بازدید 7819
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» فاش کرد؛

دیدار سفرای امارات متحده عربی و بحرین با نتانیاهو با محوریت مقابله با ایران

به نظر می رسد، فعالیت های کشورهای عربی به پیشتازی امارات متحده عربی علیه ایران تمامی ندارد و این بار یک رسانه آمریکایی از دیدار سفرای امارات و بحرین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با محوریت مقابله با ایران خبر داده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از دیدار نخست وزیر اسرائیل با سفرای امارات و بحرین در ضیافت شامی با میزبانی یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا با محوریت مقابله با ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 12 May 2018

به نظر می رسد، فعالیت های کشورهای عربی به پیشتازی امارات متحده عربی علیه ایران تمامی ندارد و این بار یک رسانه آمریکایی از دیدار سفرای امارات و بحرین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با محوریت مقابله با ایران خبر داده است.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از دیدار نخست وزیر اسرائیل با سفرای امارات و بحرین در ضیافت شامی با میزبانی یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا با محوریت مقابله با ایران خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این دیدار و حضور این مقام‌ها در این «شام دیپلماسی» در ماه مارس (فروردین) در کافه «میلانو»، واقع در رستوران مجلل «جورج تاون» در واشنگتن رخ داد.

این رستوران، محفل ویژه افراد معروفی چون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور است.

بر اساس این گزارش، در این نشست که به میزبانی «برایان هوک» رئیس اداره طراحی‌های سیاسی وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در آمریکا که نفوذ زیادی در آمریکا دارد و برخی دیگر از دیپلمات‌های خارجی چون «شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین و برخی اصحاب رسانه‌های آمریکایی حضور داشتند.

دیدار سفرای امارات متحده عربی و بحرین با نتانیاهو با محوریت مقابله با ایران

آن‌ طور که منابع آگاه گفتند، نتانیاهو و همسرش در حالی که برای دیداری سه روزه به واشنگتن رفته بودند، در جریان حضور در نشستی با میزبانی هواداران رژیم صهیونیستی، با تقاضای شرکت در شام دیپلماسی با میزبانی برایان هوک مواجه شدند. نتانیاهو ظاهرا بعد از حضور در این مراسم و گذراندن مدت زمانی، حین خروج با دو سفیر امارات و بحرین دست داده است.

گفته می‌شود، اسرائیل و امارات تاکنون این مسأله را برملا نکرده‌اند. سفارتخانه‌های اسرائیل و امارات در آمریکا نیز تاکنون از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

آسوشیتدپرس با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه ملاقات‌های مخفی اینک به تدریج در حال علنی شدن است، به نقل از «دان شاپیرو»، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا نوشت: شدت یافتن روابط تل آویو با برخی اعراب مبدل به رازی سرگشاده شده که البته «فرایندی شکننده» است.

بنابراین، نتانیاهو اغلب از رشد روابط همراه با احتیاط تل آویو با برخی اعراب منطقه سخن می‌گوید. بحرین نیز در راستای بهبود روابط با تل آویو، سال گذشته هیأتی متشکل از نمایندگان ادیان را به سرزمین‌های اشغالی گسیل داشت و حتی «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه این کشور نیز هفته گذشته در پیامی توییتری، از حمله تل آویو به مواضع سوریه حمایت کرد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، محور عمده این دیدار مقابله با ایران در خاورمیانه بوده است و در این جلسه سفرای عربی و نتانیاهو راه های مقابله با ایران را مورد بررسی قرار دادند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
مقامات امریکایی در دیدار با مقامات اروپایی که به شدت طرفدار باقی ماندن امریکا در برجام بودند خیلی ساده گفتند ایران نه برای شما بلکه برای ما ارزوی مرگ و نیستی و اتش زدن پرچم و ... می کند. پس از امریکا انتظار نداشته باشید همان رفتاری با ایران کند که شما اروپاییها با ایران دارید! حالا کیم هم از زمانی که می خواهد مذاکره کند به مقامات خود دستور داده دیگر از دادن شعار و اعلام مواضع امریکا ستیزی خودداری کنند.ند. فرهنگ مقامات امریکایی به خصوص دار و دسته ترامپ که جمهوریخواه و از ایالات اغلب کشاورزی هستند خیلی ساده است. از همان دستی که بدی می گیری.
کاش این اقای ظریف و روحانی حداقل یک یادگاری مثبت برای ملت ایران بگذارند و حالا که همه سیاستها و وعده های انها بعد از 5 سال معلوم شدشکست خورده با قبول مسئولیت و اشتباه و استعفا این امکان را برای ملت ایران فراهم اورند که از سایر مقامات و مسئولین هم بخواهند مانند روحانی و ظریف عمل کنند و با شجاعت اخلاقی قبول اشتباه و قبول مسئولیت از سمت خود کنار بروند و جا را برای افراد جدید باز کنند. ولی افسوس که از ارزشها و مدالهای خدمت هیچ مسئولی با هر کار کردی چیزی کم نمی شود و نییجه همین می شودی که می بینیم.
امارت اندازه روستا هم نیست برامون شاخ شده
برندگان اصلی جنگ ایران و اسراییل اعراب هستند . از هر طرف کشته شود به نفع اعراب است
اعراب به دنبال عادی ساختن روابط هستند،
حدود يك يا دوسال قبل عوامل كادر ديپلماتيك امارات متحده عربي در سفري به افغانستان به نحو مشكوكي در حضور مقامات افغانستان ترور شدند و بعضي كارشناسان ترور را به دولت ايران نسبت دادند اما امارات عكس العملي نشان نداد اما در اين دوسال اقدامات امارات بر عليه ايران بصورت غير مستقيم بسيار چشمگير بوده بدوون اينكه مشخص شود امارات مستقيما بر عليه ايران فعاليت مينمايد
چرا یک بار برای همیشه به گستاخی های اعراب خلیج فارس پاسخ کوبنده داده نمیشه ؟
چشمم روشن
با سلام . وقتی عربستان سعودی که خود را بزرگتر همه اعراب میداند به خواری و مجیزگویی اسرائیل تن میدهد دیگر از کشورهای جیبی حاشیه خلیج فارس چه انتظاری دارید ؟
شخص کثیف تر از عادل الجبیر همینه.
لطفا هر کاری میکنید زودتر بکنید چون از ما که گذشت امیدوارم برادران کوچ ما یا فرزندان ما در جامعه آزاد و بدون خرافه ... زندگی کنند و به جای اینکه مامور به تکلیف باشند در عوض مامور به نتیجه و انسانیت باشند.
لطفا یک برنامه بریزید قطر نیز با شما هماهنگ شوند و تکلیف سوریه را نیز مشخص کنید
کاتالیزور چنین اتفاقاتی رفتارهای دیپلماتیک ایرانه
تمام دنیا شده دشمن ما
فارس هم به خوزستان دوم تبدیل شد. گرد و خاک مه چیز را به کثافت تبدیل کرده است. یه وقت خدای ناخواسته نرید این واقعیتها را به مردم بگید! رسانه ها هیچ کس گزارش نمی دهد.
قورباغه ابو عطا ميخونه
اعراب خاشیه خلیج فارس خطرناکتر از اسراییل هستند
اسراییل دشمن آشکاراست اما عربستان و امارات و بحرین منافق صفت هستند و از پشت خنجر می زنند
ان شاء الله هرچه زودتر سرعقل بیان واز این مار افعی بسیار خطر ناک دور کنن . که درصورت ادامه نیش بسیار سختی خواهند خورد که قابل جبران نیست.
خائن کیه ؟ واردات ما از اپارات چقدره ؟خاک حاصلخیز رو از کجا واسشون میفروشن؟خائن کیه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل