بازدید 3538

سخنان نمایندگان درباره سانچی گمانه زنی است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: کمیته بررسی سانحه غرق شدن نفتکش سانچی تاکنون هیچ گزارشی منتشر نکرده و اظهارات رئیس کمیسیون عمران مجلس گمانه زنی است.
کد خبر: ۷۹۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 14 April 2018

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: کمیته بررسی سانحه غرق شدن نفتکش سانچی تاکنون هیچ گزارشی منتشر نکرده و اظهارات رئیس کمیسیون عمران مجلس گمانه زنی است.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علت وقوع سانحه آتش سوزی نفتکش ایرانی سانچی در آب های دریای چین و اعلام گزارش نهایی آن گفت: تاکنون هیچ گونه گزارشی درباره علت این حادثه منتشر نشده و من نمی دانم چرا رئیس کمیسیون عمران مجلس، عامل سانحه را کاپیتان نفتکش عنوان کرده است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز تاکنون هیچ گزارش رسمی درباره علل سانحه اعلام نکرده است؛ بنابراین تا زمان اعلام گزارش نهایی سانحه، هر فرد حقیقی و حقوقی مصاحبه ای در این خصوص منتشر می کند، استنباط های شخصی خودش است؛ در غیر این صورت کمیته رسمی بررسی سانحه سانچی تا به حال موضعی اعلام نکرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به گزارشی که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره سانحه سانچی در دو ماه قبل منتشر کرده بود یادآور شد: این اظهارات گمانه زنی های شخصی است.

حق شناس خاطرنشان کرد: سوم تا هفتم اردیبهشت، سومین جلسه کمیته رسیدگی به سانحه سانچی با حضور ۴ کشور ذینفع در این سانحه شامل ایران، چین، پاناما و کره جنوبی در شانگهای برگزار می‌شود و معلوم نیست که این جلسه، آخرین نشست کمیته بررسی سانحه باشد و ممکن است جلسه چهارمی هم در این زمینه برگزار کنیم؛ ضمن اینکه در جلسه سوم اردیبهشت قرار نیست گزارش نهایی اعلام شود؛ بلکه بعد از گذشت مدت زمانی قابل ملاحظه ای گزارش نهایی درباره علت سانحه منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: پیش از این نیز، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جعبه سیاه نفتکش سانچی اظهارات نادرستی کرده و اعلام کرده بود این جعبه سیاه به علت قرار گرفتن در آب خراب شده است؛ در حالی که اطلاعات آن کاملا در جعبه سیاه محفوظ مانده بود.

گفتنی است، محمدرضا رضایی کوچی امروز در گفت وگو با خانه ملت اعلام کرده بود کشتی چینی کریستال در وقوع سانحه غرق شدن کشتی سانچی قصوری نداشته و عامل این حادثه، کاپیتان نفتکش ایرانی سانچی بوده است.

وی با انتقاد از سازمان بنادر و دریانوردی در تعلل در خصوص اعلام علت واقعی این حادثه بیان کرد: باید سوابق فردی و فنی کاپیتان این کشتی بررسی و اعلام می شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار