بازدید 3571

تأکید دولت انگلیس بر حمایت از برجام

کد خبر: ۷۹۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 04 May 2018

سخنگوی دولت انگلیس تأکید کرد، موضع این کشور در قبال اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روشن است و لندن از توافق هسته‌‌ای با ایران حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، «ادوین سامویل» سخنگوی دولت انگلیس در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، این کشور از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) حمایت می‌کند.

وی گفت: موضع ما در برابر آنچه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بیان داشت، واضح است؛ ما از توافق هسته‌ای و مکانیزم بازرسی و تحقیق در این توافق حمایت می‌کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه کنار کشیدن آمریکا از برجام به نفع منافع منطقه‌ای، انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست، افزود: این توافق کامل و در همه ابعاد، عالی نیست و نقاطی در آن هست که امکان بهبود آن وجود دارد.

سامویل ادامه داد: توافق مذکور، مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا را از بین برد، بریتانیا از بلندپروازی‌هایی ایران غافل نیست، ایران در برنامه‌ هسته‌ای خود بلندپروازی‌هایی داشت و این نگرانی اصلی بود.

وی تصریح کرد: این توافق بر تیمی از سازمان ملل تکیه دارد که صلاحیت بازرسی از سایت‌های معروف ایران مربوط به برنامه هسته‌ای را دارد و ما در دولت انگلیس تمام تلاش خود برای ابقای این توافق را انجام می‌دهیم.

سامویل در ادامه گفت: «ترزا می» نخست‌وزیر، تصمیم به حمایت از توافق هسته‌ای به همراه بندهای مختلف آن برای تشویق ایران به عدم مداخله در کشورهای مجاور گرفته است اما این موضوع در آمریکا متفاوت است؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور، ترتیباتی اضافی برای تقویت توافق فعلی وضع کرده اما تا کنون توافق را لغو نکرده است. از نظر ما به نفع انگلیس، آمریکا، خلیج (فارس) یا حتی ایران نیست که این توافق لغو شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار