بازدید 11140

اساتید بلاتکلیف رو به روی ساختمان وزارت علوم تجمع کردند

جمعی از اساتید دانشگاه های سراسر کشور که معتقدند برخی مسئولان وزارت علوم در سال های گذشته اقدام به اخذ وجه از آنها کرده اند تا برایشان خانه بسازند اما اکنون به تعهدات خود عمل نکرده اند، در اعتراض به بی توجهی وزارت علوم به این مسئله رو به روی ساختمان وزارت علوم تجمع کردند.
کد خبر: ۷۹۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 09 May 2018

اساتید مالباخته رو به روی ساختمان وزارت علوم تجمع کردندجمعی از اساتید دانشگاه های سراسر کشور که معتقدند برخی مسئولان وزارت علوم در سال های گذشته اقدام به اخذ وجه از آنها کرده اند تا برایشان خانه بسازند اما اکنون به تعهدات خود عمل نکرده اند، در اعتراض به بی توجهی وزارت علوم به این مسئله رو به روی ساختمان وزارت علوم تجمع کردند.

به گزارش «تابناک»، تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه های مختلف کشور که رقم دقیق تعداد شان بین 100 تا 150 نفر تخمین زده می شود در سال های 1392 و 1393 اقدام به پرداخت مبالغی بالغ بر 150 میلیون تومان به مسئولان وزارت علوم کردند تا وزاتخانه برای آنها مسکن تهیه کند؛ اقدامی که بعدها مشخص شد در فرایند آن دقت کافی صورت نگرفته است و اکنون ده ها استاد دانشگاه را بلاتکلیف کرده است.

ماجرای تجمع امروز اساتید دانشگاه رو به روی ساختمان وزارت علوم از این قرار است که این افراد در سال های گذشته و پس از مشاهده آگهی های گسترده از یک همکاری با وزارت علوم برای تأمین مسکن هر کدام مبالغی را طی یک قرار داد رسمی به صندوق رفاهی وزارت علوم پردخت می کنند.

طرف قرار داد این اساتید دانشگاه متعهد شد که در ازای دریافت مبلغ از آنها برایشان زمین خریداری کرده و خانه بسازد.

با این حال و علی رغم گذشت نزدیک به 4 سال از زمان انعقاد قرار داد هنوز خبری از تهیه مسکن برای این اساتید نشده است و آنها در بلاتکلیفی کامل به سر می برند.

یکی از اساتید شرکت کننده در این طرح در مورد جزئیات این موضوع به خبرنگار «تابناک»، گفت: در سال 92 آگهی تأمین مسکن اعضای هیأت علمی را در سایت وزارت علوم دیدم و با مراجعه به این مجموعه مبلغ 150 میلیون تومان برای تهیه مسکن به صندوق رفاهی وزارت علوم پرداخت کردم.

وی افزود: اکنون پس از گذشت 4 سال، وزارت علوم مسئولیت اقدام گذشته را بر عهده نمی گیرد و معتقد است این اتفاق ربطی به وزارت علوم ندارد.

یکی دیگر از اساتید بلاتکلیف در همین رابطه گفت: ما با مراجعه به دفتر مدیرکل امور مجلس و حقوقی در این دفتر مبلغ پرداخت کردیم و قرار داد بستیم.

این استاد دانشگاه افزود: اما حالا مسئولان می گویند این موضوع به ما مربوط نیست و چند نفر از کارکنان و مدیران وقت وزارت علوم در زمان معاونت دکتر امید به صورت خصوصی این طرح را انجام داده اند و شما باید از طریق همان ها پیگیری کنید.

بهجتی، یکی از کارکنان دفتر امور مجلس و حقوقی وزارت علوم در رابطه با این موضوع و سخن معترضان که این موضوع را متوجه مدیریت قبل وزارت علوم می دانند، گفت: همانطور که خودتان هم می گویید این موضوع مربوط به حوزه معاونت دکتر امید بوده است و به ما مرتبط نیست.

«تابناک»، در ادامه تلاش می کند جزئیات دقیق این موضوع را بررسی و به اطلاع برساند. آنچه مشخص است اینکه در این فعل و انفعالات بیش از 100 استاد دانشگاه سرمایه های میلیونی خود را که به امید خانه دار شدن به برخی افراد ذی نفوذ وزارت علوم پرداخت کرده بودند، از کف بدهند و صاحب خانه نیز نشوند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار