بازدید 14138
اظهارنظرهای متفاوت درباره یک موضوع مشخص؛

چه کسی باید «حصر» را بردارد؟!

حالا یکی از چهره های مطرح جریان اصولگرایی نیز بار دیگر همراه با اصلاح طلبان به موضوع رفع حصر اشاره و نهاد تصمیم گیر در این خصوص را شورای عالی امنیت ملی معرفی کرده است. «عزت الله ضرغامی» در جمع زندانیان سیاسی رژیم سابق تأکید کرد: «حصر را خیلی به رهبری وصل نکنید، حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بود.» این سخن او یعنی تصمیم گیری ابتدایی در این خصوص شوراست و پایان دهنده این قضیه هم همان.
کد خبر: ۷۹۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 28 April 2018

به دنبال وقوع برخی رخدادهای پس از انتخابات سال 88، حصر «میرحسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد» از اوایل اسفند ۱۳۸۹ آغاز شد و تاکنون ادامه یافته است؛ موضوعی که «عزت الله ضرغامی» رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در اولین گفت و گوی تلویزیونی بعد از مسئولیتش، آن را تصمیم شورای عالی امنیت ملی و موضوعی در حیطه اختیارات این شورا خواند که صرفا آنها باید در خصوص ادامه و یا پایان آن تصمیم بگیرند.

به گزارش «تابناک»؛ با آغاز به کار دولت «حسن روحانی» در سال 92 پیگیری های گروه های سیاسی برای پایان یافتن حصر جدی تر شد و البته امیدواری ها هم با وعده ها و شعارهای انتخاباتی که روحانی داده بود، جهت رفع حصر این سه نفر افزایش یافت. روحانی در سخنرانی‌های خود پیش از انتخابات به آزادی زندانیان سیاسی از جمله رفع حصر اشاره کرده و سابقه خود در مورد مشابه آیت الله منتظری را یاد آور شده بود؛ رویکردی که اصلاح طلبان آن را مطالبه و حمایت می کردند، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

سال گذشته، «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که یکی از پیگیری کنندگان جدی موضوع رفع حصر از ابتدا تا کنون بود، وعده هایی در خصوص تحقق این مسأله تا پایان سال 96 داده بود، اما با فرا رسیدن عید نوروز و پس از آن 13 فروردین که یکی از روزهایی بود که وعده هایی در خصوص رفع حصر تا رسیدن آن روز داده شده بود، باز هم خبری از این مسأله نشد تا پرسش ها و پاسخ ها در این خصوص همچنان ادامه دار باشد.

پس از آنکه کمیته پیگیری رفع حصر فراکسیون امید و اعضای آن پیگیری هایی در خصوص مسأله حصر انجام دادند و خانواده «مهدی کروبی» هم مطالباتی در این خصوص از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی داشت، بار دیگر موضوع به نشست خبری «محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت و یکی از افراد نزدیک به «حسن روحانی» رسید؛ اما او این بار پاسخ متفاوت تری نسبت به گذشته به این سؤال داد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که موضوع رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی به کجا رسیده است، گفت: «قطعا دولت از این وضعیت که آن‌ها در حصر باشند استقبال نمی‌کند آن هم در شرایطی که تأکید کردم ما نیازمند انسجام و در کنار هم قرار گرفتن هستیم. دولت از خواسته رفع حصر حمایت می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. ای کاش جامعه مواضع و تلاش‌های رئیس جمهوری را در این زمینه می‌دانست؛ اما به هرحال ما امیدواریم رسیدن به رفع حصر که طی آن شاهد حضور فرزندان انقلاب در جامعه باشیم، نزدیک خواهد بود.»

اخیرا از قول حجت الاسلام «سید محمد خاتمی» رئیس‌جمهور دولت های هفتم و هشتم نقل شده بود که «نظام و رهبری می‌خواهند این مسأله حل شود و گشایش‌هایی هم ایجاد شده اما این کافی نیست. باید این مسأله حل شود. هیچ کس حق ندارد در این زمینه بگوید رهبری نمی‌خواهند این مسأله حل شود. معتقدم وقتی تصمیم گرفته شد، یعنی رهبری و نظام می‌خواهند این مسئله حل شود و آن تشکیلاتی که باید آن را حل کند، سستی و ناتوانی می‌کند».

این سخنان نوبخت درحالی مطرح شد که «مسعود پزشکیان» نایب رئیس اول مجلس هم هم ۱۴ فروردین ماه امسال، با اشاره به اینکه از رئیس‌جمهوری ایران وعده‌هایی، با ایما و اشاره، درباره حصر شنیده شده است، از «حسن روحانی» خواست به وعده‌های خود عمل کند. پزشکیان با درخواست برای حل موضوع حصر به هر شکل که به گفته او، «بزرگان صلاح بدانند»، اشاره کرده و گفته بود «به نفع مملکت است که این گره گشوده شود و اگر مدبرانه در این زمینه عمل کنیم انسجام داخلی هم افزایش پیدا می‌کند».

«محمدرضا تابش» دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس هم در انتقاد از رویکرد «حسن روحانی» در قبال این مسأله، عنوان کرده که به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، می‌تواند به رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد کمک کند، اما او به کمیته نمایندگان مجلس برای این موضوع وقت ملاقات نداده است.

چهره های اصلاح طلب زیادی در روزها و ماه های اخیر موضوع رفع حصر را دنبال کرده و نظرات خود را در این خصوص عنوان کرده اند. در این بین می توان به اظهارات و سخنان برخی اعضای کمیته رفع حصر درباره نظر موافق رؤسای قوای مقننه و قضائیه برای پایان یافتن این مسأله اشاره کرد؛ موضوعی که تماما تصمیم گیری نهایی در این خصوص را بر دوش شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد تصمیم گیر در این خصوص می گذارد؛ شورایی که ریاست آن هم اتفاقا بر عهده «حسن روحانی» رئیس جمهور است.

حالا یکی از چهره های مطرح جریان اصولگرایی هم بار دیگر همراه با اصلاح طلبان به موضوع رفع حصر اشاره کرده و نهاد تصمیم گیر در این خصوص را شورای عالی امنیت ملی معرفی کرده است. «عزت الله ضرغامی» در جمع زندانیان سیاسی رژیم سابق تأکید کرده که «حصر را خیلی به رهبری وصل نکنید، حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بود.» این سخن او یعنی تصمیم گیری ابتدایی در این خصوص شوراست و پایان دهنده این قضیه هم همان.

ضرغامی عنوان کرده است: «مسأله «حصر» امنیتی است. همان‌ طور که در سال ۸۹ با حضور آقای روحانی در جلسه شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید، هر وقت این شورا با ریاست رئیس‌جمهور به نتیجه جدیدی برسد، قاعدتا پیگیری می‌شود». جمع کردن این سخن که موضوع حصر به شورای عالی امنیت ملی با رویکرد حل ارائه شده و این که توسط ضرغامی عنوان شده است، نشان می دهد که احتمالا باید به زودی شاهد تحولات و تصمیمات مهمی در این خصوص باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۶
دانستن یا ندانستن پاسخ سوال مهم نیست چون کلا مردم از هیچ فرد یا گروه یا جناحی حمایت نمیکنند. حتی محصورین.
پاسخ ها
شکور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
حسن هوو نمیخواد ؟؟
اگه دلش بود حصر رو تموم میکرد
ضمنا دغدغه مردم کوچه و خیابون هم اصلا حصر نیست
طرح موضوع حصر در ایام نزدیک به تصمیم ترامپ آخرین برگ سوخته ای است از سوی اصلاح طلبان و یارانشان که درد گرانی و فشار اقتصادی ناشی از فساد برخی مسئولان بر مردم را از بین نخواهد برد و مردم نیز فریب آن را نخواهند خورد.
حصر و محصورین به تاریخ پیوستند.

مردم را دریابید.

اوضاع جالب نیست.
از آزادی یا حبس خانگی محصورین چه چیزی عاید مردم خواهد شد ؟

کمی برای وفاق و گفتگوی ملی دیر شده.

مردم با این بازی ها آشنایی کامل دارند.

فقط خدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
کشور را شلوغ تر میکنند این محصورین و شاید کشته شوند خونشان را گردن مخالفان بیندازند
الان با این همه معضل موجود در کشور متاسفانه رفع حصر دغدغه ی مسؤلان شده....
جالب است که موضوع کهنه و از رده خارج حصر برای مسئولان مهمتر از دغدغه های مردم شده.
جناب ضرغامی ولی برخلاف شما اکثرا جور دیگری فکر میکنند .
عزیز برادر کره شمالی هم با امریکا آشتی کرد ولی شما هنوز در داخل توان اشتی نیروهای خودی تون را هم ندارید .
واقعا چطور میخواهید کشور را اداره کنید ؟
کشور داری شجاعت میخاد .
چرا رسانه ها نمی توانند درخواستها و خواسته های مردم را درک کنند. رفع حصر مطالبه پارسال مردم بود و امروز دیگر این در راس مطالبات مردم نیست
حصر یک عمل غیر انسانی وغیر قانونی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
سران فتنه باید محاکمه شوند
اين سوالي است كه هميشه ذهن بشر به ان مشغول بوده و به نتيجه اي نرسيده !يعني ميشه ؟ داريم ؟
رفع حصر یا حصر مسئله این است!!!
بودن یا نبودن این افراد چه مشکلی را حل یا حتی به وجود می آورد .
با همه احترام برای میرحسین و بقیه احتمالاً، بعضی ها معتقدند، با بازی رفع حصر می تونند دوباره در انتخابات بعدی مردم رو که دیگه هیچ انگیزه ای ندارند و نخواهند داشت، بکشند پای صندوق های رأی. پس باش تا صبح دولتت بدمد!
تو رو قران منم حصر کنید

غذا امکانات مجانی

بخور بخواب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار