بازدید 4099

هیچ مومیایی تحویل پزشکی قانونی نشده است

کد خبر: ۷۹۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 09 May 2018

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: هیچ مومیایی تحویل پزشکی قانونی نشده است.

به گزارش ایسنا، احمد شجاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بحث پزشکی قانونی مهم‌ترین نیاز مردم بحث مراجعات سرپایی است.

وی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازهای فیزیکی و ساختمانی خوبی در پزشکی قانونی لرستان انجام شده است، ادامه داد: در بحث تجهیزات به‌جز بحث آزمایشگاه ژنتیک که در مقیاس منطقه‌ای است تمام تجهیزات در استان‌ها وجود دارد.

شجاعی به کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی لرستان اشاره و با بیان این‌که در استان با کمبود پزشک مواجه هستیم، ادامه داد: پزشکی قانونی لرستان از حیث ارائه خدمات رتبه سوم را در سطح کشور دارد.

رییس پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه نسبت به پزشکی قانونی‌های دنیا هیچ کمبودی نداریم، خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز علم پزشکی قانونی را داریم.

وی با اشاره به این‌که آمار خودکشی در کشور پایین است، تصریح کرد: آمار خودکشی هیچ‌وقت واقعی نیست ولی در کل بعضی از انعکاس آمارها اثرات منفی دارد.

شجاعی با بیان اینکه امکان تشخیص اجساد مومیایی وجود دارد در خصوص خبرهایی مبنی بر کشف یک مومیایی جدید گفت: تاکنون چنین چیزی تحویل پزشکی قانونی نشده است.

رییس پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه درآمدهای پزشکی قانونی به خزانه واریز می‌شود، گفت: قصور پزشکی زنان و زایمان در رتبه اول قصور پزشکی قرار دارد.

شجاعی همچنین به سقوط هواپیمای یاسوج اشاره و افزود: تعداد ۵۹ جسد قربانیان این حادثه تحویل خانواده‌های آنان شد.

این مسئول آمار معاینات پزشکی قانونی را در سال گذشته یک‌میلیون و ۶۶۶ هزار مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک‌میلیون و ۱۱۰ هزار مرد و مابقی را زنان تشکیل داده‌اند.

وی معاینات عام در بخش نزاع را ۵۴۴ هزار مورد اعلام کرد و یادآورشد: از این تعداد ۳۷۰ هزار معاینه نزاع مربوط به مردان و مابقی مربوط به زنان بود؛ به لحاظ فراوانی تعداد مراجعات نزاع استان لرستان در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد

این مقام قضایی در خصوص آمار مراجعات پزشکی قانونی لرستان افزود: در استان طی سال گذشته ۱۱ هزار مراجعه به پزشکی قانونی صورت گرفته است و کمترین مراجعات نزاع مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و سمنان است.

رییس پزشکی قانونی کشور آمار مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد را ۳۰۱۲ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۲۶۵۹ مورد مربوط به مردان و مابقی را زنان تشکیل می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر