بازدید 3871

روسیه: اوضاع انسانی در الرقه «فاجعه بار» است

کد خبر: ۷۹۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲ 18 April 2018

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون شهر الرقه سوریه، از «فاجعه بار» بودن اوضاع انسانی در این شهر خبر داد.

به گزارش مهر، نشست شورای امنیت سازمان ملل به درخواست مقامات مسکو و دمشق و به منظور بررسی وضعیت اسفبار انسانی در شهر «رقه» سوریه، روز سه شنبه برگزار شد.

در این نشست، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل با تأکید بر برقراری ثبات در غوطه شرقی، از وضعیت انسانی «فاجعه بار» در شهر رقه- که تحت کنترل نیروهای نظامی آمریکا است- خبر داد.

نبنزیا با اشاره به برگزاری چندین تظاهرات ضد آمریکایی در رقه اظهار داشت که اِشغال رقه توسط نیروهای آمریکا چیزی جز ویرانی برای این شهر به بار نیاورده است. وی در ادامه استقرار پایگاه هوایی آمریکا در نزدیکی اردوگاه «الرکبان» در «تنف» را ناقض حاکمیت ملی و مستقل سوریه و مایه نگرانی اردنی ها دانست و گفت که «منطق غرب علیه روسیه هرگز موفق نبوده و نخواهد بود».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به لحاظ اخلاقی حق ندارند در مورد سوریه طرحی ارائه دهند؛ گفت: «نباید بر این توهم باشیم که رئیس جمهور سوریه در مقام یک جنایتکار جنگی در برابر دادگاه بین المللی کیفری محاکمه خواهد شد».

وی همچنین از آمریکا و هم پیمانانش خواست تا از درپیش گرفتن اقدامات تحریک آمیز علیه دولت سوریه و نقض حاکمیت این کشور خودداری کنند. نبنزیا همچنین به معارضان سوری توصیه کرد که به سخنان و مواضع تحریک آمیز خود علیه بشار اسد و روسیه پایان دهند.

در این نشست، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهارات خود مدعی شد: «روسیه برای منحرف کردن توجهات از شرارت های رژیم اسد، ما را متهم می کند! اسد در غوطه شرقی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است!»

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بدون اشاره به حمله بدون مجوز تروئیکای جنگ طلب واشنگتن- پاریس- لندن به سوریه، در نشست شورای امنیت گفت که «اوضاع میدانی در سوریه کابوسی است که پایان ندارد. اوضاع انسانی در سوریه اهانت به وجدان بشری است!».

نماینده کویت در سازمان ملل نیز با اشاره به خطرناک بودن اوضاع در سوریه گفت که کویت بار دیگر خواهان دسترسی افراد نیازمند به کمک های بشردوستانه در سوریه و متوقف شدن حملات به غیرنظامیان است.

«بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت گفت: چرا شما خواهان پایان اشغالگری آمریکا، ترکیه و اسرائیل در سوریه نمی شوید و چرا حمله به سوریه را محکوم نمی کنید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار