بازدید 24294
خبر خاص | علی مطهری در نشست علنی مجلس؛

پیشنهاد می‌کنم طائب وزیر اطلاعات شود / اگر فیلتر تلگرام با حکم حکومتی بوده، مردم آن را می‎پذیرند / برای وحدت ملی لازم است به مسأله حصر پایان داده شود

دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور، خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسأله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأیید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم، جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند.
کد خبر: ۷۹۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 06 May 2018

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تقویت وحدت ملی لازم است به حصر خانگی پایان داده شود. متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود می‌پرسید.

به گزارش «تابناک»؛ علی مطهری امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: عید گذشته نیمه شعبان را به نمایندگان محترم و مردم عزیز تبریک عرض می کنم. همچنین ایام سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم را به ملت ایران خصوصا معلمان فداکار تبریک و تسلیت می گویم. قیام و انقلاب مهدی ـ علیه السلام ـ آخرین حلقه از حلقه های نبرد حق و باطل است و جنبه جهانی دارد، نه منطقه ای یا قومی و یا فرقه ای. امام زمان برای نجات بشریت می آید، نه نجات شیعه یا ما ایرانی ها. همچنین آینده بشریت بر خلاف بدبینی رایج، آینده صلح و عدالت و به کمال رسیدن عقول است.

اهم نطق امروز علی مطهری در مجلس به شرح زیر است؛

*استاد مطهری در دو ماه و نیمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قید حیات بودند، بر چند مسأله تأکید داشتند؛ یکی احترام به آزادی ها و این که خیال نکنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالف، از انقلاب و اسلام دفاع می کنیم. از اسلام فقط با یک نیرو می توان دفاع کرد و آن آزادی دادن به افکار مخالف و البته پاسخ دادن به شبهات است. دوم استمرار عدالت خواهی. ایشان چند روز بعد از پیروزی انقلاب به صراحت فرمود اگر جمهوری اسلامی به عدالت اجتماعی اهمیت ندهد شکست خواهد خورد. سوم، استقلال فرهنگی و مکتبی. ما نباید نسبت به فرهنگ غرب یا شرق دچار خودباختگی و خود کم بینی شویم. می فرمود: استعمار سیاسی و استعمار اقتصادی آنگاه توفیق حاصل می کند که در استعمار فرهنگی توفیق به دست آورده باشد. وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید توجه بیشتری به نشر اندیشه های استاد مطهری میان دانش آموزان و دانشجویان داشته باشند. متأسفانه این مهم به رغم توصیه های مکرر و استثنایی امام خمینی و رهبر انقلاب جدی گرفته نشده است.

*امروز کشور ما به خاطر خباثت های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته و ضرورت همدلی و وحدت ملی مضاعف شده است. امام (ره) همواره همه قشرها و اقوام را به وحدت کلمه فرا می خواندند. آنچه ما را به پیروزی رساند، وحدت کلمه بود و آنچه نهضت را ادامه می دهد نیز وحدت کلمه است. قرآن کریم تفرقه و تشتت را یکی از عوامل انقراض اجتماعات بشری شمرده است. پدید آمدن اسرائیل غاصب نیز از نتایج تفرقه ای است که میان عرب ها و ترک ها در حکومت عثمانی توسط اروپایی ها به وجود آمد که حدود هفتاد سال است مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پیشرفت آنها شده است.

*رئیس جمهور باید با زبان ساده، شرایط خارجی و داخلی کشور را برای مردم تشریح کند، آنگاه مردم همراهی و مقاومت خواهند کرد. خداوند خطاب به رسول اکرم فرمود: فاستقم کما امرت و من تاب معک.

*حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما -که البته بر زبان نمی آورد- این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید تا ما به بانک های بزرگ جهان اجازه مبادلات بدهیم و شما بتوانید به رفاه برسید. پاسخ ما این است که هیهات منّا الذله، ما تن به خواری نخواهیم داد و نیازهای مادی خود را نیز با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تأمین خواهیم کرد. آمریکا باید بداند هر تصمیمی بر خلاف منافع ملت ایران بگیرد، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد. چنانچه از برجام خارج شود با چه اعتباری می خواهد با کره شمالی مذاکره کند؟ برای ایران بازیِ دوسر برد است، زیرا در صورت خروج آمریکا از برجام، ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا، از طرف ایران اتمام حجت است که ما آمدیم و طرف مقابل نقض پیمان کرد و در صورت عدم خروج، باز به نفع ایران است. آنها دو موضوع را بهانه کرده اند، یکی توان موشکی و دیگر نفوذ منطقه ای ایران. آیا آمریکا اجازه می دهد، درباره توان موشکی اش ما تصمیم بگیریم؟ انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نیز نشان می دهد که نفوذ ایران در منطقه در جهت تحکیم دموکراسی است نه برای منافع خود و اصولا نفوذ ایران در کشورهای منطقه نفوذ فکری و ایدئولوژیک است.

*برای تقویت وحدت ملی لازم است به حصر خانگی خاتمه داده شود. متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال 96 را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سؤال می کرد. اصولاً دادستان ها نباید در هر موضوعی وارد شوند. موضوع ورود دادستان کل کشور به مسأله شورای شهر و شهردار تهران، موجب وهن جمهوری اسلامی شد. هنوز دادگاه ویژه روحانیت به شکایت این جانب از دادستان مشهد به خاطر لغو سخنرانی اربعین سال 95 به بهانه احتمال وقوع جرم، پاسخ نداده است. البته از دادستانی که معتقد است اختیارات او از اختیارات خدا فقط یک بند انگشت کمتر است، این اقدامات، طبیعی به نظر می رسد.

*مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد، پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می شد، سریع تر به اطلاع مردم برسد.

*بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می شد. قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای سیزده عضو از نهادهای مربوط است، مسئول این کار قرار داده، نه قوه قضائیه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده، لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می پذیرند، زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می دهند.

رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسأله تلگرام می توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد. وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند. امام علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: انّما یقیم امر الله من لایصانع: کسی می تواند امر خدا را به پا دارد که اهل مصانعه یعنی ملاحظه کاری و رودربایستی نباشد.

*دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور، خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسأله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأیید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه های مخالف مسلح شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۵۰
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
دوست عزیز. اول اینکه اگر از خودرو به عنوان وسیله نقلیه داعش و تروریستها و دزدها و مفسدین استفاده میشود پس بی زحمت استفاده از خودرو رو هم با حکم ممنوع کنید. اینکه حالا اگر کسی از تکنولوژی در جهت کارهای شوم استفاده میکنه نباید کل تکنولوژی رو نابود کرد که برادر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
اگه خودرویی این امکان را داشته باشه که بشه برای ترور ازش استفاده کرد و امکان جایگزینی داشته باشه با خودرویی که این امکان را نداره باید جایگزین بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
در جواب ناشناس پاسخ دهنده : جایگزینی یعنی رصد مردم و امنیتی کردن فضای مجازی
الان صنعت خودرو و فیلمسازی انحصاریه ازش پژو و پراید درمیاد و به وقت شام
مطهری میگه نحوه فیلتر کردن رو به مردم بگید مردم قبول میکنند مردم با اصل فیلتر کردن مشکل داره نه با نحوه اون
پاسخ ها
Hamid
| United States of America |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
ما اگه زير بار زور برو بوديم نمى رفتيم بجنگيم باعراق، همون عراقى كه ميليونهادلار ارز مردم ايران هرسال سرازير اونجاميشه.
از تلگرام هم نمى ريم اتفاقا بخاطر دسترسى به تلگرام الان به يوتيوپ خيلى سايتهاى ديگه هم دسترسى داريم واز مطالب خوبش استفاده مى كنيم،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
خیلی کار خوبی کردن فیلتر کردن من خودم دوست خارجی داشتم و به خاطر خیلی مسائل دیگه برام کمی سخت است ولی این ها زیاد مهم نیست ان شاء الله پیام رسان های داخلی کم کم مشکل را حل می کنند با امنیت خودمان نه این که اطلاعات من دست اسرائیل حرام زاده
بیفته فردا بیاد خانه خودمو خراب کنه ما نباید شبیه بچه ها نق الکی بزنیم به نفع خودمونه
کی گفته مردم با فیلتر تلگرام کنار میان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
خب چرا کنار نیان. وقتی صاحب تلگرام امکان آموزش بمب را در اپلیکیشنش بده و خطر امنیتی ایجاد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
آقای مطهری بچه گیر آوردن
نفوذ جمهوری اسلامی ایران از راه دلهاست که شیطان بزرگ فقط می تواند در مخالفت با آن حسادت ابراز یا بهانه جویی کند.جریان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل استکبار جهانی تقابلی به قدمت تاریخ است. ما مثل آمریکای جهانخوار نیستیم که بدون مجوز حتی سازمان دست نشانده ملل متحد و دولت قانونی سوریه در این کشور حضور یافته باشیم یا همانند رژیم پلید صهاینه با حملات هوایی و موشکی مردم بیگناه را به خاک و خون می کشد.از خداوند بخواهیم توفیق دهاد تا با ثابت قدمی در اصول انقلاب اسلامی عرصه را بر کفر و الحاد جهانی تا محو نهایی آنها در ظهور دولت آقا امام زمان روز به روز تنگتر کنیم.
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
آقای ال مهدی
اینجا صدا وسیمای میلی نیست ملت گوششون از این شعارها پره. شعارها باید به فعلیت میرسیدند.هنوز دارید شعار میدید.پس این عمل کی قراره برسه
جناب مطهری از طرف خودت صحبت کنید
بعضی ها فقط بخاطر اینکه حرفی زده باشند حرف میزنند!
درود بر فرزند رشید مطهری 30 نفر انتخاب کردیم یک الی دو نفر حرف ملت رو میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
آیا خود آقای مطهری قبول دارد که نباید ازطرف مردم
حرف بزند
جناب مطهری کشورهای مستقل را ناببرید لطفا
اقای مطهری گفنه اگر فیلتر تلگرام حکم حکومتی بوده دلایلش اعلام بشه تا مردم بپذیرند
یعنی دلایل قانع کننده داشته باشه
حالا شما ببینید چی تیتر زدید !
افرین به آقای مطهری . خدا پدرت رو بیامرزه
اگر حکم حکومتی بوده میپذیریم
ولی بیان کار برای ما درست کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
ما نمیپذیریم...
هر چند بعضی از نظرات ایشان به نظر من درست نیست از جمله در همین نطق، اما صراحت لهجه ایشان نکته مثبتی است. نظرات خودش را درست یا غلط بیان می کند
آرزو داشتم نمایندگانی که به آنها امید داشتم چنین صراحت لهجه ای داشتند
مطهری چقد نگران حصره مشکل مردمو حل کنید
چرا بقیه نمایندگان تو مجلس از ایدن دست حرف ها نمی زنند از موقعیت هاشون میترسند!!! مطهری دکتر علی :(یشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه های مخالف مسلح شود.) خداوند ارحم الراحمین روح مرحوم شهید آیت الله مطهری را رحمت کند و شیر مادرت حلالت ای شیر مرد دلاور آفرین که از اساس نظام اونقدر قشنگ دفاع میکنی که آدم لذت میبره
این همه از مردم هزینه نکنید .هی مردم مردم میکنید.مردم مخالف فیلتر هستند
گفتن یکی از عوامل گرونی ارز تلگرام بود الان ارز ازاد اقایون قیمت دارند؟
از طرف خودتون صحبت کنید لطفا !!!! ما مردمیم و فیلترینگ رو نمی پذیریم .... درکش انقدر سخته!!؟؟
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.
با درود

چه سخنان خوب و ارزشمندی
دردهای امروز جامعه ما به صراحت عنوان و راه درمان هم داده شده
ولی کو گوش شنوا !!!!!
همگان به دنبال افزایش قدرت خود
نه اجرای آن
بدرود
مطالب خوبي داريد
درصورت تمايل به تبادل لينک پيام دهيد
مردم میپذیرند
پیشنهاد می کنیم شما رییس جمهور بشید طایب هم وزیر شما ،همه چیز گل و بلبل خواهد شد!
برادر من شما از طرف خودت میتوانی حکم حکومتی را بپذیری اما مردم به صورت شفاف میخواهند بدانند چرا یک ابزار ارتباطی باید فیلتر شود .اگر سود مردم در آن باشد می پزیرند .
وحدت ملی رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم هستش نه رفع حصر،بسیاری به نان شب محتاجن،نان نسیه میگیرن انوقت شما سرمایه دارها به چی فکر میکنید
از قول مردم حرف نزنید. چیزی که من در جامعه میبینم اکثر مردم با فیلتر تلگرام مخالف هستن. البته شاید 2 تا ایران داریم یکی اونکه من میبینم یکی اونی که شما میبینید!
طبق کدام تحقیق میدانی و رسمی به این نتیجه رسیده اید
آقای مطهری! :
از طرف مردم حرف نزن!!!
از طرف خودت حرف بزن
آفرین به این نطق
اگرچه با برخی موارد شخصا مخالفم ، اما منطقی بود
مردم فیلتر تلگرام رو نپذیرند چیکار می توانند بکنند؟؟؟
دلار 7 تومن
سکه 2100
آقای مطهری واقعا قصدشان خیر اگر باشه جناحش رو مشخص کنه اول اصول گراست یه روز اصلاح طلب یه روز دیگه مردم دیگه چه طوری باید بگن با فیلترینگ تلگرام مخالفند اگه موافق بودند که به سروش و امثال اون وارد میشدند
خواست یک یا چند نفر در برابر خواست یک ملت
آقای نماینده ، از طرف خودت حرف بزن نمی خواد برای مردم تعیین تکلیف کنید
گفتمان ملی یعنی بیش از نیمی از مردم سهمی از اداره مملکت خودشون داشته باشند .....
متاسفانه با این حکم هزینه بسیار سنگینی رقم زد .
با سلام اگر چه به صراحت بیان آقای دکتر مطهری غبطه و افتخار میکنم ولی با برخی نظراتشان هم موافق نیستم بنا بر این روی صحبتم با ایشان است. جناب آقای دکتر مطهری عزیز عالی ترین شکل مردم‌سالاری و دمکراسی رجوع بی طرفانه به نظرات مردم است (فرقی ندارد نظام اسلامی یا غیر اسلامی) تازه در نظام اسلامی این آزادی بیان و عقیده پر رنگتر و زیباتر است.پ پدر دانشمند و فقید شما برای احیای آن از خون خود گذشت. واقعیت اینست که بر اساس گفتمان جمعی و چیزی که سنخیت نسل جوان و فعال ماست که آنها را به سمت مدنیت و استفاده از ابزارهای ارتباط اجتماعی سوق می دهد و البته صحبت و نارضایتی ابراز شده عمومی در کوچه و خیابان، اکثر قریب به اتفاق جامعه با فیلترینگ مخالف هستند. جالب اینجاست بر اساس اصل تعمیم و شواهد موجود در جامعه بنده تا حالا ندیدم احدی از همین مردم کوچه و بازار (البته
افراد غیر سیاسی) موافق فیلترینگ باشه یا حتی اینکه بگوید اگر با حکم حکومتی باشد می پذیرم!!!! البته این کلام بنده نیست بلکه سنخیت جامعه بحران زده و گرفتار انواع و اقسام سرکوفت های اجتماعی چند دهه اخیر ایران نیز این را نشان میدهد. بنا بر این بهتر نیست همانگونه که تجربه های ناموفق قبلی مانند ویدئو و ماهواره نشان داده بحث لزوم فیلترینگ ابزارهای رسانه اجتماعی را یکبار برای همیشه به آرای مردمی بسپارید و اوج مردم‌سالاری دینی را به جهانیان نشان دهیم؟ اگر چه بنده دانشگاهی هستم و اعتقاد دارم حرف عامیانه آفتی برای این قشر از اجتماع است اما بر اساس احساسی و الهامی که از مردم عامه میگیرم که حکایت از صحت عبارت مشت نمونه خروار دارد بجد میتوان گفت فیلترینگ شبکه های اجتماعی صد در صد شکست خورده است.یا حق
جناب مطهری مگر بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی خمینی کبیر نفرمودند میزان رای ونظر اکثریت ملت ایران است بیش از 40میلیون نفر ازجمعیت ایران عضو تلگرام هستند وبابستن وفیلترکردن آن مدعیان خلاف نظر ورای ملت عمل کرده اند
تلگرام را فیلتر کنید خلاص شه
متاسفانه فیلتر کردن تلگرام باعث می شود میلیونها کاربر به سمت نصب فیلتر شکن بروند (خودم و بیشتر اطرافیانم این کار را کرده ایم) و این موضوع باعث می شود تمام سایت های معاند و مستهجن هم به راحتی روی گوشی و کامپیوتر باز شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل