان لایحه «حفاظت از داده‌ها» ارائه شود چرا که این خود از مطالبات مردم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل