بازدید 5757

آخرین اخبار از انتخابات عراق

کد خبر: ۷۹۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳ 13 May 2018

نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر برقراری امنیت کامل در روز انتخابات پارلمانی از بازداشت تعدادی از عناصر وابسته به داعش قبل از حمله به مراکز رأی‌گیری خبر داد.

به گزارش ایسنا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که استان‌های آزاد شده این کشور شاهد برگزاری انتخابات آزاد برای اولین بار پس از شکست داعش بوده است.

او تأکید کرد که انتخابات با امنیت کامل برگزار شد و در آن تعدادی از عناصر وابسته به داعش که قصد حمله به مراکز رأی‌گیری را داشته‌اند، بازداشت شدند.

العبادی گفت که نیروهای امنیتی عراق تلاش‌ تروریست‌ها برای هدف قرار دادن مراکز رأی‌گیری را در این روز تاریخی خنثی کردند.

انتخابات پارلمانی عراق از صبح روز شنبه در سراسر این کشور آغاز و روند أخذ رأی تقریبا در عموم استان‌ها در آرامش برگزار شد.

ستاد عملیات بغداد نیز از موفقیت طرح امنیتی ویژه تأمین امنیت رأی‌دهندگان خبر داده است.

بر اساس گزارش دویچه وله، نتایج اولیه روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

درصد مشارکت در انتخابات پارلمانی ۴۴.۵۲ درصد است

به گزارش العربیه، کمیته انتخابات عراق شنبه شب نشستی خبری در بغداد برگزار کرده و در آن اعلام کرد که میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی ۴۴.۵۲ درصد است.

بر اساس اعلام کمیته انتخابات عراق، در مجموع حدود ۱۰.۷ میلیون رأی‌دهنده در این انتخابات شرکت کردند.

کمیته انتخابات تأکید کرد: عراق از جدیدترین تکنولوژی در انتخابات استفاده کرده است. همه شکایت‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم و اقدامات مناسب را به کار خواهیم گرفت. آنچه رسانه‌ها درباره تقلب در انتخابات مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

اختلاف بر سر نتایج آرا در کردستان عراق به درگیری کشیده شد

العالم گزارش داد، اختلاف بر سر نتایج اولیه آرا در کردستان عراق به درگیری کشیده شد و برخی احزاب خواستار بازشماری دستی آرا شدند.

احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق، اتحاد اسلامی کردستان عراق، ائتلافی برای دموکراسی و عدالت و حزب دموکرات کردستان عراق با رد نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق در سلیمانیه خواهان بازشماری دستی نتایج از سوی کمیسیون عالی انتخابات عراق شدند.

این احزاب اتحادیه میهنی کردستان عراق را متهم به تقلب گسترده در انتخابات این استان کردند.

همزمان با این درخواست، نیروهای ویژه امنیتی مقر اصلی جنبش تغییر را در استان سلیمانیه محاصره کرده و به گفته برخی منابع محلی، به سوی حاضران در این مرکز حزبی تیراندازی کردند.

این نیروها در پی استقرار در این منطقه خواهان پراکنده شدن اعضای حزب جنبش تغییر شدند.

این اقدام نیروهای امنیتی واکنش نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق را به همراه داشت. او با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اتفاقات رخ داده در سلیمانیه خواهان پرهیز نیروهای امنیتی از تنش شده و تأکید کرد این نیروها باید مقر جنبش تغییر را ترک کنند.

پیشتازی ائتلاف‌های النصر و الفتح در بصره

بر اساس آخرین اخبار، پیشی گرفتن فهرست الفتح در استان نینوا مشهود است. خبرها همچنین حاکی از پیشی گرفتن اتحادیه میهنی در سلیمانیه و حلبچه و حزب دموکرات در اربیل و دهوک است.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق در استان نینوا، خبرها حاکی از پیشی گرفتن ائتلاف «ننیوی هویتنا» و سپس ائتلاف النصر است. در همین حال، ائتلاف فتح در نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در بصره پیشی گرفته است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از پیشتازی ائتلاف‌های النصر، الفتح و سائرون در نتایج اولیه انتخابات در استان بصره است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر