بازدید 3497

پرداخت‌ وام‌ بدون سود به دانشجویان برای اسکان

کد خبر: ۷۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 30 April 2018

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 4 تا 6 میلیارد وام به دانشگاه‌ها برای حل مشکل اسکان دانشجویان اختصاص داده‌ایم که پرداخت سود آن بر عهده صندوق است و دانشگاه نیز از محل درآمدهایی که دارد ما بقی هزینه‌های خود را می‌دهد.

به گزارش آنا، دکتر حیدری در اجلاس روسای آموزشکده‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور که صبح امروز با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم در دانشکده دختران دکتر شریعتی برگزار شد، گفت: ما برای بهبود این شرایط، دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای را بازویی توانمند می‌دانیم که می‌تواند با پتانسیل‌های قوی موجود در مجموعه خود، تاثیرات خوبی در نظام آموزش عالی توامان با کسب مهارت، بگذارد. این همان وجه تمایز منحصر به فرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌هاست.

وی از آمادگی همه جانبه سازمان برنامه و بودجه کشور در دریافت پیشنهادها و راهکارهای افراد متخصص و مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: فعالان این دانشگاه به یاری کشور فرامی‌خوانیم تا در رفع موانع اشتغال به ما کمک کنند.

در ادامه این اجلاس دکتر قنبری، قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز بحث اشتغال جوانان و ارتباط صنعت با دانشگاه را مهم و جدی دانست و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد و اهدافی که دارد می‌تواند این خلأ را پر کند و ما نیز در این راستا برای ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آفرینی برای هر گروه 10 نفره که 5 نفر آن از دانشجویان باشد وام تسهیلات دانشجویی تا 100 میلیون با کارمزد 4 درصداختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به فرسودگی سراهای دانشجویی افزود: ما برای حل اسکان دانشجویان طی قراردادی با بانک عامل، 4 تا 6 میلیارد وام به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهیم که پرداخت سود این وام را خود ما برعهده گرفتیم و دانشگاه نیز از محل درآمدهایی که دارد ما بقی هزینه‌های خود را بدهد و با این اقدام ارتباط و تعاملی بین صندوق رفاه و دانشگاه برقرار کردیم.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود، مسئله رتبه‌بندی سراهای دانشجویی را مطرح کرد و گفت: با یک اقدام اساسی 50 درصد هزینه‌ها را برای تبدیل سراها از رتبه 5 به 4 و 4 به 3 تقبل می‌کنیم و برای تبدیل رتبه 3 به 2 و 1، 30 درصد هزینه‌ها را. همچنین برای رفاه حال دانشجویان با یک کار گروهی و کارشناسی در سطح دانشگاه‌های کشور، غذاخوری‌های مکمل را در کنار سالن‌های غذاخوری دانشجویان در نظر گرفتیم تا دانشجویان در صورت تمایل بتوانند با استفاده از یارانه‌های دانشجویی از این غذاها بهره‌مند شوند.

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: هفته سراهای دانشجویی را، با برنامه‌ریزی به عنوان یک فعالیت آموزشی، فرهنگی و تربیتی در کارهای خود قرار دهید و با شعار حمایت از کالای ایرانی، اقداماتی برای اصلاح الگوی مصرف انجام دهید و این را بدانید که دانشجو محور اصلی کار دانشگاه است. امیدوارم در این راستا برای بهبود نسل‌های آینده و تربیت شهروندانی قانون‌گرا، اخلاق‌مدار و مهارت‌محور تلاش کرده تا بتوانیم آینده خوبی را برای این کشور ترسیم کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی