بازدید 15125

مرتضی نبوی: مواضع هاشمی نوسان دارد

متاسفانه موضع‌گیری‌های ایشان در مشهد خیلی بد و تردیدآفرین و به گونه‌ای دامن زدن به این جریانات بود ولی روز شنبه در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصحلت نظام موضع‌گیری خیلی خوبی داشتند و از حضور مردم تجلیل کردند. این نوسانات را در مورد آقای هاشمی شاهد هستیم و ان‌شاءالله خداوند همه شخصیت‌ها را از شر این‌که فرزندان آن‌ها در فتنه قرار بگیرند و عاقبت به خیر نشوند، حفظ کند.
کد خبر: ۷۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲ 03 January 2010
مرتضی نبوی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به اینکه هتک حرمت مثل سوت و دست در عاشورا اسف بارتر است یا قتل؟ گفت: هر دو اسف بار است.

به گزارش ایسنا مرتضی نبوی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه هتک حرمت مثل سوت و دست در عاشورا اسف‌بار‌تر است یا قتل؟ گفت:هر دو اسف‌بار است ولی می‌گویند " الفتنه اشد من القتل" یعنی کسانی که جامعه را به فتنه می‌کشند، قرآن دستور برخورد شدیدی با آن‌ها داده است و حتی در مورد کسانی که شایعه‌سازی می‌کنند تا امنیت روانی جامعه را به هم بریزند می‌گوید این‌ها را تبعید کنید. از نظر اعتقادات ما فتنه به پا کردن از قتل شدیدتر است و البته هر دو این‌ها بد است. در فتنه‌ها قتل‌هایی ایجاد می‌شود که فتنه را تشدید می‌کند، یعنی یک نفر از مخالفین را ترور می‌کنند و بعد همه می‌گویند لابد نیروهای حزب‌اللهی این کار را کرده‌اند و یا چند روز بعد یکی از نیروهای حزب‌اللهی را ترور می‌کنند و بعد می‌گویند کار گروه دیگر بوده است و به همین طریق می‌توانند جنگ داخلی ایجاد کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی در ارزیابی از مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‌ اظهار کرد: متاسفانه موضع‌گیری‌های ایشان در مشهد خیلی بد و تردیدآفرین و به گونه‌ای دامن زدن به این جریانات بود ولی روز شنبه در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصحلت نظام موضع‌گیری خیلی خوبی داشتند و از حضور مردم تجلیل کردند. این نوسانات را در مورد آقای هاشمی شاهد هستیم و ان‌شاءالله خداوند همه شخصیت‌ها را از شر این‌که فرزندان آن‌ها در فتنه قرار بگیرند و عاقبت به خیر نشوند، حفظ کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نتیجه برخورد با اعتراضات گفت: این سوال را باید این طور مطرح کرد که آیا کسانی که اغتشاش می‌کنند، ماشین پلیس و ماشین‌های دولتی را آتش می‌زنند و وسایل جدیدی دارند که وقتی داخل ماشین می‌اندازند یکهو آتش می‌گیرد، نباید جمع شوند؟ آیا نظام باید بگوید یک نظام بی‌عرضه‌ای هستم که علیه امنیت مردم تهدید می‌شود ولی با این‌ها برخورد نمی‌کنیم؟ راه این مساله شناسایی سران فتنه‌گر و تهدید کننده امنیت ملی و خنثی کردن و محاکمه آن‌هاست. راه‌کار جامعه اسلامی مهندسین هم بازگشت به قانون، خنثی کردن تهدید امنیت ملی و جنگ نرم با جنگ نرم و تهاجم نرم فرهنگی است.

وی با اشاره به این‌که " زمان حضرت امام هم از این نوع فتنه‌ها و معارضه با نظام داشتیم" یادآور شد: یک نمونه مربوط به مساله آقای منتظری بود که اخیرا مرحوم شدند. یک نمونه دیگر مربوط به سران نهضت آزادی بود. امام این‌ها را در صحنه سیاسی از حیز انتفاع انداختند و در جامعه منزوی شدند.

کسانی که چنین سوابقی دارند و الان هم عملکردشان بسیار بد و حتما خارج از نظام است، اگر توبه نکردند، مثل همان موارد منزوی می‌شوند. ما امیدواریم که این افراد توبه کنند، هرچند که در این مقطعی که قرا گرفته‌اند بسیار سخت است و هزینه دور زدن برای آن‌ها خیلی بالاست و بعید است که توفیق پیدا کنند که برگردند و توبه کنند. اگر هم توبه نکنند سرنوشت آن‌ها به هیچ وجه بهتر از سران نهضت آزادی نخواهد بود. اگر هم زمانی خیلی شورش را درآوردند و لازم شد آنها را بگیرند و محاکمه کنند، ‌نظام با این مساله هم مشکلی ندارد.

خبرنگار دیگری پرسید: راه‌کار جامعه اسلامی مهندسین برای برون رفت از شرایط فعلی چیست؟

نبوی پاسخ داد: اگر کسی در داخل نظام است مهمترین راه‌حل برگشت به قانون و حل و فصل قضایا از طریق قانون است؛ یعنی از ادعاهایی که نتوانسته اثبات کنند، مثل تقلب در انتخابات دست بردارند، دولت را به رسمیت بشناسند و اگر اعتراضاتی هم دارند از مسیرهایی قانونی مطرح کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: معتقدم در شرایط که نخواهد سوءاستفاده‌ای برای براندازی شوند، باید فرصتی برای مخالفین و شرایطی برای تجمع و اظهار مخالفت‌ها فراهم شود. حل و فصل مسایل اخیر به تهدیدات امنیتی تبدیل شده و انتظار عمومی این است که شبکه‌هایی که حرکت‌هایی شبیه منافقین در اول انقلاب انجام می‌دهند باید با کار اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و خنثی کرد.

خبرنگاری پرسید: آیا با طرح آشتی ملی و پیشنهاد آقای علی مطهری موافق هستید؟

نبوی پاسخ داد: به نظر من طرح آقای علی مطهری با واقعیت‌های اجتماعی جور در نمی‌آید، مثلا بند اول این بود که آقای موسوی و این‌ها دولت را به رسمیت بشناسند ولی همین پنجشنبه گذشته آقای عبدی در روزنامه اعتماد گفته بود عملی نیست. بندهای دیگر هم مشابه پیشنهادات آقای موسوی و هاشمی است که برخی ا‌ز آن‌ها برای کسانی که در چارچوب نظام حرکت کنند پذیرفته شده است، و برخی دیگر هم عملی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار